Ποιες αλλαγές φέρνει ο “αέρας” ανανέωσης της Yamaha Tenere 700 για το 2025
Με ένα εκτεταμένο φρεσκάρισμα τόσο στις σχεδιαστικές του λεπτομέρειες όσο και στα μηχανικά μέρη και στα ηλεκτρονικά του συστήματα έρχεται το μοντέλο του 2025 της Yamaha Tenere 700.
Καθώς η αναγέννηση της Yamaha Tenere -με το επιβλητικό στιλ των πρωτοτύπων του Ράλι Ντακάρ- αποδεικνύεται επιτυχημένη όσο και ο ένδοξος πρόγονός της, η ιαπωνική εταιρεία προχώρησε σε μια σημαντική ανανέωσή της στο κλείσιμο της πενταετίας της στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό ισχύει και για την πιο “περιπετειώδη” έκδοση Tenere 700 Rally.
Οι αλλαγές της ανανέωσης αυτής είναι μικρής κλίμακας στο σχεδιασμό και στην εργονομία του μεσαίου Adventure, και λίγο μεγαλύτερης στα μηχανικά μέρη – μεταξύ άλλων με την προσθήκη της ηλεκτρονικής διαχείρισης του γκαζιού (ride-by-wire) και με αλλαγές στην ανάρτηση.
Ξεκινώντας από τον γνωστό και καθιερωμένο κινητήρα CP2 των 690 κ.εκ. (προδιαγραφών Euro5+), για το 2025 ο έλεγχος του γκαζιού θα γίνεται με το Yamaha Chip Controlled Throttle. Ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο ρυθμίσεων του προγράμματος: του Sport για την άσφαλτο και του Explorer για το χώμα – που κάνει λιγότερο “νευρική”την απόκριση.
Παράλληλα, η νέα Tenere 700 είναι πιο “ροπάτη” στις μέσες στροφές (χάρη στον ανασχεδιασμό της εισαγωγής αέρα), ενώ έχει βελτιστοποιηθεί και η άνεση στις αλλαγές των σχέσεων του κιβωτίου.
Περαιτέρω στα μηχανικά μέρη, η Tenere 700 έχει νέο πιρούνι για το 2025, με διάμετρο 43 mm, διαδρομή 210 mm και ρυθμίσεις συμπίεσης / επαναφοράς και προφόρτισης του ελατηρίου, καθώς και καινούριο πίσω αμορτισέρ με μεγαλύτερη διαδρομή για την κίνηση εκτός δρόμου.
Στην τελευταία βοηθά και η απόσταση 240 mm από το έδαφος, η δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS και η αναβάθμιση της λειτουργίας του TCS.
Όσον αφορά στο σχεδιασμό, η Yamaha μετέφερε λίγο πιο μπροστά και πιο χαμηλά το ρεζεβρουάρ (16 lt), γεγονός που άλλαξε λίγο και το σχεδιασμό της σέλας και βελτίωσε και την κατανομή του βάρους – κι έτσι και την εργονομία και την ελευθερία κινήσεων του αναβάτη.
Σχεδιαστικά, οι αλλαγές εντοπίζονται σε ελαφρείς παρεμβάσεις στον προβολέα με τα τέσσερα ισχυρά LED και στα πίσω πλαστικά, που μίκρυναν σε μέγεθος, καθώς και στη μεγέθυνση των μαρσπιέ κατά 10 mm. Ανασχεδιασμένη είναι, τέλος, και η κάθετη οθόνη TFT 6,3 ιντσών, που προσφέρει συνδεσιμότητα με το smartphone και περιλαμβάνει και μια θύρα USB-C στη δεξιά πλευρά της.
Στην περίπτωση της Tenere 700 Rally η διαδρομή και των δύο αναρτήσεων φτάνει τα 230 mm. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 255 mm, και επίσης η πιο “περιπετειώδης” αυτή έκδοση ξεχωρίζει και από το ψηλό φτερό και τον γαλάζιο χρωματισμό της.
Άλλα σημεία διαφοροποίησής της έκδοσης Rally είναι η διαφορετική -πιο αγωνιστικών προδιαγραφών- σέλα (που βρίσκεται ψηλότερα, στα 910 mm), τα μαρσπιέ από τιτάνιο, η μεταλλική ποδιά του κινητήρα και το επιπλέον προφίλ “Raid” στα riding modes.
Πέραν της κλασσικής Tenere 700 και της πιο σκληροτράχηλης έκδοσης Tenere 700 Rally, το ιαπωνικό Adventure θα έχει και μια με χαμηλότερη σέλα και μικρότερες διαδρομές της ανάρτησης, εστιασμένη στις απαιτήσεις του ασφάλτινου δρόμου.
Πηγή: Sport24.gr