Δοκιμή της ηλεκτρικής Vespa Primavera Elettrica 45 που οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου

 Δοκιμή της ηλεκτρικής Vespa Primavera Elettrica 45 που οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου

H ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, και στο γκαράζ μας βρέθηκαν ταυτόχρονα δύο από τις πλέον κομψές “Ιταλίδες” του είδους -η Vespa Primavera Elettrica και το Fiat 600e- οι οποίες χρειάζονται το ίδιο δίπλωμα: το δίπλωμα αυτοκινήτου. Διαβάστε ποιες είναι οι μεγάλες αρετές της νέας ηλεκτρικής Vespa.

Ο ιταλιάνικος “αέρας” και ο ηλεκτρισμός είναι φυσικά τα μοναδικά δύο κοινά αυτών των δύο κατασκευών, του Fiat 600e και της νέας Vespa Primavera Elettrica 45. Είναι δύο από τις πολλαπλές όψεις που έχει, πλέον, η ηλεκτροκίνηση, η οποία έχει εξαπλωθεί πια σ’ ένα μεγάλο δίκτυο της πόλης.

Για το Fiat 600e αναφερθήκαμε εκτενώς πρόσφατα, αλλά η Vespa Elettrica είναι μια εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας κατασκευή. Το ιταλικό δίτροχο ανήκει στην κατηγορία των οχημάτων βιώσιμης μικροκινητικότητας για την πόλη, και αυτό ένα μια σειρά από σπουδαία πλεονεκτήματα στην καθημερινότητα – αλλά και κάποια μειονεκτήματα, που προκύπτουν από τις γενετικές προδιαγραφές της micro-mobility. Ας δούμε, με μια ματιά, τις βασικές προδιαγραφές της Vespa Primavera Elettrica 45:

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS
  • Ο ηλεκτροκινητήρας της αποδίδει 3,6-4,1 ίππους.
  • Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 45 km/h για να οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου.
  • Η μπαταρία της (2,3 kWh) εξασφαλίζει ρεαλιστικά αυτονομία 60 χιλιομέτρων.
  • Η φόρτιση διαρκεί 3,5 έως 4 ώρες.
  • Η μπαταρία είναι αφαιρούμενη για φόρτιση στο σπίτι ή στο γραφείο.
  • Το κόστος του ρεύματος για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων δεν ξεπερνά τα 0,7 ευρώ.
  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα αρκεί για ένα jet κράνος.
  • Είναι εξαιρετικά ευέλικτη στην πόλη.

Η Vespa Elettrica κυλά τους λιλιπούτειους τροχούς της στην ελληνική άσφαλτο εδώ και πέντε χρόνια, όμως τώρα ανανεώθηκε και τοποθετήθηκε στις οικογένειες των θερμικών (βενζίνης) Vespa Primavera και Sprint. Η Vespa Primavera Elettrica διατίθεται στις εκδόσεις 45 και 70, που αφορούν στην τελική τους ταχύτητα.

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Η πρώτη, η Elettrica 45, είναι αυτή που δοκιμάζουμε εδώ, και η οποία πληροί τις προδιαγραφές του Νόμου για την οδήγησή της είτε με δίπλωμα μοτοποδηλάτου είτε με δίπλωμα μόνο αυτοκινήτου – αρκεί να έχετε το τελευταίο για 6 χρόνια ήδη και να είστε άνω των 27 ετών.

Ένα μειονέκτημα της Elettrica 45, βεβαίως, είναι ότι βάσει Νόμου απαγορεύεται να μπαίνετε σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Εθνική και η Αττική Οδός, ενώ και σε λεωφόρους -ειδικά σαν τη Συγγρού της Αθήνας- μάλλον δεν θα αισθανθείτε και τόσο άνετα τέρμα δεξιά, με την τροχιοδεικτική λευκή λωρίδα.

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Ωστόσο, στις συνθήκες έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος, εκεί που αναπόφευκτα το Fiat 600e θα μείνει παγιδευμένο, η Vespa Elettrica ελίσσεται με τόσο δαιμόνιο τρόπο που δεν σταματάει πουθενά και ποτέ. Αλλά αυτό θα το δούμε λίγο αργότερα.

Διότι το πρώτο και βασικό προσόν της Elettrica είναι το πολύ χαμηλό κόστος κίνησης. Με την οικιακή κιλοβατώρα (κατά μέσο όρο, ανάλογα του παρόχου) το κόστος για να γεμίσετε τη μπαταρία των 2,3 kWh δεν ξεπερνά τα 0,40 ευρώ.

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Παρότι θα διαπιστώσετε πως σχεδόν πάντα η Elettrica 45 οδηγείται με πλήρες γκάζι, και στο πρόγραμμα Sport που επιτρέπει την ταχύτητα των 45 km/h, ακόμα και αυτή η οδηγική τακτική επιτρέπει την αυτονομία να πλησιάζει αρκετά κοντά στα 68 χιλιόμετρα που αναφέρει -εργοστασιακά- η Vespa. Με τη βοήθεια κι ενός ανεπαίσθητου συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Κι αν κάνεις 60 χιλιόμετρα με 40 λεπτά του ευρώ, αυτό σημαίνει ότι για τα 100 km θα χρειαστούν μόλις 0,70 ευρώ, περίπου. Από την άλλη, η τιμή (5.199 ευρώ) της αγοράς της Primavera Elettrica 45 δεν είναι ευκαταφρόνητη, αν και με την επιδότηση κατεβαίνει στα 3,941 ευρώ – κι επίσης έχει και μικρότερο κόστος συντήρησης, μακροχρόνια.

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Η ιταλική εταιρεία πρόσθεσε –όπως στο Piaggio 1– την αφαιρούμενη μπαταρία, που καθιστά πολύ πρακτική την αφαίρεσή της κάτω από τη σέλα, και τη μεταφορά της στο σπίτι ή στο γραφείο για να συνδεθεί στην πρίζα. Βεβαίως, πρέπει να πούμε, για κάποιους ίσως τα 15,6 κιλά της να είναι λιγάκι ασήκωτα – αλλά έτσι είναι οι μπαταρίες, προς το παρόν.

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Η ηλεκτρική παραλλαγή της Vespa, περνώντας τώρα στο σχεδιασμό, δεν αλλάζει τίποτα από την αισθητική της πανέμορφης Primavera, από το διαχρονικό, κλασσικό, υπέροχο ιταλικό στιλ μιας γνήσιας Vespa – που τόσο ονειρεύτηκαν για να νιώσουν ελεύθεροι ο Λούκα κι ο Αλμπέρτο της ταινίας “Luca” της Disney, μαζί με εκατομμύρια άλλα παιδιά και νέους εδώ και 80 χρόνια.

Η παραπάνω τιμή αφορά και στην άρτια ποιότητα των υλικών, φυσικά, όπως του ριγωτού καλύμματος της ιδιαίτερα βολικής σέλας και βέβαια της κατασκευής του μονοκόκ πλαισίου (αν και όχι και πλαϊνού σταντ – υπάρχει μόνο το κεντρικό).

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Στο τιμόνι, ο κομψός πίνακας οργάνων έχει στο άνω μέρος του αναλογικό ταχύμετρο και στο κάτω ψηφιακή οθόνη LCD που παρέχει πλήθος πληροφοριών (και φυσικά την διαθέσιμη αυτονομία), τα φώτα είναι Full LED, οι τροχοί είναι αλουμινένιοι με ζάντες 5 ακτινών και πολλά σημεία είναι χρωμιωμένα για να ξεχωρίζουν ανάμεσα στην υπέροχη βαφή του σώματος της Primavera Elettrica 45.

Η μπαταρία κάτω από τη σέλα αφήνει αποθηκευτικό χώρο για κράτος τύπου jet και αρκετά μικροαντικείμενα, που επίσης μπορούν να μπουν και στο ντουλαπάκι της ποδιάς – το οποίο κλειδώνει και έχει και παροχή ρεύματος μέσω USB. Ένα υψηλόσωμος αναβάτης δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να την οδηγήσει, αλλά θα έχει -με τις γωνίες των γονάτων του- αν θελήσει να είναι συνεπιβάτης.

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Όπως προαναφέραμε, στο πρόγραμμα Sport η Elettrica 45 επιτρέπει να φτάσεις τα 45 km/h (άντε και τα 50, αν είσαι σε κατηφόρα), ενώ υπάρχει το πρόγραμμα Eco για εξοικονόμηση της μπαταρίας. Όμως, στο προφίλ αυτό τα 35 km/h τελικής είναι ανυπόφορα, αλλά και στην πυκνή κίνηση. Τέλος, ίσως για πιο μικρόσωμους αναβάτες, υπάρχει και όπισθεν.

Εκεί, στις συνθήκες της πόλης, η καλοζυγισμένη αίσθηση της Vespa Elettrica σε κάνει να τη νιώθεις σαν ένα ανάλαφρο παιχνίδι, που το χειρίζεσαι και το κατευθύνεις ανέμελα και χωρίς κόπο, που επιτρέπει να κάνεις αναστροφή μέσα σε ελάχιστα μέτρα – και σε αυτό βοηθά και το χαμηλό βάρος των 111 κιλών (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας).

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Το γκάζι ελέγχεται ηλεκτρονικά κι αυτό κάνει άψογη την απόκριση στην κίνηση του δεξιού καρπού, για να αξιοποιηθούν πλήρως τα 20,4 κιλά της ροπής. Οι αναρτήσεις είναι άκρως αποτελεσματικές στο θέμα της ασφάλειας (με λίγο ξερή αντίδραση πίσω στις κακοτεχνίες των δρόμων) και τα φρένα το ίδιο – αν και λείπει το ABS, μιας και αυτό είναι ένα όχημα της micro-mobility, θυμίζουμε.

Κι ως τέτοιο πρέπει να αντικρίζουμε τη Vespa Primavera Elettrica 45, για να την κρίνουμε – ειδικά με βάση την τιμή της. Η Vespa είναι από καιρό όχι μόνο μια κατασκευή premium υλικών, αλλά και ο φορέας ενός διαχρονικού θρύλου του ιταλικού στιλ που δεν έχει όμοιό του. Και με αυτόν τον τρόπο αυτοπροσδιορίζεται, απευθυνόμενη στους λάτρεις της, είτε καίει ορυκτά είτε ρεύμα είτε οτιδήποτε άλλο.

P.DIAMANTIS
Vespa Primavera Elettrica 45 P.DIAMANTIS

Vespa Primavera Elettrica 2024

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός
  • Μπαταρία: 48V, αφαιρούμενη-επαναφορτιζόμενη
  • Ισχύς: 3,6hp (μέγιστη στιγμιαία: 4,1hp)
  • Ροπή: 20,4 kgm
  • Μετάδοση: Μονή σχέση
  • Πλαίσιο: Αυτοφερόμενο ατσάλινο
  • Μήκος: 1.860 mm
  • Ύψος σέλας: 785 mm
  • Μεταξόνιο: 1.330 mm
  • Βάρος (με τη μπαταρία): 111 kg
  • Αυτονομία: 68 χιλιόμετρα
  • Ανάρτηση εμπρός: Υστερούντας βραχίονας, μονό αμορτισέρ
  • Ανάρτηση πίσω: Μονό αμορτισέρ, ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου
  • Φρένα εμπρός: Δίσκος 200 mm, δαγκάνα 2 εμβόλων
  • Φρένα πίσω: Ταμπούρο 140 mm
  • Τιμή: από 5.199 ευρώ (με επιδότηση: 3.941 ευρώ)

Πηγή: Sport24.gr

Related post