ΗΠΑ- Ποιος είναι ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στις προεδρικές εκλογές (long read)

 ΗΠΑ- Ποιος είναι ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στις προεδρικές εκλογές (long read)

Εδώ και καιρό, παρατηρητές και ειδικοί της τεχνολογίας προειδοποιούσαν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα σπείρει το χάος στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2024, διαδίδοντας παραπληροφόρηση μέσω deepfakes και εξατομικευμένων εκστρατειών πολιτικής διαφήμισης. Αυτοί οι φόβοι εξαπλώθηκαν και στο κοινό σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της Pew, η οποία έδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς ενήλικες ανησυχούν για τις αρνητικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στις φετινές εκλογές.

Ωστόσο, ο φόβος ότι οι εκλογές θα εκτροχιαστούν ή θα καθοριστούν από την τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται ότι είχαν υπερτονιστεί. Τα πολιτικά deepfakes που διαδόθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήταν μόνο ένα μικρό μέρος των εκστρατειών παραπληροφόρησης. Η Κοινότητα Υπηρεσιών Πληροφοριών των ΗΠΑ έγραψε τον Σεπτέμβριο ότι, ενώ ξένοι παράγοντες όπως η Ρωσία χρησιμοποιούσαν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη για να «βελτιώσουν και να επιταχύνουν» τις προσπάθειες επηρεασμού των ψηφοφόρων, τα εργαλεία δεν «έφεραν επανάσταση στις επιχειρήσεις αυτές».

«Υπάρχουν πολλές εκστρατείες και οργανώσεις που χρησιμοποιούν την τεχνολογία αυτή με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Αλλά κατά την άποψή μου, ο αντίκτυπος δεν ήταν αυτό που περίμενε ή φοβόταν ο κόσμος», δήλωσε στο περιοδικό ΤΙΜΕ η Μπέτσι Χούβερ, ιδρύτρια της Higher Ground Labs, ενός venture fund που επενδύει στην πολιτική τεχνολογία.

Την ίδια στιγμή, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι οι επιπτώσεις της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης σε αυτόν τον εκλογικό κύκλο δεν έχουν ακόμη κατανοηθεί πλήρως, ιδίως λόγω της ανάπτυξής τους σε ιδιωτικές πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων. Υποστηρίζουν επίσης ότι, ακόμη και αν ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης σε αυτή την προεκλογική εκστρατεία δεν φαίνεται εντυπωσιακός, είναι πιθανό να διογκωθεί στις επόμενες εκλογές, καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται και η χρήση της αυξάνεται μεταξύ του κοινού και των πολιτικών παραγόντων.

«Είμαι βέβαιος ότι σε ένα ή δύο χρόνια τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα γίνουν καλύτερα», δήλωσε ο Σάνι Γκάντι, αντιπρόεδρος πολιτικών υποθέσεων της Encode Justice. «Οπότε ανησυχώ αρκετά για το πώς θα είναι το 2026 και σίγουρα το 2028» τόνισε.

Η άνοδος των πολιτικών deepfakes

Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη σαφή αντίκτυπο στην παγκόσμια πολιτική. Σε χώρες της Νότιας Ασίας, υποψήφιοι χρησιμοποίησαν την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσουν άρθρα, εικόνες και βίντεο deepfakes. Τον Φεβρουάριο, έγινε viral ένα ηχητικό deepfake, στο οποίο ακουγόταν ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν, να κάνει εμπρηστικά σχόλια πριν από μια μεγάλη φιλοπαλαιστινιακή πορεία. Ο Καν είπε ότι το ηχητικό απόσπασμα πυροδότησε βίαιες συγκρούσεις μεταξύ διαδηλωτών και αντιδιαδηλωτών. Τέτοια περιστατικά καταγράφηκαν και στις ΗΠΑ. Τον Φεβρουάριο, κάτοικοι του Νιου Χαμσάιρ έλαβαν ένα παραποιημένο ηχητικό μήνυμα με τη φωνή του Τζο Μπάιντεν που καλούσε σε αποχή από τις εκλογές. Παρόλα αυτά, ορισμένοι πολιτικοί εκμεταλλεύτηκαν τα deepfakes, συμπεριλαμβανομένου του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Τον Αύγουστο, ο Τραμπ υπονόησε ότι έχει την υποστήριξη της Τέιλορ Σουίφτ, αναρτώντας ψεύτικες εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την τραγουδίστρια και τους θαυμαστές της να τον υποστηρίζουν.

Στη Ρωσία, κρατικοί φορείς δημιούργησαν κείμενα, εικόνες και βίντεο που κυκλοφόρησαν στις ΗΠΑ, τα οποία συχνά αναφέρονταν στη μετανάστευση. Δεν είναι σαφές αν αυτές οι εκστρατείες είχαν μεγάλο αντίκτυπο στους ψηφοφόρους. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ δήλωσε ότι εντόπισε μία από αυτές τις εκστρατείες, γνωστή ως Doppelganger, τον Σεπτέμβριο. Η Κοινότητα Υπηρεσιών Πληροφοριών των ΗΠΑ έγραψε τον ίδιο μήνα ότι αυτοί οι ξένοι φορείς αντιμετώπιζαν αρκετές προκλήσεις στη διάδοση αυτών των βίντεο, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης να «ξεπεραστούν οι περιορισμοί που είναι ενσωματωμένοι σε πολλά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης».

Ανεξάρτητοι ερευνητές παρακολουθούν την εξάπλωση και τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης. Στις αρχές του τρέχοντος έτους, μια ομάδα ερευνητών στο Purdue δημιούργησε μια βάση δεδομένων περιστατικών πολιτικών deepfakes, στην οποία μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί περισσότερα από 500 περιστατικά. Παραδόξως, η πλειονότητα αυτών των βίντεο δεν έχει δημιουργηθεί για να εξαπατήσει τους ανθρώπους, καθώς πρόκειται για σατιρικά ή εκπαιδευτικά βίντεο, εξήγησε η ερευνήτρια Κριστίνα Γουόκερ.

Ωστόσο, η Γουόκερ πρόσθεσε ότι η σημασία αυτών των βίντεο για τους θεατές συχνά αλλάζει καθώς διαδίδονται σε διαφορετικούς πολιτικούς κύκλους. «Ένα άτομο δημοσιεύει ένα deepfake και γράφει: ‘Αυτό είναι ένα deepfake. Το δημιούργησα για να δείξω τα Χ, Υ και Ζ.’ Είκοσι retweets αργότερα, κάποιος άλλος το μοιράζεται σαν να είναι αληθινό», εξήγησε.

Ο Ντάνειλ Σιφ, ένας άλλος ερευνητής του προγράμματος, είπε ότι πολλά deepfakes είναι πιθανό να έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν τις απόψεις ανθρώπων που είχαν ήδη προδιάθεση να πιστέψουν τα μηνύματά τους. Άλλες μελέτες δείχνουν ότι οι περισσότερες μορφές πολιτικής πειθούς έχουν ελάχιστο αντίκτυπο στην καλύτερη περίπτωση -και ότι οι ψηφοφόροι αντιπαθούν τα εξατομικευμένα πολιτικά μηνύματα. Αυτό μπορεί να καταστήσει άσκοπη μια από τις πρωταρχικές δυνάμεις της τεχνητής νοημοσύνης: τη δημιουργία στοχευμένων μηνυμάτων με χαμηλό κόστος. Τον Αύγουστο, η Meta ανέφερε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει προσφέρει «μόνο αυξητικά κέρδη παραγωγικότητας και δημιουργίας περιεχομένου» στις εκστρατείες επιρροής. Η εταιρεία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι στρατηγικές της τεχνολογικής βιομηχανίας για την εξουδετέρωση της εξάπλωσής τους «φαίνονται αποτελεσματικές προς το παρόν».

Άλλοι ερευνητές δεν είναι τόσο σίγουροι. Η Μία Χόφμαν, ερευνήτρια στο Κέντρο για την Ασφάλεια και την Αναδυόμενη Τεχνολογία του Πανεπιστημίου του Georgetown, είπε ότι είναι δύσκολο να εξακριβωθεί η επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης στους ψηφοφόρους για διάφορους λόγους. Ο ένας είναι ότι οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν περιορίσει την ποσότητα των δεδομένων που μοιράζονται σχετικά με τις αναρτήσεις των χρηστών τους. Το Twitter τερμάτισε την ελεύθερη πρόσβαση στο API του, και η Meta έκλεισε πρόσφατα το Crowdtangle στο Facebook και το Instagram, καθιστώντας δυσκολότερο για τους ερευνητές να παρακολουθούν τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση σε αυτές τις πλατφόρμες.

Η Χόφμαν ανησυχεί επίσης ότι η παραπληροφόρηση που δημιουργείται με την τεχνητή νοημοσύνη διαδίδεται σε κλειστές πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το WhatsApp.

«Καθώς η εκλογική σημασία αυτών των ομάδων έχει αυξηθεί, οι πολιτικοί τις στοχεύουν όλο και περισσότερο με εξατομικευμένες εκστρατείες επιρροής που αποσκοπούν στον επηρεασμό των απόψεών τους. Και λόγω της κρυπτογράφησης των εφαρμογών, η παραπληροφόρηση είναι δυσκολότερο να εντοπιστεί» εξήγησε.

Χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στις πολιτικές εκστρατείες

Άλλοι πολιτικοί παράγοντες χρησιμοποιούν εργαλεία γενετικής τεχνητής νοημοσύνης με πιο καθημερινούς τρόπους, όπως για να μετρήσουν τη δημοτικότητα ενός υποψηφίου σε διάφορους κοινωνικούς και οικονομικούς κύκλους, να διεξάγουν έρευνα για την αντιπολίτευση, να συνοψίσουν άρθρα και να γράψουν κείμενα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσαρμοσμένα σε διαφορετικά ακροατήρια. Πολλές καμπάνιες είναι υποστελεχωμενες ή έχουν μικρό. Θεωρητικά, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντικαταστήσει ορισμένες από τις εργασίες που συνήθως εκτελούν ασκούμενοι.

Διάφορες νεοσύστατες επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να προσφέρουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για πολιτικές εκστρατείες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η BattleGroundAI, η οποία μπορεί να συντάξει κείμενα για εκατοντάδες πολιτικές διαφημίσεις «μέσα σε λίγα λεπτά», σύμφωνα με την εταιρεία, καθώς και η Grow Progress, η οποία έχει αναπτύξει ένα chatbot που βοηθά τους πολιτικούς να δημιουργήσουν και να βελτιώσουν τακτικές πειθούς και μηνύματα προς πιθανούς ψηφοφόρους. Ο Τζος Μπερεζίν, συνιδρυτής της Grow Progress, είπε ότι δεκάδες εκστρατείες έχουν «πειραματιστεί» με το chatbot τους φέτος για τη δημιουργία πολιτικών διαφημίσεων.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η υιοθέτηση αυτών των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης είναι αργή. Οι πολιτικές εκστρατείες συχνά αποφεύγουν το ρίσκο και πολλοί στρατηγικοί σύμβουλοι διστάζουν να μπουν στο παιχνίδι, ιδίως δεδομένης της αρνητικής αντίληψης του κοινού για τη χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στην πολιτική. Οι New York Times ανέφεραν τον Αύγουστο ότι ελάχιστοι υποψήφιοι χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη – και αρκετοί από αυτούς που χρησιμοποιούσαν τεχνολογία ήθελαν να το αποκρύψουν από το κοινό.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο ρόλος της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης θα διευρυνθεί στις μελλοντικές εκλογές. Η βελτιωμένη τεχνολογία θα επιτρέψει στους πολιτικούς να δημιουργούν μηνύματα και να συγκεντρώνουν χρήματα πιο γρήγορα. Ωστόσο, η βελτιωμένη τεχνολογία θα οδηγήσει επίσης σε πιο πιστευτά βίντεο και ηχητικά deepfakes, συμβάλλοντας πιθανότατα τόσο στην εξάπλωση της παραπληροφόρησης όσο και στην αυξανόμενη δυσπιστία στα πολιτικά μηνύματα και την ειλικρίνειά τους. «Αυτή είναι μια απειλή που θα αυξάνεται», τόνισε η Χόφμαν. «Η διάψευση και ο εντοπισμός αυτών των εκστρατειών επιρροής θα γίνει ακόμη πιο χρονοβόρα και δαπανηρή» κατέληξε η ερευνήτρια.

ΠΗΓΗ: ΤΙΜΕ

 

Related post