Με το MΙΝΙ JCW Countryman ALL4 των 300 ίππων η οδηγική ευχαρίστηση επανέρχεται στις “εργοστασιακές ρυθμίσεις”
Σε ένα περιβάλλον που η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση το κάνει να φαίνεται, για τους παραδοσιακούς τουλάχιστον, δυστοπικό, προτάσεις όπως αυτή της MINI με το δυναμικό τετρακίνητο Countryman JCW, μας κρατούν σε χαμογελαστή εγρήγορση.
Η επιμονή της MINI με την “επιβολή” του Countryman στην αγορά, έχει μεγάλη βάση μια και το αποκλειστικά τρίθυρο και αργό παρελθόν της εταιρείας, είναι πλέον μια υπόθεση που ανασύρεται από τα συρτάρια της μνήμης των πλέον ρομαντικών της αυτοκίνησης. Οι εποχές άλλαξαν και η εταιρεία, μέλος του Ομίλου BMW, έχει ανέβει στο συρμό των mainstream- και μάλιστα ως “ιέρεια” του είδους, αναγνωρίζοντας πάντα και εγκαίρως τις τάσεις και τις απαιτήσεις της αγοράς.
Η μετάβαση της MINI σε εταιρεία με γκάμα μοντέλων, ήρθε ως φυσική συνέπεια της απήχησης που είχε, από to 2001 όταν και το πρώτο τρίθυρο μοντέλο της σύγχρονης εποχής, έγινε πραγματικότητα. Το 2010, η MINI αναγνωρίζοντας την τάση της αγοράς για όλο και περισσότερα crossover/SUV, μα “πρόσφερε” το Countryman. Ένα μοντέλο που με δόξα και τιμή, είχε τη δύσκολη αποστολή του να αποτελέσει την επόμενη επιλογή όλων όσοι είχαν το τρίθυρο στη νιότη τους.
Η λογική της “παιχνιδιάρικης” διάθεσης απέναντι στις υποχρεώσεις μιας οικογένειας, παραδοσιακά βρίσκει απήχηση και ορίζει τα δεδομένα των mainstream μοντέλων του είδους. Ακριβώς “στην καρδιά” αυτής της προσέγγισης, βρίσκεται το MΙΝΙ JCW Countryman ALL4. Είναι ένα απόλυτα σύγχρονο μοντέλο, στη λογική της εξέλιξης του concept έτσι όπως το χαίρονται εκατομμύρια κάτοχοι σε όλο τον κόσμο.
Σαν μοντέλο, το Countryman έχει μεγαλώσει για να προσφέρει ακόμα περισσότερη ευρυχωρία στους επιβάτες του, στους οποίους επιφυλάσσει ένα περιβάλλον χαλαρωτικό αλλά αρκούντως ποιοτικό που δίνει το κάτι παραπάνω σε χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, με μια αισθητική που χαράσσει τη δική της ξεχωριστή πορεία στο σύμπαν των μοντέλων του είδους.
Αναμφίβολα, πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνολική εικόνα της καμπίνας, παίζει η στρογγυλή οθόνη υψηλής ευκρίνειας που δεσπόζει στο ταμπλό έχοντας διάμετρο 24 εκατοστά (είναι η πρώτη ολοστρόγγυλη του είδους). Μέσω αυτής και με δεδομένη την άμεση απόκριση στις ψηφιακές εντολές, υπάρχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες που μπορεί να χρειαστούν οδηγός και επιβάτες.
Φυσικά και δεν λείπει τίποτα από τη λίστα του εξοπλισμού, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την άνεση, όσο και με την ασφάλεια και την ασφάλεια των μετακινήσεων. Στην προκειμένη περίπτωση, το σύνολο φέρει όλα όσα μπορούν να κάνουν τον περιστασιακό οδηγό να μείνει με το στόμα ανοιχτό: το οικολογικό δέρμα στις περισσότερες επιφάνειες, έρχεται να αναβαθμιστεί οπτικά από τη μεγάλη και με ηλεκτρικό σκιάδιο ηλιοροφή που εκτείνεται σε όλο το μήκος της οροφής.
Ενώ και για την ψυχαγωγία, το όνομα Harmann Kardon αποτελεί εγγύηση υψηλής πιστότητας στην αναπαραγωγή κάθε είδους μουσικής επιλογής (ανεξαρτήτως έντασης ακρόασης). Από τη θέση του οδηγού, το Countryman σε ετούτη εδώ τη δυναμική έκδοση, προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσει ο οδηγός που έχει “μάθει” σε δυνατότητες αυξημένες στο κομμάτι των επιδόσεων και της σπορ διάθεσης.
Το τιμόνι με τις έντονες λαβές, δίνει ένα στίγμα σπορ προσέγγισης και περιμένει από τον οδηγό να εκτιμήσει την προσαρμοστικότητά του σε κάθε περιβάλλον. Είναι άμεσο και ακριβές, όσο βαρύ πρέπει (ρυθμίζεται από τα προγράμματα οδήγησης) και ανά πάσα στιγμή μεταφέρει από και προς τα χέρια του οδηγού, αίσθηση και εντολές αντίστοιχα, με τρόπο που υπογραμμίζει το ποιοτικό υπόβαθρο ενός μοντέλου που “χαίρεται” να προσφέρει πολλά από τα ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων της μητρικής εταιρείας (λέγε με BMW).
Όχι, δεν σε μπερδεύει. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί μέρος του συνολικού “αφηγήματος” της BMW. Όπως όλα τα μοντέλα της MINI, έτσι και το John Cooper Works Countryman ALL4, έχει τη δική του προσωπικότητα που εκτιμάται καθόσον ιδιαίτερα έντονη. Προφανώς και δεν μιλάμε μόνο για την αισθητική προσέγγιση του πράγματος. Εδώ, η μηχανολογική προέκταση, είναι “τόσο- όσο” προσαρμοσμένη σε ένα διαφορετικό μοτίβο.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, δεν γίνεται σχεδόν ποτέ ρυθμιστική της διάθεσης του αυτοκινήτου για να προσφέρει σιγουριά στον οδηγό του. Ο τελευταίος, θα διαπιστώσει μόνο σε κάποιες στιγμές πίεσης, πως υπάρχει μια μικρή ανακολουθία στην ακρίβεια και τη μεταφορά του βάρους σε διαδοχικές στροφές. Το έχουμε ξαναπεί όμως: κάποιες τέτοιες μικρές λεπτομέρειες, είναι σημαντικές για να επαναφέρουν στην τάξη τον οδηγό που θα ξεχαστεί και θα απαιτήσει από ένα πενταθέσιο μοντέλο με 4,5 μέτρα μήκος και απόβαρο 1,8 τόνους, συμπεριφορά GTI.
Το MΙΝΙ JCW Countryman ALL4 ταξιδεύει ιδιαίτερα άνετα, εμπνέει σιγουριά και δίνει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός του για να κάνει ασφαλείς προσπεράσεις στην Ε.Ο. αλλά και να αντιμετωπίσει κάθε πιθανή αντιξοότητα. Προσφέρει και ένα σετ φρένων με αυξημένη αποδοτικότητα και με ακούραστη διάθεση απέναντι στη σκληρή χρήση μιας κατηφορικής διαδρομής με πλήρες φορτίο- και σε περιβαλλοντικές συνθήκες “ελληνικού καλοκαιριού”.
Μπορεί στις χαμηλές ταχύτητες να είναι λίγο κουραστική η ρύθμιση της ανάρτησης, μια και έχει να αντιμετωπίσει και ένα από τα χειρότερα οδικά δίκτυα της Ευρώπης, αλλά αυτό είναι ένα τίμημα που ευχαρίστως θα “πληρώσει” όποιος συνειδητά επιλέξει την κορυφαία εκδοχή του Countryman για τις οικογενειακές του μετακινήσεις. Το ρόλο τους σε αυτή την εικόνα, παίζουν και οι 20άρες ζάντες με τα -σχετικά- χαμηλού προφίλ ελαστικά.
Ο δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου έρχεται στο προσκήνιο όταν ο οδηγός αναζητήσει τους 300 (ίππους) του δίλιτρου κινητήρα. Αυτό που εισπράττει στην προκειμένη περίπτωση, είναι μια ευχάριστη throw back GTI αίσθηση, που δίνει στον οδηγό όλα εκείνα που θα έψαχνε κάποιος από ένα γρήγορο hatchback. Με το αυτόματο κιβώτιο να υποστηρίζει τη σπορ διάθεση, επιλέγοντας και το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης από τα διαθέσιμα, το Countryman JCW είναι απολαυστικό.
Επιταχύνει και φρενάρει όπως περιμένει κανείς από ένα σύνολο που έχει βαθιά μέσα στο DNA του τη διάθεση του “ενός κομματιού” παρά τις αυξημένες -για MINI- διαστάσεις. Κοντολογίς, θα ικανοποιήσει τον οδηγό που έχει άλλες προτεραιότητες και πλέον μια τρίθυρη (ή έστω, 5θυρη αλλά μικρότερη σε διαστάσεις) πρόταση, ο οποίος θέλει κάποιες φορές λίγο χρόνο για τον εαυτό του.
Το τιμόνι είναι αρκούντως φλύαρο σε πληροφορία και όσο άμεσο έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε σε προτάσεις που κάνουν τη διαφορά για όσους έχουν σπορ βλέψεις. Το βάρος είναι ένας ρυθμιστικός παράγοντας, όπως και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Η ανάρτηση έχει τη σκληρότητα ενός GTI, με ότι και αν σημαίνει αυτό για την άνεση των επιβατών του, που μπορεί και να διαμαρτυρηθούν σε κακοστρωμένους δρόμους.
Οι ικανότητες του συνόλου, καθρεφτίζονται και στις επιδόσεις που αναφέρει ο κατασκευαστής, μια και τα 5,4 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι πάντα μια υπολογίσιμη επίδοση- ειδικά για αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις. Η τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα είναι σχετικά εύκολο να επιτευχθεί, με τη συνδρομή και του εξαιρετικού σε λειτουργία κιβωτίου με τις 7 ταχύτητες.
Σχετικά με τις απαιτήσεις του συνόλου σε καύσιμο, αυτό που παρατηρεί κανείς άμεσα, είναι πως υπάρχει διάθεση για οικονομία όταν είναι ευθυγραμμισμένος και ο οδηγός. Τα “χαμηλά” του είναι τιμές κοντά στα 7,5 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, ενώ όταν οι συνθήκες είναι πιο “άγριες”, τότε το 11,0 έρχεται να “καρφωθεί” ως ένδειξη στο ταμπλό.
Όλα τα παραπάνω, θα είχαν πολύ περισσότερο νόημα να τα συζητούσαμε στην περίπτωση που το Countryman θα ήταν μια οικονομικότερη πρόταση για αγορά. Η έκδοση JCW, είναι μεν φορτωμένη σε εξοπλισμό (δεν της λείπει τίποτα) αλλά έχει και ένα ταμπελάκι τιμής που την καθιστά “εξωτικό φρούτο”, μάλλον για λίγους. Υπάρχει ένα ρητό που αφορά στα πολυτελή και ακριβά καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτό πάει κάπως σαν “αν ρωτάς πόσο κάνει, δεν είναι για σένα” και το Countryman JCW, είναι ακριβώς μια τέτοια περίπτωση. Η τιμή εκκίνησής του, το βάζει σε ένα πλαίσιο που θα απασχολήσει λίγους αλλά ακόμα και έτσι, ως μοντέλο, είναι πάρα πολύ καλό που υπάρχει, μια και ως τοτέμ στη γκάμα, “φτιάχνει” την εικόνα των πιο “ταπεινών” εκδόσεων του ικανότατου Countryman.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – MΙΝΙ JCW Countryman ALL4
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.998, 4κύλινδρος
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 300/ 5.750-6.500
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 400/ 2.000-4.500
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 5,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 7,8
Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 177
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.447×1.843×1.645
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.692
Βάρος (κιλά): 1.735
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 460
Τιμή: Από 57.750€
Πηγή: Sport24.gr