Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής: Νέες δράσεις για καταναλωτές κι επιχειρήσεις – Ποιες είναι και ποιους αφορά

 Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής: Νέες δράσεις για καταναλωτές κι επιχειρήσεις – Ποιες είναι και ποιους αφορά

Την διευρυμένη κατά αντικείμενο δράση του για την ενίσχυση της προστασίας καταναλωτών και επιχειρήσεων, παρουσιάζει ο Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής (ΕΧΜ) συμπληρώνοντας εφέτος 25 χρόνια λειτουργίας.

Ως καταξιωμένος θεσμός αυτορρύθμισης του χρηματοοικονομικού τομέα ο ΕΧΜ, όπως επισημαίνει με αφορμή τις νέες του δράσεις, παρακολουθεί το διαρκώς εξελισσόμενο χρηματοπιστωτικό περιβάλλον και εκπροσωπεί την χώρα μας σε Δίκτυα Χρηματοοικονομικών Μεσολαβητών σε ευρωπαϊκό (FIN-NET) και διεθνές (INFO Network) επίπεδο.

Εξετάζει δωρεάν παράπονα ιδιωτών και μικρών επιχειρήσεων, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα διαφορών, τόσο εγχώριων όσο και διασυνοριακών, σχετικά με καθημερινές συναλλαγές τους με παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (Πιστωτικά Ιδρύματα, Εταιρίες Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών, Εταιρίες Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων).

Διεύρυνση αρμοδιοτήτων – Σε ποιους απευθύνεται

Σήμερα ο ΕΧΜ, υιοθετώντας τις προτάσεις τρίτου ανεξάρτητου συμβούλου και σύμφωνα με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές, διευρύνει την αρμοδιότητά του σε επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 3 εκατομμύρια ευρώ και συγχρόνως παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχής στις διαδικασίες του σε περισσότερους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, εταιρείες factoring, leasing κ.ά.).

Με τη νέα αυτή προσέγγιση ο ΕΧΜ, όπως επισημαίνει, πρωτοπορεί συμβάλλοντας ακόμα περισσότερο στη διάδοση της φιλικής επίλυσης των διαφορών και κάνει ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ουσιαστικής, σε όλα τα στάδια – και στο στάδιο της επίλυσης των διαφορών, συνεργασίας καταναλωτών, επιχειρήσεων και παρόχων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του ουσιαστικού εκσυγχρονισμού του, ο ΕΧΜ διευρύνοντας τις εργασίες του, υποστηρίζει με υπηρεσίες και στοχευμένες δράσεις (π.χ. εξειδικευμένη εκπαίδευση διαμεσολαβητών), την επίλυση διαφορών μέσω της Διαμεσολάβησης του Ν. 4640/2019.

Η Διαμεσολάβηση συμβάλλει όχι μόνο στον περιορισμό του φόρτου των δικαστηρίων, αλλά και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εθνικής οικονομίας, επαναφέροντας τα συμβαλλόμενα μέρη σε καθεστώς κανονικότητας και διατήρησης της συναλλακτικής τους σχέσης.

Ο εκσυγχρονισμός των εργασιών του ΕΧΜ αποτυπώνεται πλέον και στον τρόπο επικοινωνίας, καθώς η ευρεία ψηφιοποίηση των εργασιών του, παρέχει τη δυνατότητα online υποβολής παραπόνου και ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τους παρόχους, με αυστηρή πάντα προσήλωση στην προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα www.hobis.gr

Related post