Φρένο στους Κινέζους επιχειρεί να βάλει η Ε.Ε. με δασμούς έως και 35% στα ηλεκτρικά τους
Η επιβολή αυτή των επιπρόσθετων δασμών στη φορολογία εισαγωγής από την Κίνα ηλεκτρικών οχημάτων, έρχεται ως προϊόν ζύμωσης μετά τη σχετική πρόταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην προσπάθεια που γίνεται να “αναχαιτιστεί” το κύμα των σημαντικά φθηνότερων προτάσεων που έχουν Κινέζικη προέλευση, σε σχέση με τα αντίστοιχα και δυνητικώς ανταγωνιστικά, Ευρωπαϊκά.
Υπέρ της αύξησης των δασμών, ψήφισαν μόλις 10 από τις 27 χώρες, με 12 να απέχουν από την ψηφοφορία και 5 να ψηφίζουν κατά. Οι αναλυτές υπογραμμίζουν πως αυτό δείχνει και την έλλειψη ενότητας που διέπει τις λειτουργίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια και όπως προκύπτει από τέτοιου είδους ψηφίσματα, δεν είναι ίδια τα συμφέροντα όλων των κρατών- μελών.
Η Κομισιόν πλέον έχει στα χέρια της την “καυτή πατάτα” για το αν θα επιβληθούν τελικά οι πρόσθετοι δασμοί στους φόρους εισαγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων Κινέζικης προέλευσης. Η Ελλάδα ήταν ανάμεσα στις 12 χώρες που απείχαν, καθώς η κινητικότητα της αγοράς του αυτοκινήτου, εξαρτάται σε μεγάλο ποσοστό από την εμπορική δραστηριότητα των Κινέζικων εταιρειών.
Αντίστοιχα, χαρακτηριστική περίπτωση είναι και της Σουηδίας, για την οποία παραδοσιακά η Volvo ήταν το “βαρύ πυροβολικό” της στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και τώρα ανήκει στον Κινέζικο Όμιλο Geely (στα προϊόντα του οποίου θα επιβληθούν δασμοί ύψους 19,9%). Καθώς όμως οι εγκαταστάσεις της Volvo στη Σουηδία εξακολουθούν και λειτουργούν απασχολώντας αρκετά μεγάλο αριθμό εργαζόμενων, το θέμα εξελίσσεται σε βαθύτατα κοινωνικό.
Για την ιστορία, οι 10 χώρες που ήταν υπέρ της επιβολής δασμών, ήταν οι Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Δανία, Ιρλανδία, Βουλγαρία, Εσθονία, Λιθουανία και Λετονία. Οι 12 χώρες που απείχαν, μαζί με Ελλάδα και Σουηδία ήταν οι Βέλγιο, Τσεχια, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Φινλανδία., ενώ οι 5 που καταψήφισαν ήταν οι Γερμανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Σλοβακία και Σλοβενία.
Πηγή: Sport24.gr