Πρώτη δοκιμή του ολοκαίνουργιου B-SUV, Fiat 600e με τα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας

 Πρώτη δοκιμή του ολοκαίνουργιου B-SUV, Fiat 600e με τα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας

Από τη στιγμή που ο Όμιλος Stellantis, έβγαλε ένα τόσο αξιόλογο προϊόν, όσο είναι η πλατφόρμα eCMP, ήταν λογικό και απόλυτα αναμενόμενο να δούμε μοντέλα από πολλές εταιρείες που είναι κάτω από την “ομπρέλα” του, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, θα είχαν κοινά χαρακτηριστικά. Η B-SUV πρόταση της Fiat και μάλιστα στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της, είναι η λογική συνέχεια.

Μετά τις Peugeot και Jeep, ήταν η στιγμή της Fiat (θα ακολουθήσει και η Alfa Romeo) να χρησιμοποιήσει την πολύ καλή πλατφόρμα και να επαναλανσάρει το 600 ως όνομα, βαφτίζοντας έτσι τον τυπικό διάδοχο της πρότασης που άκουγε στο όνομα 500x. Έτσι, έχουμε μπροστά μας ένα πολύ σωστά τοποθετημένο B-SUV,με διαστάσεις που το καθιστούν ιδιαίτερα ευέλικτο και ικανό να παίξει το ρόλο τόσο του δεύτερου αυτοκινήτου μιας οικογένειας, όσο και εκείνον του πρώτου.

Ως πρώτο, θα μπορεί να εξυπηρετήσει όταν η οικογένεια έχει ένα παιδί ή και δύο αλλά μικρής ηλικίας. Στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου που έχουμε εδώ -και με την οποία ανοίγει ο “χορός” των δοκιμών του νέου μοντέλου (θα ακολουθήσουν σύντομα και οι υπόλοιπες διαθέσιμες στην ελληνική αγορά εκδόσεις) για το Sport24.gr– έχει λοιπόν νόημα και η αναφορά στις διαφορές από τα ομογάλακτα μοντέλα.

Να αναδειχτούν και οι διαφορές με τις υπόλοιπες αντίστοιχες του Ομίλου, καθώς έχει ενδιαφέρον να δούμε και πως η Fiatδιαφοροποιεί την τοποθέτησή της προσπαθώντας να προσελκύσει το “δικό της” κοινό. Εκείνο που έχει ως πιο σημαντική την κομψότητα που “φωνάζει Ιταλία”. Για το κοινό αυτό λοιπόν, τα νέα είναι μάλλον καλά. Στην εξωτερική εμφάνιση, με τη συγκεκριμένη αισθητική των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω το 600 γίνεται ελκυστικό.

Αντίστοιχα, παρά τις ομοιότητες και στην καμπίνα, το νέο μοντέλο δίνει ένα διαφορετικό “τόνο” προσφέροντας ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως είναι αυτές της έκδοσης La Prima που έχουμε εδώ. Εκεί που ναι μεν εντοπίζεις (και πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνει) τα κοινά χαρακτηριστικά, αλλά βρίσκεις και τη σημασία στη λεπτομέρεια που τελικά κάνει μεγάλη διαφορά.

Οι εμφανείς ραφές και το λογότυπο που επαναλαμβάνεται ως μοτίβο στα καθίσματα, η προσεκτική επιλογή των χρωμάτων στον περιβάλλοντα χώρο και η ευχάριστη αίσθηση από τις ανοιχτόχρωμες επενδύσεις, είναι στοιχεία που εκτιμώνται από τους εξοικειωμένους με την Ιταλική προσέγγιση. Σε ετούτη εδώ την έκδοση, τη La Prima, που είναι η πλουσιότερη του μοντέλου, έχεις και άλλα πράγματα να προσέξεις.

Με μια διαφορά της τάξης των 3.698 ευρώ σε σχέση με τη “βασική” RED που είναι άμεσα διαθέσιμη, η La Prima έχει επιπλέον στον εξοπλισμό, καλαίσθητες ζάντες 18 ιντσών, ενεργό cruise control, περιμετρικούς αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία hands-free και ασύρματο κλείδωμα- ξεκλείδωμα, που λειτουργεί με αισθητήρα εγγύτητας.

Σε αυτό το περιβάλλον λοιπόν που έχουμε στη διάθεσή μας, κάθεσαι πίσω από το ελαφρύ και σχετικά μικρό σε διάμετρο τιμόνι και ξεκινάς για τα πολιτισμένα χιλιόμετρα που ορίζει το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Αυτό που βασίζεται στη μπαταρία των 54,0 kWh και φορτίζει αρκετά γρήγορα, μια και ο onboard φορτιστής του αυτοκινήτου είναι 11 kW (και σε ταχυφορτιστή, μπορεί να δεχτεί σύνδεση με 100 kW).

Η χωρητικότητα αυτή της μπαταρίας, με το πρόγραμμα Eco (από τα τρία διαθέσιμα) και αρκετά συντηρητικό γκάζι, η πρόβλεψη της Fiat για κίνηση μέσα στην πόλη, φτάνει έως και τα 600 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Στο μικτό κύκλο, σε αυτόν δηλαδή που μπορεί να “βασιστεί” κανείς, οι προσδοκίες πρέπει να είναι κοντά στα 400 χιλιόμετρα– κάτι που ρεαλιστικά σημαίνει σχετικά εύκολα πάνω από 350 χλμ. που είναι πολύ καλά για το μέγεθος του αυτοκινήτου.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό, παίζει και το αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή στην κίνηση χωρίς γκάζι (ενώ έχει και πρόγραμμα “B”για μεγιστοποίηση της ανάκτησης). Οι οθόνες πίσω από το τιμόνι και στο κέντρο του ταμπλό, δίνουν το στίγμα της σύγχρονης κατασκευής, κάτι που υπογραμμίζεται και από το λειτουργικό σύστημα του συστήματος multimedia.

Αυτό είναι εξαιρετικό, εύκολο στη χρήση και γρήγορο στην απόκριση, ενώ θετικά κρίνεται το ότι για τις βασικές λειτουργίες του συστήματος, υπάρχουν και ορισμένοι “φυσικοί” διακόπτες, κάτω από την κεντρική οθόνη. Η φιλοξενία των επιβαινόντων, αναδεικνύεται και με την παροχή αρκετών χώρων για αντικείμενα. Ξεχωριστή μνεία αξίζει η μεγάλη θήκη, στη κονσόλα που παραδοσιακά συναντάμε τον επιλογέα των ταχυτήτων (που εδώ τη θέση του έχουν πλήκτρα P, R, N και D/Β), με το highlight αναδιπλούμενο σκληρό κάλυμμα.

Εργονομικά, το 600e είναι αρκετά περιποιημένο και δεν θα επιβάλλει αλλαγές στις συνήθειες του οδηγού- πλην των πλήκτρων για την επιλογή της ταχύτητας που λέγαμε πιο πριν. Με τους 156 ίππους να είναι επαρκείς για τις ανάγκες του μοντέλου, οι… ανησυχίες του οδηγού, πρέπει να είναι περιορισμένες. Ακόμα και στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, όπου η διαφορά στην απόκριση του γκαζιού είναι αισθητή, απλά αναδεικνύεται κάπως η σπιρτάδα του συνόλου.

Αντίστοιχα, στο δρόμο, εκεί που εντοπίζεται η μεγαλύτερη διαφορά από τα αντίστοιχα μοντέλα του Ομίλου Stellantis, το 600e σε κερδίζει με την άνεση που προσφέρει από τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Δεν πλέει, σε καμία περίπτωση αλλά πάντα σου δίνει την αίσθηση ότι η άνεση των επιβατών προηγείται οποιασδήποτε άλλης υποχρέωσης έχει η ανάρτηση για τη σωστή ισορροπία του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Είναι ένα συνολικά ευχάριστο σύνολο, που ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση. Σταθερό και σίγουρο στο πάτημά του, το 600e εμπνέει εμπιστοσύνη και προάγει την πολιτισμένη του υπόσταση, δίνοντάς σου αρκετή πληροφορία αλλά και όλα όσα χρειάζεσαι για να κινείσαι με ρυθμό και χαμηλή κατανάλωση ρεύματος. Οι χώροι του το καθιστούν “χρυσή τομή” για τα ελληνικά δεδομένα μετακίνησης.

Προσφέρει επάρκεια χώρων για τέσσερις, με τις αποσκευές τους να είναι 360 λίτρα (μέχρι το ύψος της εταζέρας) και θα τους μετακινήσει με αρκετή χάρη σε κάθε περιβάλλον. Με το πεδίο δράσης του να είναι κατά κύριο λόγο η πόλη, το 600e δεν δυσανασχετεί στο ταξίδι, όπου με το σωστό προγραμματισμό για μια ή παραπάνω σύντομες στάσεις (σε μισή ώρα, φτάνει σε ταχυφορτιστή στο 80% της μπαταρίας), μπορεί να κάνει τα φαινομενικά αδύνατα, δυνατά και να πάει πολύ μακριά.

Αυτό λοιπόν το χαριτωμένο στην όψη σύνολο, έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, με τις υπάρχουσες υποστηρικτικές της ηλεκτροκίνησης υποδομές όλης της επικράτειας. Αν και μόνο η εμφάνισή του είναι ένας καλός λόγος για να το κοιτάξει “ζεστά” όποιος αναζητά το αύριο των μετακινήσεών του με όρους ηλεκτροκίνησης, το τεχνολογικό πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι παραπάνω από επαρκές.

Είναι μια -ακόμα- πρώτης τάξεως περίπτωση εισαγωγικού στην κουλτούρα της ηλεκτροκίνησης μοντέλου, που προσφέρει επάρκεια σε όλους τους τομείς, χωρίς να “κρέμεται” πάνω του ταμπελάκι τιμής με δυσθεώρητο ποσό. Είναι σίγουρα μια περίπτωση που έχει τα ιδιαίτερα εκείνα χαρακτηριστικά που μπορούν να προσελκύσουν κόσμο στις εκθέσεις της Fiat– αρκεί να μην το θέλει κανείς σε γκρι χρώμα, γιατί η Ιταλική εταιρεία έχει καταργήσει αυτή την επιλογή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά- Fiat 600e

Ισχύς (ίπποι): 156

Ροπή (Nm): 260

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,0”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 150

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 54

On board φορτιστής (kW): 11

Φόρτιση DC έως (kW): 100

Κατανάλωση εργοστασιακή (μέση, kWh/100 χλμ.): 15,4

Αυτονομία εργοστασιακή (μικτός κύκλος, χλμ.): 400 km

Βάρος (κιλά): 1.595

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.171×1.781×1.523

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.562

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 360

Τιμή: Από 28.192 € (με το πρόγραμμα “Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ”)

Πηγή: Sport24.gr

Related post