Γ. Γραμματίδης, πρόεδρος ΟΣΕ για τα δύο περιστατικά με αμαξοστοιχίες σε Σφενδάλη – Αφίδνες και Αγ. Αναργύρους
«Ακούω με έκπληξη ότι απεφεύχθη μετωπική σύγκρουση. Και δηλώνω κατηγορηματικά ότι δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο ενδεχόμενο», επισήμανε ο πρόεδρος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Γιάννος Γραμματίδης μιλώντας στην εκπομπή του ΕΡΤNews “Update” και τον Κώστα Λασκαράτο, με αφορμή το χθεσινό (13/9) σοβαρό περιστατικό στον Προαστιακό.
Σημείωσε, ακόμη:
«Εάν υπάρχουν φώτα σήμανσης, είναι ένα σημείο το οποίο είναι όπου η γραμμή είναι μονή. Και γιατί είναι μονή μεταξύ Σταθμού Αθηνών και σταθμού Αγίων Αναργύρων; Διότι μεσολαβεί το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών στα Σεπόλια, που σημαίνει ότι αυτή η μονή γραμμή πλέον δεν έχει φωτοσήμανση (…)
Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει επικοινωνία ανάμεσα στα τρένα και στους σταθμούς. Αυτό γίνεται συνεχώς με VHF που καλύπτει τους μηχανοδηγούς οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Και βέβαια υπάρχει και το GSMR με το οποίο συνδέονται και επικοινωνούν οι σταθμάρχες (…)
Έγινε το λάθος από τον σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αθηνών (…)
Η σύγκρουση -εάν υπήρχε ποτέ ενδεχόμενο σύγκρουσης- θα είχε βεβαίως αποφευχθεί και λόγω της μικρής ταχύτητας που έχουν τα τρένα. Όμως όταν δόθηκε το λάθος σήμα και ξεκίνησε η αμαξοστοιχία από την από το σταθμό Αθηνών προς τους Αγίους Αναργύρους και παράλληλα δόθηκε η λάθος εντολή στην αμαξοστοιχία από τους Αγίους Αναργύρους να πάει προς την Αθήνα, δεν πρόλαβε στην πραγματικότητα να μπει η αμαξοστοιχία από το Κιάτο.
Δεν πρόλαβε να μπει στη μονή γραμμή, δηλαδή σταμάτησε 500 μέτρα πριν από τη μονή γραμμή και ακούω με έκπληξη ότι απεφεύχθη μετωπική σύγκρουση.
Και δηλώνω κατηγορηματικά ότι δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο ενδεχόμενο (…) 100% δεν θα είχαμε (κάτι χειρότερο), διότι λειτούργησαν όλα τα συστήματα ασφαλείας».
Ενώ πρόσθεσε, σχετικά με το σημερινό (14/9) περιστατικό με την πρόσκρουση αμαχοστοιχίας σε πεσμένα δέντρα:
«Είναι γεγονός ότι ο ΟΣΕ διαθέτει τεράστια κονδύλια και έχει συνεργεία σε όλη την Ελλάδα και καθαρίζει τις σιδηροδρομικές γραμμές από κάθε είδους βλάστηση, πυκνή βλάστηση ή ακόμα και δέντρα.
Στο συγκεκριμένο σημείο όπου πέρναγε η αμαξοστοιχία, έγειρε και έπεσε ένα δέντρο το οποίο όχι μόνο πέρασε στην καμπίνα του μηχανοδηγού, αλλά παράλληλα έκοψε και την ηλεκτρική σύνδεση με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί το τρένο. Πρέπει να σας πω ότι αμέσως με επόμενη αμαξοστοιχία την μετεφέρθησαν στις Αφίδνες 35 άτομα, βεβαίως σώα, διότι δεν υπήρχε ποτέ πρόβλημα επικινδυνότητας για τους ανθρώπους. Και αυτό το λέω γιατί διεδόθη ότι είχαμε 25 άτομα τα οποία τραυματίστηκαν (…)
Έχει γίνει αίτημα από πλευράς του ΟΣΕ προς τη Δασική Υπηρεσία και δεν μπορούμε να κόβουμε δέντρα χωρίς δυστυχώς την άδεια της Δασικής Υπηρεσίας, η οποία είτε απαντά είτε όταν απαντά, απαντά αρνητικά. Αυτό σημαίνει ότι απαγορεύεται και πάλι για εμάς να κόψουμε δένδρα.
Και αυτή είναι η συγκεκριμένη περίπτωση, διότι εμείς ξέραμε ότι υπήρχε ένα δέντρο και έχουμε κάνει αίτημα προς το Δασαρχείο, αλλά δεν μπορούμε όμως χωρίς άδεια του Δασαρχείου, διότι καταλαβαίνετε ότι έχουμε πια και ποινικές ευθύνες»