Δοκιμάζουμε την BMW 520d, το σεντάν που επαναφέρει την αρχοντιά σε πρώτο πλάνο για την εταιρεία με τα σπορ γονίδια

 Δοκιμάζουμε την BMW 520d, το σεντάν που επαναφέρει την αρχοντιά σε πρώτο πλάνο για την εταιρεία με τα σπορ γονίδια

Εδώ και αρκετά χρόνια, η διάθεση της BMW για προσφορά σπορ βάσης σε όλη της τη γκάμα, έμοιαζε να έχει ατονίσει. Λίγο η επέλαση του εξηλεκτρισμού, λίγο η διαχρονική προδιάθεση για αύξηση του βάρους και του μεγέθους με το πέρασμα των ετών, τα σεντάν της BMW και ιδιαίτερα εκείνα των μεγαλύτερων κατηγοριών, έδειχναν πιο “μαλθακά” από ποτέ.

Έπρεπε να έχεις πολύ καλή διάθεση και γνώσεις του παρελθόντος της μάρκας, για να “δεις” πίσω από το έξτρα “βάρος του εκσυγχρονισμού” τις ρίζες της μάρκας που έχει κακομάθει όλο το petrolhead σύμπαν, στο να έχει το σπορ ύφος ως συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της πλειοψηφίας των premium προτάσεων στις αντίστοιχες κατηγορίες μοντέλων.

Δεν είναι και πολύ μακρινό το παρελθόν, κατά το οποίο η παραδοσιακά πιο συντηρητική Mercedes-Benz, είχε καταφέρει να “φέρει τούμπα” αυτή τη συνολική αίσθηση. Τώρα όμως, μετά και την επαφή μας με ετούτη εδώ την περίπτωση, όλα μοιάζουν να επιστρέφουν στην κανονικότητα που όλοι ξέραμε. Η 520d αποδεικνύεται απόλυτα ικανή να καλύψει τις ανάγκες όλων όσοι επιζητούν το premium προφίλ, σε ένα άνετο πακέτο για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, γρήγορα, ξεκούραστα και οικονομικά.

Την κοιτάς και μοιάζει -προφανώς και είναι- μεγάλη. Η αύξηση των διαστάσεων με το πέρασμα των γενεών της (όντας σήμερα στην 8η), μοιάζει απόλυτα λογική αν κοιτάξει κανείς πίσω. Για όποιον τώρα “συστήνεται” στην κουλτούρα της BMW, το μεγάλο αυτό σεντάν μπορεί και να θεωρηθεί απλά το “ενδιάμεσο” στις Σειρές 3, 6 και 7. Για τους άλλους, τους “υποψιασμένους” κάτι καλό υπάρχει κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα με τις “ψαγμένες” λεπτομέρειες.

Ανοίγεις την πόρτα και μπαίνεις στο περιβάλλον που περιμένεις. Πολυτέλεια και ποιοτικότατα υλικά παντού, με τις δύο -φαίνονται σαν μια ενιαία- οθόνες στο επάνω μέρος του ταμπλό (12,3 ίντσες ο πίνακας οργάνων με τις πολλαπλές προβολές δεδομένων και 14,9 ιντσών εκείνη που ελέγχει το σύστημα multimedia), να δίνουν το στίγμα της σύγχρονης κατασκευής.

Το ταχύτατο λειτουργικό σύστημα στη νεότερή του έκδοση (OS 8.5) που αποτελεί προϊόν in house εξέλιξης από τη BMW, είναι ταχύτατο στην απόκριση και έχει μια σειρά από νεοτερισμούς, που περισσότερο απηχούν στις απαιτήσεις της νεότερης γενιάς οδηγών. Κι αυτό γιατί, οι έχοντες το 4 ή το 5 ως πρώτο ψηφίο της ηλικίας τους, δεν θα έχουν και πολλά να πουν για τις δυνατότητες video streaming αλλά και εκείνες που επιτρέπουν στους επιβάτες να παίξουν παιχνίδια στην οθόνη του αυτοκινήτου.

Εκεί συμβαίνει μια σειρά από ωραία πράγματα, που φέρνουν το μέλλον στα χέρια του οδηγού- ιδιοκτήτη ή απλά όπως στην περίπτωσή μας, του ευκαιριακού χρήστη. Αυτού που θα ξεχωρίσει δύο πράγματα με το “καλημέρα”: Η τεράστια αυτονομία που με γεμάτο ντεπόζιτο προβλέπεται από τον υπολογιστή ταξιδιού να ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα αλλά και τα συνολικά διανυθέντα, που στην προκειμένη περίπτωση έχουν ξεπεράσει τις 18.000 χλμ.

Με τον τρόπο τους και τα δύο αυτά νούμερα είναι εντυπωσιακά. Αφενός η αυτονομία που επιβεβαιώνεται μέχρι κεραίας, αφετέρου η εξαιρετική κατάσταση του αυτοκινήτου. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, στα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα, τα σχεδόν 20 χιλιάδες χιλιόμετρα, είναι πάρα πολλά. Σημαίνει πως πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου έχουν περάσει αρκετοί, που με λαχτάρα (ή και όχι) έχουν ορμήσει να απομυζήσουν, τις χάρες ενός πισωκίνητου με 200 άλογα- ή απλά τη χαρά των επιδόσεων που προσφέρουν οι τελευταίοι.

Εν προκειμένω λοιπόν, η 520d που έχουμε εδώ, είναι ένα δείγμα εξαιρετικής κατασκευαστικής ποιότητας. Μπορεί τα υλικά να είναι ευθυγραμμισμένα στις σύγχρονες επιταγές της “καλής χρήσης πόρων” και να έχουμε για παράδειγμα να κάνουμε με vegan δέρμα ως επένδυση, αυτό όμως δεν αφαιρεί ούτε ένα ψήγμα από τη συνολικά άρτια εικόνα του αυτοκινήτου και τον premium χαρακτήρα του.

Το περιβάλλον θα το απολαύσουν όλοι οι επιβάτες, που έχουν στη διάθεσή τους μαλακά και αναπαυτικά μεγάλα καθίσματα που κάνουν κάθε διαδρομή ξεκούραστη -πρωτίστως- και άνετη, πηγαίνοντας ασορτί με τους πολύ καλούς χώρους, που ειδικά για τους πίσω, είναι σημαντικοί. Αντίστοιχα και ο χώρος των 520 λίτρων πιο πίσω, κρίνεται ως πολύ καλός, ανεξάρτητα από το ότι το άνοιγμά του είναι μάλλον στενό για φόρτωση μεγάλων αποσκευών.

Στην καμπίνα, δεν ακούγεται “τσικ”, ακόμα και όταν περνάς από ασφάλτινους δρόμους που έχει καιρό να περάσει τροχοφόρο και έχει αφεθεί στο έλεος των καιρικών συνθηκών και των γεωργικών μηχανημάτων. Είναι μαγικό αυτό που έχουν πετύχει οι τεχνικοί της BMW σχετικά με τη ρύθμιση της ανάρτησης. Το αυτοκίνητο εξασφαλίζει εξαιρετικό επίπεδο άνεσης με μια ενδοτική στις κλίσεις ρύθμιση.

Το “μαγικό” της υπόθεσης, έγκειται στο γεγονός πως ο οδηγός δεν αποκόπτεται από τα δρώμενα και εισπράττει το feedback που χρειάζεται για τις περιστάσεις που θελήσει να κινηθεί με τη φόρα, εκμεταλλευόμενος το ικανότατο σύνολο. Προφανώς και είναι μια limo που δεν δικαιολογεί από τον οδηγό να ορμάει σε κάθε στροφή με πάθος 18χρονου που έκατσε για πρώτη του φορά πίσω από το τιμόνι καλού αυτοκινήτου.

Έχει όμως όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που της επιτρέπουν να κουβαλάει στις στροφές, πάρα πολλή από την ταχύτητα που μαζεύει στην ευθεία, χωρίς να κάνει τον οδηγό της να ιδρώνει. Η διάταξη με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και τα ψαλίδια εμπρός, δίνει ένα μαγικό απόσταγμα ως συμπλήρωμα στο ιδανικό set up, προσφέροντας έτσι τη χρυσή τομή ανάμεσα στη σπορ διάθεση και την άνετη μετακίνηση.

Γι’ αυτό και μόνο, θα άξιζε να φοράει κανείς ένα καπέλο, προκειμένου να το βγάλει μπροστά στους τεχνικούς που έφτιαξαν αυτό το σύνολο. Κι όμως, η BMW έχει κι άλλα “συστατικά” που αξίζουν την αναγνώριση της αξίας τους και το σεβασμό συνολικά, δικαιολογώντας με τρόπο χειροπιαστό την τιμή αγοράς και κάνοντας τον ανταγωνισμό να φαίνεται αδικαιολόγητα ακριβός, ακόμα και αν το ταμπελάκι της τιμής αναφέρει μικρότερη τελική τιμή.

Πίσω από το τιμόνι της “5άρας”, δεν ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις: Στην πορεία, ανακαλύπτεις πως το σύστημα διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, λειτουργεί ακατάπαυστα και επεμβαίνει σχεδόν ανεπαίσθητα, για να υποστηρίξει τον οδηγό, σε κάθε περιβάλλον (πόλη, Ε.Ο., κλ.π.) ενώ ο κινητήρας με τη συνεργασία του κιβωτίου των ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις, σιγοντάρουν ώστε να έχεις πάντα την αίσθηση του υπαρκτού αποθέματος ισχύος.

Αντίστοιχα, ειδική αναφορά αξίζει και στο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος που μπορεί και καταγράφει μια μικρής διάρκειας διαδρομή, που στη συνέχεια μπορεί και εκτελεί μόνο του το αυτοκίνητο, χωρίς να μεσολαβεί στους χειρισμούς ο οδηγός, προκειμένου να κάνει όλες τις μανούβρες που θα χρειαστεί η πρόσβαση σε συγκεκριμένη θέση, ενός δαιδαλώδους πάρκινγκ.

Μιλάμε για πραγματικότητα από το μέλλον, με τον οδηγό να είναι απλώς θεατής και το αυτοκίνητο να εκτελεί με χάρη όλες εκείνες τις κινήσεις για να μπει ή να βγει από τη θέση στο γκαράζ (υπόγειο, ισόγειο, κλ.π.). Αντίστοιχα, οι αισθητήρες δίνουν την επάρκεια που χρειάζεται το αυτοκίνητο προκειμένου να έχουν περιμετρικό έλεγχο και αποφυγή “δύσκολων” καταστάσεων, στις οποίες μπορεί να βρεθεί ο οδηγός σε ένα στενό δρόμο ή χώρο στάθμευσης που απαιτούνται “λεπτοί χειρισμοί” και ελιγμοί.

Κι όλα αυτά έρχονται να ταιριάξουν ιδανικά με το πολυτελές προφίλ του μοντέλου, στο οποίο με κλειστά τα παράθυρα, δεν περνάει τίποτα από το θόρυβο της λειτουργίας του κινητήρα στην καμπίνα, ενώ και οι κραδασμοί/ συντονισμοί, είναι είδος προς εξαφάνιση. Είναι τέτοια η δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση που ούτε κι αν “στήσεις αυτί” δεν πρόκειται να καταλάβεις πως κάτω από το εντυπωσιακό σε διαστάσεις εμπρός καπό υπάρχει ένας turbodiesel κινητήρας σε λειτουργία.

Εξαιρετική είναι και η αποδοτικότητα που δείχνει, μια και όπως είπαμε, η αυτονομία είναι τεράστια, χάρη στην πολύ καλή διαχείριση του καυσίμου (60 λίτρα είναι το ντεπόζιτο) από το μηχανικό σύνολο (με την ηλεκτρική “υποβοήθηση” από τη μπαταρία των 0,96 kWh και του ηλεκτροκινητήρα των 11 ίππων) που περιορίζεται σε ένα μέσο όρο που σταθερά μένει -πολύ- κάτω από τα 7 λίτρα, ακόμα και υπό πίεση.

Τα 5,1 λίτρα/100 χλμ. που αναφέρει ο κατασκευαστής, είναι μια πολύ ρεαλιστική κατανάλωση και αυτό για μια μπερλίνα με αυτές τις διαστάσεις και βάρος κοντά στους δύο τόνους, είναι σίγουρα κάτι το εξαιρετικό- ένα ακόμα άξιο θαυμασμού στοιχείο. Έχοντας ένα τέτοιο πλαίσιο, με κορυφαία αποτελεσματικότητα και την αναμενόμενα υψηλή ποιότητα σε όλους τους τομείς αξιολόγησης ενός μοντέλου της κατηγορίας, το τελικό συμπέρασμα είναι προφανώς θετικό.

Η BMW 520d είναι ένα αυτοκίνητο που εξυπηρετεί μια σειρά από ανάγκες, με τρόπο ιδανικό. Είναι ένα λαμπρό δείγμα πως τα πολυτελή σεντάν, όταν είναι τόσο καλά εκτελεσμένα ως συνταγές, έχουν λόγο ύπαρξης και αντίστασης στη “λαίλαπα” των SUV που καλώς ή κακώς, είναι η πλέον επιθυμητή από το κοινό τάξη αυτοκινήτων. Οδηγώντας την 520d, δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις την ολιστική ποιότητα στις διαδρομές- και δη, εκείνες που έχουν πολύ χιλιόμετρο από το σημείο Α στο Β.

Σπουδαίο είναι και το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου που καλύπτει ολιστικά κάθε ανάγκη για διασύνδεση και συνδεσιμότητα. Δεν λείπει τίποτα από τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ακόμα και όταν μιλάμε για τη “βασική” έκδοση του μοντέλου, αυτή που προκύπτει όταν στο πολύ καλό configurator της εταιρείας, δεν προσθέσεις κάτι ως έξτρα. Κάπως έτσι έχεις στη διάθεσή σου ένα premium σεντάν που δείχνει το δρόμο στον ανταγωνισμό και προσθέτει τόνους πρεστίζ στην εικόνα σου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW 520d

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.995

Ισχύς (ίπποις/ σ.α.λ.): 197 (+11 από τον ηλεκτροκινητήρα)/ 4.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 400 (+25 από τον ηλεκτροκινητήρα)/ 1.500- 2.750

Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,3”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 233

Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ. μέση εργοστασιακή):

Εκπομπές CO2 (γραμμάρια/χλμ.): 133-147

Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 5.060 x 1.900 x 1.515

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.995

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 520

Βάρος (κιλά): 1.680

Τιμή: Από 69.200 ευρώ

Πηγή: Sport24.gr

Related post