Αρχίζει στην Ευρώπη η παραγωγή των νέων Canadair – Επτά θα πάρει η Ελλάδα

 Αρχίζει στην Ευρώπη η παραγωγή των νέων Canadair – Επτά θα πάρει η Ελλάδα

Επτά νέα, υπερσύγχρονα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Canadair dc 515 αναμένεται να ενισχύσουν τον ελληνικό στόλο αεροπλάνων για την κατάσβεση πυρκαγιών από το 2027 μέχρι το 2030, με την γραμμή παραγωγής πλέον να βάζει μπροστά τις μηχανές της. Εκτός από τους εθνικούς στόλους η Ε.Ε. θα διαθέτει και τον δικό της στόλο πυροσβεστικών αεροσκαφών, τα οποία θα διατίθενται σε χώρες μέλη όταν υπάρχει ανάγκη.

Η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβάλλει στην ΕΕ την λήψη μέτρων, ανάμεσα σε αυτά και την προμήθεια νέων αεροσκαφών πυρόσβεσης. Ήδη έχουμε γίνει μάρτυρες της παρατεταμένης ξηρασίας και των αποτελεσμάτων αυτής.

Η νέα σελίδα για τα γνωστά Canadair γράφεται ήδη στην γραμμή παραγωγής και το πρώτου Ευρωπαϊκό “DHC 515” που θα βγει από το εργοστάσιο θα φέρει Ελληνικά χρώματα.

Συνολικά 12 θα είναι τα Ευρωπαϊκά πυροσβεστικά αεροσκάφη για τις χώρες που θα σταθμεύουν μόνιμα, πρόκειται για κράτη που κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες πύρινα μέτωπα, ανάμεσα σε αυτά και η Ελλάδα.

-Ελλάδα

-Γαλλία

-Ιταλία

-Ισπανία

-Πορτογαλία

-Κροατία.

Επτά συνολικά πυροσβεστικά αεροσκάφη “DHC 515” γράφουν πάνω “Ελλάδα”.

Πέντε είναι αυτά για την Εθνική αποστολή και δυο αφορούν τα ενταγμένα στον Ευρωπαϊκό μηχανικό αεροπυρόσβεσης.

Το κόστος τους: 400+ εκατομμύρια ευρώ, τα 316 εκατ. αποτελούν ευρωπαϊκό κονδύλι, μέσω προγράμματος «Αιγίς».

Τα επτά υφιστάμενα, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή των υπερσύγχρονων “DHC 515” θα υποστούν ολοκληρωτικό εσκυγχρονισμό, με ένα κόστος κοντά στα 43 εκ. ευρώ. Άρα η χώρα μας από το 2030 και μετά θα διαθέτει ουσιαστικά 14 Canadair με ίδιες δυνατότητες, ημέρα και νύκτα.

Θα φέρουν μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους για το νερό, δεξαμενές 7.000 λίτρων, (15% μεγαλύτερες από τα CL-415).

Σε 14 δευτερόλεπτα θα μπορούν να πάρουν νερό είτε από λίμνες ή την θάλασσα, ακόμη κι σ` αυτή πνέουν άνεμοι έως 5 μποφόρ.

Το Cockpit του νέου Canadair έχει δυνατότητες νυχτερινής πτήσης και αποστολών. Επιπλέον διαθέτει το σύστημα Flir, θερμικές κάμερες δηλαδή, με το οποίο εντοπίζει που βρίσκεται ακριβώς το μεγαλύτερο επίπεδο θερμότητας.

Αν μπορεί να πραγματοποιήσει ρίψεις στο ιδιαίτερο και ορεινό πεδίο της χώρας μας είναι ένα ερώτημα που μπορεί να το απαντήσει μόνο όποιος πετάξει από το 2027 με το DHC-515. Και μην ξεχνάμε ότι εκτός του δύσκολου πεδίου στην Ελλάδα υπάρχουν και τα καλώδια της ΔΕΗ όπου αυτά τη νύχτα δεν έχουν περίβλεπτο φανό ώστε να γίνονται διακριτά.

Related post