«20000 είδη μελισσών»: Η Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν αφηγείται την ιστορία ενός τρανς κοριτσιού που ψάχνει την αλήθεια του 

 «20000 είδη μελισσών»: Η Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν αφηγείται την ιστορία ενός τρανς κοριτσιού που ψάχνει την αλήθεια του 

To καλοκαίρι βρίσκεται προ των πυλών και ένα οκτάχρονο αγόρι προσπαθεί να κατανοήσει τις εξελίξεις από τη μετάβαση στην προ-εφηβεία στον εύθραυστο εσωτερικό του κόσμο. Μόνο η μητέρα του (και ένα μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας) θα σταθούν δίπλα του καθώς ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του πιστεύει ότι η συμπεριφορά του είναι αποτέλεσμα ενός παιδικού καπρίτσιου. Ο ίδιος θα παλέψει για την ταυτότητα του καθώς νιώθει κορίτσι στο σώμα ενός αγοριού. Το οκτάχρονο αγόρι θα το αντιμετωπίσει με θάρρος την περιέργεια και την επίθεση των γύρω του, ώστε να συστηθεί από την αρχή σε όλους.

Η ταινία «20000 είδη μελισσών» της Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν έχοντας λάβει σημαντικά βραβεία και διακρίσεις (ανάμεσα σε αυτά την Άργυρη Άρκτο και το βραβείο ερμηνείας για την Σοφία Οτέρο στο 73ο Φεστιβάλ Βερολίνου, Βραβείο σκηνοθεσίας στο 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, Τρία βραβεία Γκόγια (από τα 14 που ήταν υποψήφια) Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Σκηνοθέτι, Καλύτερης Β’ Γυναικείας ερμηνείας και καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου 2024, καταφθάνει και στις ελληνικές αίθουσες.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας «20000 είδη μελισσών»

(Η αποκλειστική συνέντευξη που ακολουθεί είναι του Αλέξανδρου Ρωμανού Λιζάρδου από την δημιουργό της ταινίας Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν και έγινε στις Βρυξέλλες με αφορμή την υποψηφιότητα της ταινίας για βραβείο Lux).

Θα ήθελα να ξεκινήσω με μία ερώτηση σχετικά με το τραγούδι “Buscame” («ψάξε να με βρεις», σε ελληνική μετάφραση) που επιλέξατε για την ταινία.

Λοιπόν, όλοι οι χαρακτήρες της ταινίας προσπαθούν να βρουν ποιοι πραγματικά είναι. Αυτό δεν αφορά μόνο τη Loucia, αλλά και τη μητέρα, τη θεία και τη γιαγιά της. Όλοι τους αναζητούν τον εαυτό τους και είναι το ίδιο χαμένοι στο τέλος της ταινίας, όπως και στην αρχή. Παράλληλα, προσπαθούν να βρουν «το παιδί που έχουν χάσει», το οποίο όμως δεν είναι το ίδιο παιδί που γνώριζαν, αλλά ένα νέο πρόσωπο για όλους τους. Η ταινία, λοιπόν, είναι για την αναζήτηση και την εξερεύνηση της ταυτότητας.

Οι μέλισσες έχουν εμπνεύσει δύο από τις πιο λαμπρές ταινίες του ισπανικού κινηματογράφου, αυτή του Ερίθε και τη δική σας. Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν αυτή η επιλογή ήταν φόρος τιμής στον Βίκτορ Ερίθε και αν εμπνευστήκατε από την ταινία του “Το Πνεύμα του Μελισσιού”. Επίσης, πώς αισθάνεστε που εσείς και ο κύριος Ερίθε που βρεθήκατε στη λίστα για τα Όσκαρ ως η επιλογή της Ισπανίας;

Δεν μπορώ να αρνηθώ ότι ο Ερίθε είναι σημείο αναφοράς για ολόκληρη μια γενιά. Η ταινία του παραμένει πολύ ζωντανή στη συλλογική συνείδησή μας. Ωστόσο, δεν σκεφτόμουν συγκεκριμένα το «Πνεύμα του Μελισσιού»όταν έφτιαχνα αυτή την ταινία. Το σύμβολο των μελισσών εμφανίστηκε όταν ανακάλυψα ότι στην αρχαία βασκική κουλτούρα οι μέλισσες θεωρούνταν ιερά ζώα, στα οποία έπρεπε να ανακοινώνονται όλα όσα συνέβαιναν στην οικογένεια. Αυτό μου φάνηκε σαν ένα πολύ ισχυρό αφηγηματικό εργαλείο, καθώς πολλά συμβαίνουν μέσα στην οικογένεια. Νομίζω επίσης ότι οι μέλισσες είναι ένα ζώο που μας τρομάζει, όπως μας τρομάζουν γενικά τα πράγματα που δεν γνωρίζουμε. Αλλά όσο αρχίζουμε να γνωρίζουμε μια πραγματικότητα, αυτή η απόρριψη και ο φόβος αρχίζουν να εξαφανίζονται, οδηγώντας μας σε μια πιο προσωπική και στενή κατανόηση.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας το «Πνεύμα του Μελισσιού» που αποτελεί έναν άτυπο φόρο τιμής της σκηνοθέτι στην εμβληματική Ισπανική ταινία.

Η δυσφορία φύλου είναι ένα αρκετά δύσκολο θέμα να προσεγγιστεί, αλλά εσείς το κάνατε με έναν εξαιρετικό τρόπο και το φέρατε σε ένα ευρύτερο κοινό. Πόσο δύσκολο ήταν για εσάς να μιλήσετε για κάτι τόσο ευαίσθητο και περίπλοκο;

Ήταν μια μεγάλη πρόκληση, γιατί όταν μιλάμε για ταυτότητα, μιλάμε για το ποιοι είμαστε, κάτι που δεν είναι καθόλου φυσικό ή ορατό. Δεν μπορείς να απεικονίσεις την ταυτότητα, είναι κάτι που κινείται και μεταβάλλεται συνεχώς. Αν είχα μείνει μόνο στο επίπεδο της συζήτησης για τις τρανς ταυτότητες, θα είχα αποτύχει. Η ταυτότητα είναι κάτι που μόνο εμείς μπορούμε να ορίσουμε και να διεκδικήσουμε, αλλά είναι επίσης κάτι που επηρεάζεται από τον τρόπο που μας βλέπουν οι άλλοι. Χρειάστηκε χρόνος για να αναπτύξω το σενάριο, να το γυρίσω και να το επεξεργαστώ, και το αποτέλεσμα είναι μια ταινία που χρειάζεται χρόνο για να αναπτυχθεί, όχι μόνο για τη Λουκία, αλλά και για τη μεταμόρφωση όλης της οικογένειας. Δεν είναι μόνο η Λουκία αυτή που αλλάζει, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο την αντιλαμβάνονται οι άλλοι.

Η σημασία του ονόματος που μας δίνεται μπορεί να είναι καθοριστική για την ταυτότητά μας, αλλά μπορεί επίσης να αλλάξει τη ζωή μας αν το αλλάξουμε. Ποια είναι η άποψή σας για το πώς ένα όνομα μπορεί να επηρεάσει την ταυτότητά μας; Επίσης, θα ήθελα να μας πείτε λίγα λόγια για την Ελλάδα και τη σχέση σας με τη χώρα μας, καθώς αναφέρατε ότι ολοκληρώσατε το σενάριο ενώ βρισκόσασταν εδώ.

Θα πω ότι το όνομα είναι σίγουρα σημαντικό. Όσο για την Ελλάδα, ναι, βρισκόμουν εκεί όταν ολοκλήρωσα το σενάριο και η χώρα σας με ενέπνευσε πολύ. Έχω μια ιδιαίτερη σχέση με την Ελλάδα και πάντα θα έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου.

Το σενάριο και την σκηνοθεσία της ταινίας ανέλαβε η Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν ενώ οι ηθοποιοί που συμμετείχαν ήταν οι: Σοφία Οτέρο, Πατρίτσια-Λόπες Αρναϊθ, Άνε Γκαμπαράιν, Ιτσιάρ Λασκάνο.

Η ταινία «20000 είδη μελισσών» γυρίστηκε στην Ισπανία και έχει διάρκεια 125’. Κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους της Ελλάδας στις 22 Αυγούστου του 2024 από την Weirdwave.

Πηγή: ertnews.gr

Related post