Στο φως η εκθαμβωτική Lamborghini Temerario, υβριδικός διάδοχος της Huracan
Η θερμική Huracan V10 έκλεισε τον μεγάλο και ένδοξο κύκλο ζωής της 10κύλινδρου κινητήρα της εταιρείας της Sant’ Agata, δίνοντας τη θέση της στην υβριδική V8 Temerario που αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο της φετινής Monterey Car Week στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Το υβριδικό της σύστημα συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης V8 4.0 λίτρων διπλού Turbo (μέγιστης πίεσης 36 psi) με τρία ηλεκτρικά μοτέρ. Η Lamborghini αποκαλεί την Temerario “High-Performance Electrified Vehicle (HPEV)” και έχει δίκιο, καθώς η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 920 ίππους.
Το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό: η Temerario επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 350 km/h. Σε αυτό συμβάλλουν όλες οι επιλογές μείωσης του βάρους του κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως η αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, οι μπιέλες τιτανίου και η επίστρωση Diamond-Like Carbon (DLC) στις βαλβίδες.
Οι ενισχύσεις αυτές, παράλληλα, επιτρέπουν στον κινητήρα να “ουρλιάζει” στο εκπληκτικό όριο περιστροφής των 10.000 σ.α.λ. Δύο εκ των ηλεκτροκινητήρων κινούν τους εμπρός τροχούς, ενώ ο τρίτος βρίσκεται στον πίσω άξονα, ανάμεσα στον V8 και το εγκάρσια τοποθετημένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων.
Ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα παράγει έως και 150 ίππους, ενώ οι μπροστινοί αποδίδουν 82 ίππους ο καθένας. Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, τα μπροστινά ηλεκτρομοτέρ καθιστούν την Temerario τετρακίνητη, και η όλη κατανομή της ισχύος και ροπής καθορίζεται αυτόματα και ηλεκτρονικά, ανάλογα με το προφίλ που επιλέγει ο οδηγός. Ένα από αυτά είναι και το Drift Mode, για ατελείωτο παιχνίδι στην πίστα.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 3,8 kWh, που σημαίνει ότι σε wallbox 7 kW φορτίζει πλήρως σε μισή ώρα. Βεβαίως φορτίζεται και εν κινήσει, μέσω της αναγεννητικής πέδησης ή απευθείας από τον V8 κινητήρα σε μόλις 6 λεπτά. Η Temerario μπορεί να οδηγηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, όμως η Lambo δεν αναφέρει τη σχετική αυτονομία.
Ο σχεδιασμός της Temerario συνδυάζει τα στοιχεία της μεγαλύτερης Revuelto και της απερχόμενης Huracan. Τα εμπρός της φωτιστικά σώματα είναι ακόμα λεπτότερα από την τελευταία, ενώ τόσο τα πίσω φώτα όσο και η απόληξη της εξάτμισης ανάμεσά τους έχουν εξαγωνικό σχήμα. Τέλος, οι ζάντες της από σφυρήλατο αλουμίνιο ή ανθρακονήματα έχουν διάσταση 20 και 21 ιντσών.
Παράλληλα, το πακέτο Temerario Alleggerita lightweight -με μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και ζάντες από ανθρακονήματα- κάνει το ντεμπούτο του προσφέροντας αύξηση της άντωσης κατά 158% σε σχέση με τη Huracan Evo, με μειωμένο βάρος κατά 25 κιλά σε σχέση με την τυπική Temerario.
Προσθέτοντας το Carbon Pack, επιτυγχάνεται επιπλέον μείωση 1,8 κιλών μέσω της χρήσης ανθρακονημάτων στον πίσω διαχύτη, στα καλύμματα των καθρεφτών και στις πλευρικές εισαγωγές αέρα. Εξάλλου, και το σασί της Temerario έχει υποστεί “δίαιτα”, καθώς αποτελείται αποκλειστικά από αλουμίνιο. Έτσι έχει αυξηθεί και η στρεπτική ακαμψία κατά 20%.
Στο εσωτερικό, η Temerario προσφέρει περισσότερο χώρο από τη Huracan, ενώ στο κέντρο του ταμπλό φιγουράρει μια κάθετη οθόνη αφής 8,4 ιντσών – δίπλα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών του οδηγού. Για τον συνεπιβάτη υπάρχει και μια τρίτη οθόνη αφής 9,1 ιντσών.
Η Lamborghini Temerario θα κάνει την πρεμιέρα της στην αγορά της Ευρώπης προς το τέλος του χρόνου, με τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα – αλλά αναμένεται να ξεπερνά τις 300.000 ευρώ.
Πηγή: Sport24.gr