Δοκιμή του τετρακίνητου ηλεκτρικού SUV BMW iX2 xDrive30 με την εξωτική εμφάνιση
Το θέμα της εμφάνισης στα αυτοκίνητα, είναι θεμελιώδες. Ακόμα και στο “σήμερα” όπου τα κοινά μηχανικά μέρη και ο διαμοιρασμός κάθε πιθανής και απίθανης τεχνολογικής λύσης, φέρνουν τα αυτοκίνητα όλο και πιο κοντά το ένα στο άλλο, οι “πινελιές” που μπορούν να κάνουν κάποιο αυτοκίνητο να ξεχωρίζει, είναι ένα απόλυτα επιθυμητό προσόν από το σύνολο των αγοραστών σύγχρονων SUV, ηλεκτρικών και μη.
Η BMW έχει κάνει τις δικές της υπερβάσεις στον τομέα της αισθητικής των μοντέλων της κατά το παρελθόν, με κάποια από τα “στοιχήματα” εκείνης της εποχής, να “κερδίζονται” με χρονοκαθυστέρηση, αφού το κοινό είχε αργήσει να αποδεχτεί τη νέα μορφή των BMW- όπως την όριζε η αισθητική του Κρις Μπανγκλ. Οι μεγαλύτεροι από εσάς που διαβάζετε το κείμενο, θα θυμάστε.
Οι μικρότεροι, θα πρέπει -δυστυχώς, δεν μπορώ να το προσφέρω εδώ- να ανατρέξετε στις ψηφιακές αναφορές που υπάρχουν για να πάρετε μια γεύση. Όλα τα παραπάνω, μπορεί να μοιάζουν με δικαιολογίες ή απλά ένα μακροσκελή πρόλογο για να φτάσω να σας εξηγήσω γιατί δεν μου άρεσε η νέα X2 και η ηλεκτρική εκδοχή της. Ή για να γίνω πιο συγκεκριμένος, γιατί μου άρεσε ΑΦΟΥ την οδήγησα και πέρασα κάποιες ποιοτικές μέρες μαζί της.
Η iX2 που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι ένα αυτοκίνητο που κοιτώντας το δεν σε προκαλεί να ασχοληθείς μαζί του. To φύλλο “γυρίζει”, όταν μπεις στην καμπίνα και αρχίσεις να κινείσαι μαζί του. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με το παρελθόν της Χ2, κάνουν την καμπίνα εμφανώς πιο ευρύχωρη και φιλόξενη, κάτι που παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας που αποκομίζεις από το μοντέλο.
Το τεχνολογικό πακέτο συνδεσιμότητας και διασύνδεσης που απολαμβάνουν όλοι όσοι βρεθούν στην καμπίνα της, είναι ένας ακόμα καλός και επαρκής λόγος για να νιώσεις πιο οικεία και να θέλεις να γράψεις χιλιόμετρα μαζί της. Στην έκδοση που έχουμε εδώ, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την τετρακίνηση, η iX2 είναι ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει αβίαστα με τα χαρίσματά της.
Από τον κάθε ηλεκτροκινητήρα, παράγεται ισχύς 190 ίππων και 247 Nm ροπής. Συνδυαστικά, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του να διαχειριστεί, 313 ίππους (που κάνουν την εμφάνισή τους μεγαλοπρεπώς με τη λειτουργία Boost- που θα δούμε πιο κάτω) και 494 Nm ροπής. Σε αυτή την απόδοση, οφείλεται η… ενδιαφέρουσα εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο, καθώς με κάθε πάτημα του γκαζιού, η iX2 εκτοξεύεται προς τα εμπρός.
Για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων με ενέργεια, φροντίζει η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα (ονομαστική) 66,5 kWh. Ως μέγεθος, η μπαταρία αυτή, μπορεί να φαίνεται σχετικά μικρή αλλά είναι τέτοιο το τεχνολογικό πακέτο που φροντίζει για την καλή της λειτουργία, την απόδοση αλλά και την ανάκτηση της ενέργειας, που στην πράξη αποδεικνύεται πως μπορεί να κάνει όλα όσα η εταιρεία υπόσχεται.
Με άλλα λόγια, η αυτονομία που ανακοινώνει η BMW (449 χιλιόμετρα με μια φόρτιση) είναι ένα νούμερο εφικτό, χωρίς να “υποφέρει” ο οδηγός και οι επιβάτες, κρατώντας την ταχύτητα κίνησης σε επίπεδα scooter. Από εκεί και πέρα, η εταιρεία εφοδιάζει το μοντέλο με 11άρη onboard φορτιστή (ή, προαιρετικά, με 22άρη), γεγονός που εξασφαλίζει ταχύτατη φόρτιση (σε DC), όπου με ένα δεκάλεπτο φόρτισης το αυτοκίνητο αποκτά τη δυνατότητα να καλύψει 120 χιλιόμετρα απόστασης.
Σε ταχυφορτιστή 130 kW, από το 10 έως το 80% της φόρτισής της, η μπαταρία φτάνει μόλις σε 29 λεπτά της ώρας. Τα παραπάνω είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, μια και στην πορεία, ο οδηγός αντιλαμβάνεται πως έχει να κάνει με μια γνήσια BMW σε ότι έχει να κάνει με την απόλαυση του αποκομίζει από κάθε διαδρομή.
Η iX2 xDrive30 είναι μέχρι στιγμής η δυνατότερη εκδοχή του μοντέλου και ως τέτοια, δικαιολογείται να φέρει το προαιρετικό πακέτο της M Sport, βάσει του οποίου η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή και συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει να έχει τονισμένα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουμε συνηθίσει να συνδέουμε με σπορ κατασκευές. Ένα από τα αυτά είναι και το τιμόνι με την πολύ γρήγορη κρεμαγέρα αλλά και τα εμπρός καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη.
Στο πίσω κάθισμα, η διαμόρφωση της οροφής είναι λίγο περιοριστική σχετικά με το διαθέσιμο ύψος για τους επιβάτες, παρά το γεγονός πως έχει γίνει προσπάθεια από τους σχεδιαστές, να τοποθετηθεί η έδρα του καθίσματος όσο πιο χαμηλά γίνεται. Αντίστοιχα, από τη δυναμική διαμόρφωση της οροφής προς τα πίσω, ορίζεται και σχετικά χαμηλό άνοιγμα για την πόρτα του χώρου αποσκευών.
Ο τελευταίος, έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και πολύ καλή χωρητικότητα 525 λίτρων που επαρκεί για τις ανάγκες 4 ενηλίκων. Στο δρόμο, η iX2 xDrive30 είναι αυτό που περιμένει κανείς από ένα δυναμικό μοντέλο της BMW. Η σταθερότητά της ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης, είναι υποδειγματική, ενώ στον οδηγό η αυτοπεποίθηση “τρυπάει το ταβάνι” μια και η συνολική αίσθηση είναι εκείνη ενός αυτοκινήτου “σμιλευμένου” σε ένα κομμάτι μέταλλο.
Στο δρόμο όλα τα παραπάνω, έρχονται ως απόσταγμα στα αισθητήρια όργανα του οδηγού, ο οποίος αν έχει “προηγούμενα” με κάποιο δυναμικό μοντέλο της BMW, θα αισθανθεί πολύ οικεία. Χωρίς θόρυβο και κραδασμούς, η iX2 είναι ένα διαμάντι που κακομαθαίνει τον οδηγό της νέας εποχής, προσφέροντάς του για ηχητική συνοδεία, κάποιες συγχορδίες που εμπνεύστηκε ο εξαίρετος συνθέτης, κύριος Χανς Ζίμερ.
Η σκληρή ανάρτηση, όταν οδηγός αυξήσει τις απαιτήσεις του για επιδόσεις, αποδεικνύεται πολύ σωστή απέναντι στις υποχρεώσεις της και αν στα λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ κατά τη διάρκεια των αστικών μετακινήσεων μπορεί να κουράσει, στα αρκετά, είναι όπως πρέπει. Η τετρακίνηση φροντίζει για το περίσσευμα πρόσφυσης (μαζί με τα 245/40 ελαστικά στις 20άρες ζάντες), κι αυτή με τη σειρά της, κάνει την iX2 να μοιάζει με βέλος που κουβαλάει πολύ από την ταχύτητα της ευθείας, στις στροφές.
Το παραπάνω περιγραφόμενο υπερθέαμα, γίνεται ακόμα πιο “χολιγουντιανό” κατά τη διάρκεια της λειτουργίας Boost που επιλέγεται από το paddle που υπάρχει στην αριστερή μεριά πίσω από το τιμόνι και θέτει το maximum της ενέργειας (και 41 ίππους επιπλέον) για λίγα δευτερόλεπτα στη διάθεση του οδηγού. Στο “ταμείο” λοιπόν, φτάνεις έχοντας ένα από τα πλέον ικανά ηλεκτρικά SUV, μιας ολιγομελούς “παρέας” αντίστοιχων, με premium διάθεση.
Σε ότι αφορά την τιμή του, το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι αρκετά “φορτωμένο” με εξοπλισμό που δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση των 47.560 ευρώ (με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ”). Και πάλι όμως, ξεκινώντας από αυτή την αφετηρία, το μοντέλο καταφέρνει και “κινείται” σε λογικότερα πλαίσια σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Αντικειμενικά, για όποιον νιώθει έτοιμος για τη νέα εποχή (αυτή της ηλεκτροκίνησης) η BMW προσφέρει ένα πολύ γοητευτικό πακέτο τεχνολογίας, το οποίο κάνει αυτά που υπόσχονται οι τεχνικές προδιαγραφές του. Αυτό από μόνο του, είναι ένα στοιχείο που οφείλει να πάρει πολύ σοβαρά κάθε ενδιαφερόμενος, προκειμένου να κάνει την καλύτερη δυνατή επιλογή, ανάλογα και με το ποσό που θέλει να διαθέσει για την αγορά (ηλεκτρικού) αυτοκινήτου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW iX2 xDrive30 313 PS
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (ίπποι): 313
Ροπή (Nm): 494
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 66,5
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 5,6”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (τιμή εργοστασίου, kWh/100 χλμ.): 16,3-17,7
Αυτονομία εργοστασιακή (σε χλμ.): 449
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 0
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.554×1.845×1.560
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.692
Βάρος (κιλά): 2.020
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 525
Τιμή (ευρώ): Από 56.560
Πηγή: Sport24.gr