Δοκιμάζουμε το νέο Toyota C-HR 2.0 Hybrid με τους 197 ίππους- Έγινε το καλό, καλύτερο
Η Toyota απέδειξε -για άλλη μια φορά- πως δεν θεωρείται τυχαία ως μια εκ των κορυφαίων στον κόσμο, όταν το 2016 παρουσίασε την πρώτη γενιά του C-HR με τη ριζοσπαστική σχεδίαση που έκανε το μοντέλο να ξεχωρίζει μέσα στην κατά τα άλλα “συντηρητική” γκάμα της. Τώρα, σχεδόν οκτώ χρόνια μετά, “παίρνει” το σχέδιο της πρώτης γενιάς του μοντέλου και το εξελίσσει.
Το “στρογγυλεύει” για να γίνεται αρεστό σε περισσότερους, προσφέροντας ταυτόχρονα όλες εκείνες τις αναβαθμίσεις που περιμένει κανείς από τη δεύτερη γενιά ενός απόλυτα επιτυχημένου μοντέλου, που αποτελούσε το “κάτι διαφορετικό” μέσα σε μια γκάμα αλλά και μια παρατεταμένη “ησυχία” σε ότι έχει να κάνει με ριζοσπαστικά σχέδια και σχεδιαστικά προχωρημένες προτάσεις.
Ότι παρατηρεί κανείς στο αμάξωμα του νέου C-HR, είναι “απόσταγμα” εξελικτικής διαδικασίας, με δυνατό οπτικό αποτύπωμα από τα φωτιστικά στοιχεία και μια εκμετάλλευση των γραμμών για να “μασκάρουν” το αυξημένο συνολικά μέγεθος. Τα παραπάνω, έρχονται με το σχετικό “κόστος” σε ότι έχει να κάνει με τη διαμόρφωση των πίσω θυρών και του μεγέθους των παραθύρων τους.
Όπως εύκολα διακρίνει ο εξωτερικός παρατηρητής, οι πίσω επιβάτες δεν έχουν και πολύ μεγάλα παράθυρα στη διάθεσή τους- για να το πούμε κομψά. Είναι βέβαια μια συνθήκη που δεν επηρεάζει το μεγαλύτερο ποσοστό εκείνων που επιλέγουν στο C-HR το επόμενό τους αυτοκίνητο. Είναι η συνολική δυναμική εικόνα που αποπνέει και καλύπτει και με το παραπάνω, τις όποιες απαιτήσεις των αγοραστών.
Άλλωστε στην καμπίνα, δεσπόζουν όλα εκείνα τα στοιχεία που αναζητά ένας αγοραστής σήμερα. Μια μεγάλη με διαγώνιο 12,3 ιντσών στην περίπτωσή μας (οι φθηνότερες εκδόσεις έχουν οθόνη 8,0 ιντσών) βρίσκεται τοποθετημένη στο μέσο, ψηλά στο ταμπλό, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει άλλη μια που παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων με αρκετή επιτυχία και πολλή πληροφορία για τον οδηγό- που μπορεί να την προσαρμόσει.
Σημαντικό στοιχείο εξοπλισμού που ακολουθεί το μοντέλο σε όλες του τις εκδόσεις, είναι το “Toyota Safety Sense”. Μιλάμε για τη σουίτα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που είναι διακριτικά στο πλευρό του οδηγού και προάγει την ασφάλεια στις μετακινήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, το C-HR φρενάρει μόνο του όταν διαγνώσει τη σχετική ανάγκη, ενώ προειδοποιεί για μια σειρά από κινήσεις που μπορεί να εκληφθούν ως “περίεργες” από το λογισμικό του.
Κλασικά, η αλλαγή λωρίδας χωρίς φλας είναι κάτι που δεν περνάει απαρατήρητο, οπότε και ο οδηγός “ενοχλείται” από οπτική ειδοποίηση και μια σχετική ανάδραση στο τιμόνι, ενώ “τρέχουν” σταθερά ειδοποιήσεις για επερχόμενο αυτοκίνητο- μοτοσικλέτα εκατέρωθεν, κάτι που γίνεται και όταν το C-HR είναι σε στάση και υπάρχει πρόθεση για άνοιγμα πόρτας. Ηχητική -αρκούντως διακριτική- είναι και η ειδοποίηση για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, μια και η κάμερα του αυτοκινήτου διαρκώς παρακολουθεί την οδική σήμανση.
Τα παραπάνω περιγραφόμενα, είναι μόνο ένα κλάσμα από τα στοιχεία που διαθέτει το νέο μοντέλο της Toyota για την ασφάλεια των μετακινήσεων. Η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε και για τη νέα γενιά του μοντέλου, είναι η ίδια με εκείνη της απερχόμενης, δείγμα του πόσο καλή δουλειά είχε γίνει με τη μελέτη και την υλοποίηση του αρχικού σχεδίου στο μοντέλο.
Εδώ λοιπόν που η “ωρίμανση” του συνόλου δείχνει πως τα μηνύματα λαμβάνονται από την εταιρεία και οι επεμβάσεις είναι καίριες και συγκεκριμένες, προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα να είναι όσο το δυνατό πιο ευχάριστο για όλο και περισσότερους. Το C-HR στην έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα που έχουμε στη διάθεσή μας, είναι απολαυστικό.
Ρολάρει σαν να μην έχει τριβές στους τροχούς και τα λοιπά μηχανικά του μέρη, αποπνέοντας μια ανεπιτήδευτη premium ποιότητα. Στην καμπίνα κάθεσαι “αγκαλιασμένος” από ποιοτικά υλικά και ένα πολύ δυνατό κατασκευαστικά σύνολο, που τιμά το παρελθόν της εταιρείας με τα “αλεξίσφαιρα” μοντέλα. Φυσικά, το χαρακτηριστικό αυτό που είναι ακόμα και σήμερα δυσεύρετο, η Toyota κάνει ότι μπορεί για να το διατηρήσει μεταξύ των πλεονεκτημάτων των μοντέλων της.
Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει την αίσθηση της πληρότητας, σε συνδυασμό με εκείνη της ευκολίας για όλες τις κινήσεις που απαιτεί η οδηγήση σε κάθε περιβάλλον. Τιμόνι, γκάζι φρένο και ένα μηχανικό σύνολο που μπορεί να υποστηρίξει κάθε απαίτηση. Μοναδική παραφωνία, όχι λειτουργικά αλλά… ηχητικά και μόνο, η “συμμετοχή” του CVT κιβωτίου ταχυτήτων στην κίνηση, καθώς ο οδηγός πιέζει, το μοτέρ… ακούγεται.
Οι απόδοση των 197 ίππων είναι μάλλον αρκετή για όλες τις ανάγκες που θα κληθεί να καλύψει το μοντέλο. Δεν έχεις ποτέ την αίσθηση πως “βάζεις φωτιά στην άσφαλτο” με τις επιδόσεις που σου εξασφαλίζει το σύνολο αλλά και από την άλλη, δεν σου λείπει στην πραγματικότητα τίποτα. Το C-HR είχε κάποια ψήγματα σπορ διάθεση, ακόμα και στην προηγούμενη γενιά του.
Τώρα, η διάθεση αυτή, χρειάζεται την ανάλογη θέληση και από τον οδηγό για να γίνει αντιληπτή, μια και το συνολικό βάρος των 1.540 κιλών αλλά και η λίγο πιο “αποστειρωμένη” αίσθηση στη νέα γενιά του μοντέλου, το κάνει να φαίνεται πιο ράθυμο- χωρίς αυτό να ισχύει σε επίπεδο επιδόσεων. Τα 8,1 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, είναι ενδεικτικά της δυναμικής του μοντέλου, που ο κατασκευαστής έχει ορίσει ως τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: είναι μια πιο ώριμη εκδοχή του πολύ καλού συνόλου που “κέρδισε” την εκτίμηση του αγοραστικού κοινού από την πρώτη του κιόλας γενιά. Με καλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, βελτιωμένη άνεση από την ανάρτηση και το γνωστό, πολύ καλό προφίλ της οικονομίας καυσίμου για όλες τις περιστάσεις, το C-HR παραμένει μια πραγματικά αξιόλογη περίπτωση στην αγορά.
“Μένοντας” με χαρακτηριστική ευκολία στα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, το νέο C-HR με το δίλιτρο μηχανικό σύνολο, δείχνει σε φίλους και αντιπάλους, “πως γίνεται” χρησιμοποιώντας εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία. Η τιμή του “δικού μας” C-HR, με τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού που περιλαμβάνει η έκδοση GR Sport, είναι 39.950 ευρώ και βάζει τους πάντες στην κουλτούρα του “το καλό, πληρώνεται”.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Toyota C–HR 2.0Hybrid 197ps
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.987
Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.): 152/6.000
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.): 190/4.400- 5.200
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι): 113
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm):206
Συνδυαστική ισχύς (ίπποι): 197
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 8,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, λίτρα/ 100 χλμ.): 4,9
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.): 103
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.362×1.832×1.564
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.640
Βάρος (κιλά): 1.540
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 364
Τιμή: Από 39.950 ευρώ (2.0 Hybrid ElectricGR Sport)
Πηγή: Sport24.gr