Πόσο κοστίζει το νέο Capri – Γιατί η Ford διάλεξε τον Έρικ Καντονά για την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού SUV
Μετά από πάρα πολλά και ένδοξα χρόνια που το Capri (παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1969) “έχτισε” τη φήμη του, η Ford το 1986 αποφάσισε πως δεν υπάρχει “χώρος” για ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση coupe με παρωχημένες τεχνολογικές λύσεις στη γκάμα. Προφανώς αναγνωρίζοντας πως ένας εκσυγχρονισμός των μηχανικών μερών προς όφελος της απόδοσης, προκειμένου να ταιριάζει -επιτέλους- με την εντυπωσιακή εμφάνιση, θα ήταν ιδιαίτερα κοστοβόρος, επιλέχθηκε η κατάργηση του μοντέλου.
Για να “μείνει” στην κατηγορία, η Ford προχώρησε στο λανσάρισμα δύο coupe μοντέλων -ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο- των Probe και Puma. Με το πρώτο να κάνει καριέρα κυρίως στις ΗΠΑ και το δεύτερο να κερδίζει συμπάθειες σε όλες τις χώρες όπου διατέθηκε αλλά να μην μπορεί να σηκώσει το βάρος των προσδοκιών για πωλήσεις, αμφότερα μπήκαν στο χρονοντούλαπο της εταιρείας.
Έχοντας παρακαταθήκη κάποια σημαντικά ονόματα μοντέλων από το παρελθόν της, η Ford φαίνεται πως τον τελευταίο καιρό, επιχειρεί μια ρετρό προσέγγιση τουλάχιστον στην ονοματολογία, μια και δεν έχει μείνει και κάτι άλλο που να μπορεί να κάνει τα ηλεκτρικά της μοντέλα να ξεχωρίζουν. Κάπως έτσι “χωνέψαμε” το όνομα Mustang σε ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV και τώρα φαίνεται πως ήρθε η ώρα να συμβεί το αντίστοιχο με το όνομα Capri.
Έτσι λοιπόν, η Ford ισχυρίζεται πως “ο θρύλος επέστρεψε” και κάπως έτσι “κουμπώνει” και η εμπλοκή του θρυλικού άσσου των γηπέδων ποδοσφαίρου Έρικ Καντονά, ως κεντρικού προσώπου για την παρουσίαση του μοντέλου. Με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Capri που έκανε επίσημη πρεμιέρα, φέρνοντας ένα εμβληματικό cult classic όνομα της αμερικάνικης εταιρείας, για να “επαναπροσδιορίσει το μέλλον της με τις ικανότητες και τον πλήρως ανατρεπτικό του χαρακτήρα”.
Στο δελτίο τύπου για το νέο SUV της, η Ford δεν φείδεται χαρακτηρισμών:
“Με εκλεπτυσμένη coupe SUV σχεδίαση, το νέο Capri είναι ένα προηγμένο EV σπορ οικογενειακό όχημα που μόνο η Ford θα μπορούσε να κατασκευάσει. Με σμιλευμένες εξωτερικές γραμμές για υψηλή αεροδυναμική απόδοση, σε συνδυασμό με μια ασυμβίβαστη σχεδίαση στο μοντέρνο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό του, το νέο Ford Capri έρχεται να επαναπροσδιορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού προτάσσοντας ταυτόχρονα μοναδικά πλεονεκτήματα.
Xάρη στις έξυπνες τεχνολογίες επόμενης γενιάς, τους κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, την ασύγκριτη αυτονομία και τις απαράμιλλες επιδόσεις του. Το πολυτελές εσωτερικό του νέου Ford Capri ξεχωρίζει για την μινιμαλιστική του σχεδίαση, με τα μαλακά σε υφή υλικά και τις κορυφαίες τεχνολογίες στον τομέα της ψηφιοποίησης να δίνουν από την πρώτη στιγμή το στίγμα τους.
Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένο προσκέφαλο εμπρός και η προηγμένη ρυθμιζόμενη οθόνη αφής SYNC Move των 14,6 ιντσών εξασφαλίζουν ένα ιδανικό περιβάλλον για όλους τους επιβάτες. Αυτοί απολαμβάνουν κορυφαίους χώρους, αλλά και έξυπνες λύσεις αποθήκευσης όπως το MegaConsole χωρητικότητας 17 λίτρων ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και ο κρυφός αποθηκευτικός χώρος My Private Locker.
Για τους λάτρεις των οικογενειακών αποδράσεων, το νέο Ford Capri αποδεικνύεται ο ιδανικός σύντροφος προσφέροντας έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών της κατηγορίας με χωρητικότητα που φτάνει έως και τα 572 λίτρα”.
Πέραν των παραπάνω, που προφανώς στα αυτιά των (ελαφρώς) μεγαλύτερων -άντε, άνω των 40- ακούγονται “κάπως” τα αντικειμενικά κριτήρια για την τοποθέτηση του νέου Capri στην αγορά, είναι μάλλον εύστοχα. Το νέο SUV είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη και άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία σε δύο εκδόσεις. Αμφότερες με μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range) που εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 627 χιλιόμετρα.
Η πισωκίνητη έκδοση του νέου Ford Capri αξιοποιεί την δυναμική που προσφέρει ένας προηγμένος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς του οχήματος (RWD), αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 286 ίππους. Η τετρακίνητη έκδοση προσθέτει έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα (AWD), για ακόμα καλύτερες επιδόσεις και ισχύ 340 ίππων. Το νέο Ford Capri έρχεται να θέσει νέα στάνταρ και με τις δυνατότητες φόρτισης.
Με ενσωματωμένο φορτιστή ΑC 11 kW και για τα δύο μοντέλα, το νέο Capri υποστηρίζει επίσης ταχεία φόρτιση DC έως 135 και 185 kW, εξασφαλίζοντας την αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας από 10 έως 80% 5 σε χρόνο 28 λεπτών για το Capri Extended Range RWD και 26 λεπτών για το Capri Extended Range AWD. Η τιμή πώλησης του νέου Ford Capri στην Ελλάδα ξεκινά από τις 37.200 ευρώ, με την κρατική επιδότηση των 9.000 ευρώ του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ.
Το πως θα το δεχτεί η αγορά και τι εμπορική πορεία θα διαγράψει το νέο μοντέλο, μόνο ο χρόνος μπορεί να το δείξει. Έχοντας όλες τις προϋποθέσεις για να ανταγωνιστεί τα σύγχρονα αντίστοιχα, το νέο Capri -όπως και να το έλεγαν- μπορεί να καταφέρει κάτι σπουδαίο για τη Ford και την ασίγαστη επιθυμία της, όπως και κάθε μεγάλης εταιρείας, για κερδοφορία. Ποιος ξέρει. Μπορεί η επόμενη απόπειρα επαναφοράς ιστορικού ονόματος να αφορά στο Escort ή την Cortina και το Taunus- και ίσως, η “απόσταση” από αυτό που ξέραμε σε αυτό που θα δούμε, να είναι λίγο “μικρότερη” από αυτό που αντικρύζουμε τώρα.
Πηγή: Sport24.gr