Αλλαγές στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για πιο εύκολη πρόσβαση ΑμεΑ, εγκύων και ηλικιωμένων

 Αλλαγές στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για πιο εύκολη πρόσβαση ΑμεΑ, εγκύων και ηλικιωμένων

Με μέσα πρόσβασης και χώρους συγκεκριμένων προδιαγραφών εξοπλίζονται όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας προκειμένου να διευκολύνεται η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία, εγκύων και ηλικιωμένων. Σύμφωνα με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας, με τη σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος θα πρέπει να δημιουργηθούν ειδικοί χώροι υγιεινής, ασανσέρ, πρόσβασης στα καταστρώματα και ειδικές ράμπες.

Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει μια θέση για αμαξίδιο ΑμεΑ με κατάλληλα μέσα ασφάλισης ανά 100 επιβάτες και το 2% τουλάχιστον των θέσεων των επιβατών να είναι κατάλληλες για χρήση από άτομα με μειωμένη κινητικότητα.

Το θέμα του προβλήματος της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στα πλοία αναδείχτηκε πρόσφατα όταν ένα παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο περίμενε μαζί με τη μητέρα του στο γκαράζ του πλοίου στη γραμμή Κεραμωτή – Θάσος, καθώς δεν υπήρχε ειδική ράμπα.

Ο Σπύρος Nταντανίδης είναι άτομο με αναπηρία και η αντιμετώπιση ανάλογα προβλήματα τα οποία έχει αναδείξει με ευρηματικότητα μέσα από την ταξιδιωτική εκπομπή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
«Ναι μεν μπορεί να υπάρχουν υποδομές και να μπορούμε να ταξιδέψουμε στα πλοία, αλλά πρέπει ο ανάπηρος να ειδοποιήσει πολύ νωρίτερα, να πάει νωρίτερα στο πλοίο και γενικά να ζήσει τη διαδικασία του ταξιδιού όχι ισότιμα.
Πρέπει να έχεις αμάξι. Άμα δεν ταξιδεύεις με αμάξι να μην είναι προσβάσιμο γιατί θα πρέπει να ανέβεις στον πάνω όροφο του γκαράζ και από εκεί να πάρεις να είσαι άμα δεν έχεις αυτοκίνητο και το κάνεις έτσι αυτό, θα πρέπει αυτή η διαδρομή μέχρι να φτάσει στο ασανσέρ είναι πάρα πολύ δύσκολη».

Ο Σπύρος αναγκάστηκε να ταξιδέψει πολλές φορές σε γκαράζ πλοίου και όπως αναφέρει: «Εγώ δεν έχω αυτοκίνητο το οποίο δεν μπορεί να πάει σε κυλιόμενες και χρειαζόμουν το ασανσέρ. Έπρεπε να φτάσω στο ασανσέρ από έναν διάδρομο ο οποίος είχε κλείσει από αυτοκίνητα που είχαν βάλει οι υπάλληλοι του πλοίου γιατί δεν είχαν την οδηγία ότι αυτός ο διάδρομος πρέπει να μένει ελεύθερος».

Ο Δημήτρης Αντωνίου επιχείρησε για πρώτη φορά να ταξιδέψει στη Θάσο με φέρι μποτ το 2018, παραμένοντας και εκείνος στο γκαράζ του πλοίου κάτω από τον ήλιο.

Όπως δήλωσε: «Φοβάμαι τα ημίμετρα. Να βάλουν στο γκαράζ ένα μικρό δωματιάκι και να μην ανεβαίνουμε στο κατάστρωμα και να μπαίνουμε όλοι μαζί στο δωματιάκι αυτό, εννοείται, άμα λέει το Προεδρικό διάταγμα για αναβατόρια και ασανσέρ και όλα τα πλοία θα πρέπει να το περιμένουμε να το δούμε με χαρά».

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται θα έχουν ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια και θα αφορούν τα πλοία που είναι σε πλήρη δρομολογιακή λειτουργία, ενώ όποιο καινούργιο πλοίο εισέλθει στην ακτοπλοϊκή αγορά θα πρέπει να προσαρμοστεί άμεσα στα νέα δεδομένα.

Πηγή: ertnews.gr

Related post