Κ. Κατσανέβας, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού: Να επιλέξουμε τα τμήματα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις μας

 Κ. Κατσανέβας, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού: Να επιλέξουμε τα τμήματα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις μας

Εν αναμονή των αποτελεσμάτων στα μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν είναι οι υποψήφιοι των Πανελληνίων και μια τόσο καθοριστική ημέρα η εκπομπή «Συνδέσεις» ανέδειξε το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης φιλοξενώντας τον Κωστή Κατσανέβα, σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος δήλωσε ότι «δεν υπάρχει αποτυχία ή επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Υπάρχει μόνο σωστή συμπλήρωση μηχανογραφικού. Ένα πολύ σημαντικό βήμα για την ευρύτερη σταδιοδρομία».

Μιλώντας για την εισαγωγή σε κάποια σχολή ο κ. Κατσανέβας ανέφερε ότι υπάρχουν τρία μηχανογραφικά δελτία, τα οποία μπορούν να τα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι φοιτητές. «Έχουμε το μηχανογραφικό για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ με κάποιες ποσοστώσεις να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με δύο προϋποθέσεις». Όπως εξήγησε, εκτός από την ελάχιστη βάση εισαγωγής και τους συντελεστές βαρύτητας των μορίων υπάρχει το παράλληλο μηχανογραφικό,, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να εισαχθούν οι υποψήφιοι στην επαγγελματική κατάρτιση, τα πρώην Δημόσια ΙΕΚ τώρα ΙΕΚ.

«Έχουμε τη δυνατότητα να εισάγουμε στην Κύπρο μέσω του μηχανογραφικού της Κύπρου, το οποίο δίνει αντίστοιχες ειδικότητες με έναν περιορισμό» σημείωσε ο Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Μιλώντας για την ελάχιστη βάση εισαγωγής που είναι η κατώτατη βαθμολογία η οποία δίνει το κάθε τμήμα στο μαθητή να μπορέσει να δηλώσει το τμήμα αυτό είπε χαρακτηριστικά: «Εφόσον φτάσουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής η οποία είναι διαφορετική ανά τμήμα, μπαίνουμε στη διαδικασία των μορίων».

Και όπως εξήγησε το κάθε τμήμα παίρνει ουσιαστικά τη βαθμολογία των τεσσάρων πανελλαδικών μαθημάτων και βγάζει κάποια μόρια σύμφωνα με τον οδηγό σπουδών. Για παράδειγμα, το Τμήμα Οικονομικών κυρίως θα βάλει μεγαλύτερη βαρύτητα στο μάθημα ΑΟΘ από το 4ο πεδίο σε σχέση με ένα άλλο που μπορεί να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στην πληροφορική. Γεγονός που σημαίνει «ότι οι μαθητές έχουν διαφορετικά μόρια ανά τμήμα».

Αναφορικά με τα σημεία στην υποβολή του μηχανογραφικού που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι είπε χαρακτηριστικά:

«Να επιλέξουμε τα τμήματά μας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις μας. Πριν ξεκινήσουμε και συμπληρώσουμε το μηχανογραφικό, να μπούμε σε μια διαδικασία ενημέρωσης. Να διαβάσουμε τους οδηγούς σπουδών, να μάθουμε για τα πιθανά επαγγελματικά δικαιώματα» είπε ο κ. Κατσανέβας.

Μιλώντας για τον «χρυσό κανόνα» συμπλήρωσης μηχανογραφικού ανέφερε τα ακόλουθα: Κλίσεις και ενδιαφέροντα μαθητών / Αναζήτηση και ενημέρωση για προγράμματα σπουδών / Επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτικές Επαγγελμάτων.

«Οποιοδήποτε άτομο το οποίο πάρει οποιαδήποτε απόφαση στη ζωή του σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις του, θα είναι πιο παραγωγικός, πιο ικανοποιημένος. Η δουλειά μας είναι μέρος της ταυτότητάς μας, επομένως δίνουμε τη μεγαλύτερη βαρύτητα στα τμήματα τα οποία μας ενδιαφέρουν», σημείωσε ο σύμβουλος Επαγγελματικού προσανατολισμού.

Πηγή: ertnews.gr

Related post