Στην Ελλάδα το νέο Peugeot 3008 σε υβριδικές εκδόσεις, δείτε όλες τις αλλαγές του
Μετά από περισσότερες από 1,32 εκατομμύρια πωλήσεις σε 130 χώρες τα τελευταία 7 χρόνια, το Peugeot 3008 -το μοντέλο που άλλαξε τη ρότα της ιστορίας για τη γαλλική εταιρεία- πέρασε στη νέα του γενιά, η οποία πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας με τιμές που αναμένονται τις προσεχείς ημέρες.
Αρχικά θα διατίθεται σε υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις, ενώ μελλοντικά θα υποδεχθούμε στην Ελλάδα και τις ηλεκτρικές του εκδόσεις, που θα είναι τρεις και θα αγγίζουν τους 320 ίππους. Θα διατίθεται στις εκδόσεις Allure ή GT, με 3 πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού.
Ως το πρώτο μοντέλο της Peugeot που βασίζεται στη νέα, προηγμένη πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, το νέο 3008 κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Σοσό στη Γαλλία. Η πιο εμφανής αλλαγή του είναι ο μετασχηματισμός της σιλουέτας του σε fastback – με κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος και στην τρίτη κολόνα.
Ο νέος σχεδιασμός προσφέρει οφέλη και στην αεροδυναμική (με συντελεστή οπισθέλκουσας πια στο Cx 0,28), και καλά ισορροπημένες αναλογίες. Με μήκος 4,54 μέτρων (πλάτος 1,89μ., ύψος 1,64μ.) παραμένει από τα πλέον ‘συμπαγή’ αυτοκίνητα της κατηγορίας C-SUV, διατηρώντας παράλληλα την ευρυχωρία του για τους επιβάτες και για τις αποσκευές.
Σχεδιαστική, η Peugeot παρουσίασε τη νέα αισθητική για το μπροστινό μέρος. Ενώ η εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τις τρείς ‘νυχιές’ παραμένει σταθερά στη θέση της, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων και της μάσκας είναι εντελώς διαφοροποιημένα.
Όλο το ρύγχος έχει σχεδιαστεί γύρω από το νέο έμβλημα της Peugeot, ενσωματώνοντας τη νέα φωτεινή υπογραφή και τη μάσκα χωρίς οριοθέτηση, χάρη στην προσεγμένη απόχρωση στο χρώμα του αμαξώματος. Οι εξαιρετικά λεπτοί προβολείς φιλοξενούνται σε μια λεπτή, κομψή λωρίδα που βρίσκεται πάνω από την εμπρός γρίλια και “αγκαλιάζει” τα άκρα του εμπρός μέρους.
Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED σε όλες τις εκδόσεις. Το 3008 GT διατίθεται στάνταρ με τη νέα τεχνολογία Pixel LED, η οποία προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας τον βέλτιστο φωτισμό χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Στην ουρά, η Peugeot εκσυγχρονίζει την παραδοσιακή κλίση της γραμμής fastback στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με μια “αιωρούμενη” αεροτομή – που συνδυάζεται με την εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τους τρείς όνυχες, διατηρώντας παράλληλα αρκετό χώρο στη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, και μαζί όγκο 520 λίτρων για το χώρο αποσκευών.
Συνεχίζοντας το καινοτόμο έργο που ξεκίνησε με το 408, η PEUGEOT εξόπλισε το νέο 3008 με τροχούς που συμβάλλουν τόσο στο σύγχρονο στυλ όσο και στην αεροδυναμική απόδοση.
Οι τροχοί των 19 ή 20 ιντσών, με την τεχνική και γεωμετρική σχεδίασή τους, φέρουν το νέο έμβλημα της PEUGEOT στο καπάκι της πλήμνης τους.
Το νέο 3008 διατίθεται σε μια σειρά από έξι χρώματα. Χάρη στις καινοτόμες διχρωματικές βαφές, το χρώμα Μπλε Obsession αλλάζει από μπλε σε πράσινο ανάλογα με το φως και το σχήμα του τμήματος του αμαξώματος. Διατίθεται επίσης το νέο Μπλε Ingaro, με τις απαλές αντανακλάσεις του, καθώς και το Λευκό Okenite, το Μαύρο Pearl, το Γκρι Artense και το Γκρι Titanium. Επίσης, το νέο 3008 GT διατίθεται στάνταρ σε δίχρωμη βαφή με γυαλιστερή μαύρη οροφή.
Στο εσωτερικό, πέραν της εντυπωσιακής αιωρούμενης πανοραμικής οθόνης 21 ιντσών του νέου Peugeot Panoramic i-Cockpit, ο διάκοσμος εμπλουτίζει και με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, ο οποίος μπορεί να εξατομικευθεί σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις. Ο φωτισμός αντανακλάται στην επένδυση από γνήσιο αλουμίνιο που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και φτάνει καλύπτοντας το επάνω μέρος των δύο μπροστινών θυρών.
Επιστρέφοντας στην κυρτή οθόνη του Peugeot Panoramic i-Cockpit, για αυτή οι σχεδιαστικές ομάδες της γαλλικής εταιρείας αποφάσισαν να συνδυάσουν δύο από τα τρία θεμελιώδη χαρακτηριστικά του i-Cockpit: το head- up display και τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Αυτά είναι πλέον ενσωματωμένα σε μια κυρτή πανοραμική οθόνη που αποτελείται από ένα ενιαίο πάνελ υψηλής ευκρίνειας 21 ιντσών, το οποίο εκτείνεται από το αριστερό άκρο του ταμπλό μέχρι την κεντρική κονσόλα.
Η πανοραμική οθόνη μοιάζει να αιωρείται πάνω από το ταμπλό. Το “αιωρούμενο” εφέ και εδώ τονίζεται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, η πηγή του οποίου βρίσκεται κάτω από την οθόνη.
Για βέλτιστη εργονομία, αυτή η πανοραμική οθόνη των 21 ιντσών είναι ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό, ενώ παραμένει απόλυτα προσβάσιμη από το συνοδηγό.
Στην αριστερή πλευρά της πανοραμικής οθόνης, και πάνω ακριβώς από τη στεφάνη του μικρού τιμονιού, εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες οδήγησης του πίνακα οργάνων (ταχύτητα, ισχύς, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ροή ενέργειας).
Στη δεξιά πλευρά της πανοραμικής οθόνης, στο κέντρο του ταμπλό, το τμήμα της οθόνης αφής είναι προσβάσιμο τόσο από τον οδηγό όσο και από το συνοδηγό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το χειρισμό των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού, πλοήγησης, πολυμέσων, συνδεσιμότητας. Σημειώνεται ότι το νέο Peugeot Panoramic i-Cockpit θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων που θα διατεθούν στην ελληνική αγορά.
Η λειτουργία φωνητικών εντολών με αναγνώριση φυσικής ομιλίας “OK PEUGEOT” παρέχει πρόσβαση στις λειτουργίες του infotainment, του συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού, καθώς και στο τηλέφωνο. Αυτή η φωνητική αναγνώριση είναι πλέον σε θέση να διακρίνει τις εντολές που γίνονται από τον οδηγό ή τον συνοδηγό.
Για να υποστηρίξει τους χρήστες και να απαντήσει σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις μπορεί να έχουν, το σύστημα περιλαμβάνει ενσωματωμένα εγχειρίδια χρήσης και εκπαιδευτικά βίντεο (προσβάσιμα μέσω QR Code). Οι ενημερώσεις του συστήματος πραγματοποιούνται με τη μέθοδο απομακρυσμένων αναβαθμίσεων “Over The Air”.
Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό φιλοξενούνται τα χειριστήρια i- Toggles: πρόκειται για πλήρως προσαρμόσιμα πλήκτρα αφής που μπορούν να προγραμματιστούν για να παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε 10 από τις αγαπημένες λειτουργίες του χρήστη: κλήση μιας αποθηκευμένης επαφής, έναρξη πλοήγησης σε έναν συχνά χρησιμοποιούμενο προορισμό, συντονισμός του ραδιοφώνου σε έναν αγαπημένο σταθμό, ρύθμιση της ιδανικής θερμοκρασίας κλιματισμού, κ.λπ.
Η κεντρική κονσόλα είναι ευρύχωρη και τακτοποιημένη, ώστε να αυξήσει τον διαθέσιμο χώρο για αποθήκευση και για τον συνοδηγό. Αυτή η ευρύχωρη αρχιτεκτονική είναι αποτέλεσμα της μετατόπισης του χειριστηρίου ελέγχου του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, στο ταμπλό. Το χειριστήριο αυτό βρίσκεται πλέον στα δεξιά του τιμονιού, δίπλα στο κουμπί start/stop του αυτοκινήτου, επιτρέποντας έτσι την εύκολη πρόσβαση στο χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων και το σβήσιμο ή την εκκίνηση του κινητήρα.
Το μικρό τιμόνι -ανέκαθεν θεμελιώδες χαρακτηριστικό γνώρισμα του Peugeot i-Cockpit- έχει τροποποιηθεί σημαντικά ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερες οδηγικές συγκινήσεις και άνεση. Φυσικά, έχει διατηρήσει τη συμπαγή του σχεδίαση και τη μοντέρνα του εμφάνιση : το επανασχεδιασμένο κεντρικό τμήμα είναι μικρότερο και «απομονωμένο» από τις ακτίνες του τιμονιού για να δώσει ένα αιωρούμενο αποτέλεσμα παρόμοιο με την πανοραμική οθόνη στο ταμπλό.
Όλα τα χειριστήρια στο νέο τιμόνι έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη μέγιστη εργονομία. Ανιχνεύουν αυτόματα το άγγιγμα των δακτύλων του οδηγού, αλλά ενεργοποιούνται μόνο όταν πατηθούν, για να αποφευχθούν τυχόν λανθασμένες εντολές. Επιπλέον υπάρχουν δύο paddles πίσω από το τιμόνι, για τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Τα νέα μπροστινά καθίσματα -συνδυασμός δερματίνης και υφάσματος στο Allure, και δερματίνης και Alcantara στο GT- παρέχουν εξαιρετική άνεση. Τα καθίσματα διαθέτουν ειδικό σχεδιασμό ώστε να υποστηρίζουν ιδανικά το σώμα, και γέμισμα με αφρό υψηλής πυκνότητας.
Για πρώτη φορά, τα εμπρός καθίσματα μπορούν να εξοπλιστούν με προσαρμοζόμενα πλαϊνά στηρίγματα, που φουσκώνουν ή ξεφουσκώνουν ηλεκτρικά για να προσαρμόζονται τέλεια στο σωματότυπο του κάθε επιβάτη.
Για την εξασφάλιση ενός υγιούς εσωτερικού περιβάλλοντος, το νέο PEUGEOT 3008 διαθέτει σύστημα AQS (Air Quality System) που παρακολουθεί συνεχώς την ποιότητα του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα και, αν χρειαστεί, ενεργοποιεί αυτόματα τη λειτουργία ανακύκλωσης. Στην έκδοση GT, αυτό συμπληρώνεται από το σύστημα επεξεργασίας αέρα Clean Cabin, το οποίο φιλτράρει τους ρύπους και τα σωματίδια. Η ποιότητα αέρα εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά της πανοραμικής οθόνης.
Η ιδιαίτερα προσεκτική ηχομόνωση μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο χάρη στα προαιρετικά ηχομονωτικά εμπρός κρύσταλλα, σε συνδυασμό με το κορυφαίας ποιότητας ηχοσύστημα Focal Premium Hi-Fi,το οποίοπεριλαμβάνει 10 ηχεία.
Η καμπίνα επιβατών του νέου 3008 προσφέρει 17 διαφορετικούς αποθηκευτικούς χώρους, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρα: εύκολα προσβάσιμη θέση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου στην κεντρική κονσόλα, ψυχόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, θήκη για γυαλιά στην κονσόλα οροφής, ποτηροθήκες και ντουλαπάκι συνοδηγού.
Περνώντας στην οδική συμπεριφορά, η νέα πλατφόρμα STLA Medium ενσωματώνει νέους εμπρός και πίσω άξονες σχεδιασμένους να προσφέρουν δυναμικό κράτημα στο δρόμο. Η ίδια η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας συμβάλλει στην εξασφάλιση της δυναμικής συμπεριφοράς, μεγιστοποιώντας τη χρήση ελαφρών και εξαιρετικά άκαμπτων υλικών και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του οχήματος.
Στο μεταξύ, το σύστημα Drive Assist Plus που διατίθεται στο νέο 3008 βοηθά τον οδηγό χρησιμοποιώντας όλους τους αισθητήρες του αυτοκινήτου (κάμερες, ραντάρ κ.λπ.) και δέχεται πληροφορίες από το δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης. Μεταξύ των συστημάτων ασφάλειας περιλαμβάνεται το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση σύγκρουσης, που εντοπίζει οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες, μέρα ή νύχτα, από 7 έως και 140 χλμ./ώρα.
Κι ακόμη, το προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop & Go και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας αναλαμβάνει το χειρισμό του τιμονιού και ρυθμίζει την ταχύτητα του νέου 3008 ώστε να διατηρήσει την πορεία και την ταχύτητα που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Η ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας αλλάζει λωρίδα όταν το ζητήσει ο οδηγός: απλώς ενεργοποιήστε το φλας και πατήστε το κουμπί “ok” στο τιμόνι και το σύστημα θα σας κατευθύνει προς τη νέα λωρίδα. Τέλος, η πρώιμη σύσταση ταχύτητας εντοπίζει οποιαδήποτε αλλαγή στο όριο ταχύτητας διαβάζοντας τις πινακίδες της οδικής σήμανσης, και συλλέγοντας πληροφορίες από το δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης, και προτείνει στον οδηγό να προσαρμόσει το Adaptive Cruise Control.
Εάν ανιχνεύσει βροχή, το σύστημα προτείνει αμέσως μείωση της ταχύτητας σύμφωνα με το όριο ταχύτητας, στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα από 130 σε 110 χλμ./ώρα. Αυτή η δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης απαιτεί την επιβεβαίωση του οδηγού. Οι αισθητήρες διασφαλίζουν ότι ο οδηγός κρατά πάντα τα χέρια του στο τιμόνι.
Μεταξύ άλλων, στα συστήματα συμπληρώνονται από τον έλεγχο τυφλών σημείων με μεγάλη εμβέλεια (μέχρι και 75 μέτρα) και από το Hill Descent Control, ενώ ο προηγμένος έλεγχος πρόσφυσης βελτιστοποιεί το κράτημα σε ολισθηρές επιφάνειες.
Περνώντας στα μηχανικά του μέρη, και συγκεκριμένα στις υβριδικές του εκδόσεις, ο κινητήρας βενζίνης 1.2 λίτρου συνδυάζεται με μπαταρία 48V ιόντων λιθίου και με το ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DCS6) για να προσφέρει συνολική ισχύ 136 ίππων.
Η μπαταρία 0.9kWh, είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, προσφέροντας με αυτό το τρόπο πολλαπλά οφέλη καθώς όλοι οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ανεπηρέαστοι ενώ διατηρείται αμετάβλητος ο χώρος αποσκευών.
Το νέο 3008 Hybrid, προσφέρει περισσότερο από 50% αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (zero-emission electric mode) στις καθημερινές διαδρομές, μειώνοντας σημαντικά τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων έως 20%, προσφέροντας συνολική αυτονομία έως 640 χιλιομέτρων χάρη στο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 55 λίτρων.
Όσον αφορά στο νέο 3008 Plug-In Hybrid, διαθέτει τον κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρου και αποδίδει συνολικά 195 ίππους, με το νέο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (e-DCS7). To νέας γένιας Plug-In υβριδικό σύστημα εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 21kW (διπλάσια σε σχέση με το PHEV της πρώτης γενιάς), προσφέροντας έως και 87 χιλιόμετρα αμιγούς ηλεκτρικής οδήγησης και περισσότερα από 100 χλμ. αυτονομίας σε συνθήκες αστικής οδήγησης.
Χάρη στο μεγάλο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 55 λίτρων, το νέο 3008 Plug-In Hybrid, προσφέρει αυτονομία έως 635 χιλιομέτρων. Και διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό ενσωματωμένο φορτιστή 7,4 kW και καλώδιο Mode 3, προσφέροντας πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από 3 ώρες.
Πηγή: Sport24.gr