Opel Design Studio: 60 χρόνια δημιουργίας και πρωτοπορίας
Από το 1899, η μάρκα με έμβλημα τον Κεραυνό έχει καταστήσει την κινητικότητα προσιτή σε εκατομμύρια ανθρώπους, ενώ την ίδια στιγμή, συνεχίζει να εμπνέει το κοινό με τα καινοτόμα μοντέλα της. Σήμερα, το έμβλημα της Opel εκφράζει τη συναρπαστική πλευρά της μάρκας, καθώς και τον δρόμο της προς τον εξηλεκτρισμό. Το design είναι αυτό που ευθύνεται κατά κύριο λόγο για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να συναρπάσει από την πρώτη ματιά.
Και εδώ, η Opel έθεσε γερές βάσεις, ακριβώς 60 χρόνια πριν. Το 1964, ξεκινά τη λειτουργία του στο Ρίσελσχαημ το Opel Design Studio, το πρώτο κέντρο σχεδιασμού αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Από τότε, είναι υπεύθυνο για τη συνεχώς εξελισσόμενη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων παραγωγής της Opel. Οι σχεδιαστές έχουν επίσης δημιουργήσει πρωτοποριακά πρωτότυπα οχήματα, που δίνουν μια γεύση από το μέλλον της μάρκας.
Από το θρυλικό Opel Experimental GT του 1965 μέχρι το πρόσφατο Opel Experimental, που έκανε εντυπωσιακή παγκόσμια πρεμιέρα πέρυσι. Το Σάββατο 8 Ιουνίου 2024, η Opel γιόρτασε τις δύο επετείους με πελάτες, εργαζόμενους και άλλους υψηλούς προσκεκλημένους: τα 125 χρόνια της Opel στην παραγωγή αυτοκινήτων και τα 60 χρόνια λειτουργίας του Opel Design Centre.
Το 1964 το Ρίσελσχαημ απηύθυνε μια ξεχωριστή πρόσκληση. Για πρώτη φορά, το κοινό είχε τη δυνατότητα να επισκεφθεί το νέο Design Studio της Opel στο κτίριο N10. Αμέσως μετά τα εγκαίνια, οι εγκαταστάσεις έκλεισαν και πάλι για το κοινό. Από τον Ιούνιο του 1964, οι φόρμες, τα χρώματα και οι λειτουργίες των αυτοκινήτων της μάρκας αποφασίστηκαν και αναπτύχθηκαν εδώ.
Τα επίσημα εγκαίνια του κτιρίου αποτέλεσαν ορόσημο στην ιστορία της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Επρόκειτο για το μεγαλύτερο στούντιο σχεδιασμού που ανήκε σε αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Μέχρι τότε, οι περισσότερες Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέθεταν συχνά σε εξωτερικούς ειδικούς την ανάπτυξη νέων πρωτότυπων αυτοκινήτων.
Η Βόρεια Ιταλία και ειδικότερα η περιοχή γύρω από την πρωτεύουσα της περιφέρειας Πιεντμόμτ, το Τορίνο, θεωρούνταν η Μέκκα του design αυτοκινήτων. Ο Πιέτρο Φρούα, ο Τζουσέπε “Nuccio” Μπερτόνε και ο Πινινφαρίνα, είχαν στήσει τις επιχειρήσεις τους ανάμεσα στις Άλπεις και στα Απέννινα. Ήταν υπεύθυνοι για το σχεδιασμό πολλών από τα νέα μοντέλα και τις ιδέες των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Στο Ρίσελσχαημ, τρία νέα τμήματα στεγάστηκαν στο κτίριο με την ονομασία N10. Το τμήμα Interior Design καθόριζε τις μορφές και τα υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και σχεδίαζε τα καθίσματα, τους πίνακες οργάνων και τις επενδύσεις. Το δεύτερο τμήμα ασχολήθηκε με το αμάξωμα. Εργάστηκε πάνω στην όψη, τη σιλουέτα και τις αναλογίες του αυτοκινήτου, δίνοντας σε κάθε μοντέλο τον δικό του χαρακτήρα.
Tο τρίτο τμήμα του κτιρίου N10 ήταν επιφορτισμένο αποκλειστικά με πρωτοποριακές εργασίες. Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, η Opel δημιούργησε μια ομάδα σχεδιαστών υψηλού επιπέδου, οι οποίοι ξεπερνούσαν τα όρια της καθημερινής δουλειάς και δεν έμεναν στην περαιτέρω ανάπτυξη γνωστών μοντέλων, αντίθετα εστίαζαν την προσοχή τους πολύ πιο μακριά στο μέλλον.
Ενώ άλλοι στην καλύτερη περίπτωση ανέπτυσσαν το σχήμα ενός νέου αμαξώματος, στο Ρίσελσχαημ σκέφτονταν τη σχεδιαστική γλώσσα και τα συναισθήματα που αυτή προκαλεί. Το Advanced Design αφιέρωσε το έργο του κυρίως σε νέες ιδέες για τα αυτοκίνητα, για την κινητικότητα και τους πελάτες αυτοκινήτων του μέλλοντος.
Πηγή: Sport24.gr