Η Mazda αναβιώνει τον θρύλο του RX-7
Η εταιρεία της Χιροσίμα, που κατάφερε πριν από μισό αιώνα να κάνει εφικτή την χρήση του τόσο ιδιαίτερου κινητήρα Wankel στη μαζική παραγωγή, άφησε να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται η εξέλιξη και κατασκευή ενός σύγχρονου σπορ αυτοκινήτου που θα συνεχίσει τη λαμπρή ιστορία της οικογένειας των RX.
Τη δεκαετία του 2000 η Mazda είχε μελετήσει μια σειρά από σχέδια για τον διάδοχο του RX-7, ενός εκ των σημαντικότερων σπορ αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1990 – αλλά αποφάσισε να τραβήξει την πρίζα λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης του 2008.
Εξάλλου, την ίδια περίοδο διέθετε στην αγορά το RX-8, το οποίο έμελλε να μείνει το τελευταίο, από το 2012 που σταμάτησε η παραγωγή του μέχρι σήμερα, αυτοκίνητο της Mazda που κινούνταν αποκλειστικά από κινητήρα Wankel βενζίνης. Σύντομα αυτό μπορεί να αλλάξει, όμως, με την αναβίωση του RX-7.
Το κομβικό σημείο ήταν η πρόσφατη απόφαση της Mazda να εξελίξει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης) προκειμένου να τους κάνει πιο φιλικούς προς το περιβάλλον και να τους σώσει από τον αφανισμό κάτω από το παλιρροϊκό κύμα της ηλεκτροκίνησης.
Το ίδιο ακριβώς επιβεβαίωσαν ότι θα κάνουν και οι -επίσης ιαπωνικές- Toyota και Subaru. Σε κοινή τους συνέντευξη Τύπου, οι τρεις εταιρείες παρουσίασαν τα πλάνα τους για το όραμα αυτό. Η Toyota θα παρουσιάσει μια σειρά από νέους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες, η Subaru έναν υβριδικό boxer (επίπεδο) νέας γενιάς, και η Mazda έναν περιστροφικό (Wankel) με δύο ρότορες.
Η Mazda παραδέχθηκε ότι ο τελευταίος μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα σπορ αυτοκίνητο παραγωγής, που θα βγαίνει από το εργοστάσιο της Χιροσίμα στο μέλλον. Όμως, στο πιθανό νέο RX-7 μάλλον δεν θα πρέπει να περιμένουμε μια παραδοσιακή διάταξη όπου ο θερμικός κινητήρας θα κινεί απευθείας τους τροχούς.
Όπως είδαμε στο εκθαμβωτικό (εικονιζόμενο) πρωτότυπο Iconic SP της Mazda, ο κινητήρας Wankel πιθανότατα θα λειτουργεί για να φορτίζει την μπαταρία του σπορ αυτοκινήτου αυτού, η οποία μπαταρία θα προσφέρει εν συνεχεία την ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα για να κινεί τους τροχούς – όπως συμβαίνει και στο ΜΧ-30 R-EV που ήδη διατίθεται στην αγορά.
Tο ΜΧ-30 R-EV έχει επίσης κινητήρα Wankel, αλλά μονού ρότορα και τοποθετημένο εγκάρσια. Το πιθανό νέο sportscar της Mazda, από την άλλη, θα διαθέτει τον προαναφερθέντα Wankel με δύο ρότορες σε διαμήκη τοποθέτηση.
Η αρχιτεκτονική αυτή, σύμφωνα με τη Mazda, παρέχει τη δυνατότητα βελτιωμένης απόδοσης και μείωσης του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου – στοιχεία κρίσιμα για ένα σπορ αυτοκίνητο. Παράλληλα, στόχος των μηχανολόγων της Χιροσίμα -σε μια νέα, εξειδικευμένη ομάδα 36 ατόμων που δουλεύουν ειδικά πάνω στον νέο κινητήρα Wankel- ήταν και η μείωση των κραδασμών και των εκπομπών ρύπων, και για να επιτευχθεί κρίθηκε αναγκαία η αύξηση του κυβισμού.
Όσο για το σχεδιασμό του ενδεχόμενου διαδόχου του RX-7, όπως κι αν ονομαστεί αυτός, είναι προφανές ότι θα βασιστεί στο Iconic SP. Όπως θα βασιστεί και η αισθητική του επερχόμενου νέου ΜΧ-5. Εξάλλου, οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρείας είπαν ότι μπορούν να φέρουν την αρχιτεκτονική του πρωτοτύπου αυτού σε όποιο μέγεθος θέλουν – από το μεγαλύτερο αμάξωμα ενός πιθανού νέου RX μέχρι τις συμπαγείς διαστάσεις του ΜΧ-5.
Πηγή: Sport24.gr