Πρώτη επαφή με το πιο “τούμπανο” νέο smart #3- Πύραυλος 428 ίππων με premium αίσθηση
Όταν μιλάμε για την εταιρεία smart, είναι αναπόφευκτο στο μυαλό να μας έρθουν τα δίθέσια πολύχρωμα μικρά, τα μοντέλα που άνοιξαν το δρόμο για τη μικροκινητικότητα, έτσι όπως σήμερα τη βλέπουμε να ανθίζει με τα αντίστοιχα (διθέσια) ηλεκτρικά. Η εικόνα αυτή λοιπόν, μιας εταιρείας που βασίστηκε εν πολλοίς στην πρακτικότητα και την ευκολία των μικρών διθέσιων μοντέλων, έρχεται σήμερα να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό.
Όπως είδαμε με το πρώτο “βασικό” μοντέλο της νέας smart εποχής, η εικόνα στο σύνολό της σοβαρεύει αρκετά. Το μέγεθος είναι πλέον ικανό για κανονικές οικογενειακές μετακινήσεις και όχι “στο περίπου” των smart Forfour του παρελθόντος, ενώ πλέον, αφού το ρεύμα έχει γίνει η κυρίαρχη τάση, το ηλεκτρικό υπόβαθρο ορίζει μια τάξη πολιτισμού που ποτέ στο παρελθόν δεν μπορούσε να διανοηθεί ως εταιρεία.
Για να μη μιλήσουμε και για την ποιότητα. Τώρα που η εικόνα είναι πιο ξεκάθαρη από ποτέ για την “εμπλοκή” της Mercedes-Benz στο τελικό προϊόν, τα μοντέλα της smart έρχονται με φόρα να δώσουν απαντήσεις στους τομείς που κατά το παρελθόν δεν θα μπορούσαν να “ακουμπήσουν”. Κι αν με το #1 η εταιρεία μπορεί να εντυπωσιάσει, με το #3 σου ταρακουνάει το μυαλό για τα καλά.
Ειδικά στην έκδοση Brabus που είχαμε τη δυνατότητα στο πλαίσιο της δυναμικής παρουσίασης επί ελληνικού εδάφους, να βάλουμε για λίγες ώρες στο χέρι. Το πορτοκαλί αμάξωμα δίνει από… απόσταση το στίγμα, ενώ από τα πρώτα μέτρα στο δρόμο, το #3 Brabus σου στέλνει όλα εκείνα τα μηνύματα που περιμένεις από ένα ταχύτατο και πολύ καλά κατασκευασμένο “μηχάνημα οδήγησης”.
Η μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με το #1, κάνουν το σχήμα αλλά και τη θέση του #3 στο δρόμο να είναι πιο εμφατική. Το αμάξωμα με τα coupe χαρακτηριστικά στο πίσω μέρος, το κάνει να δείχνει πιο χαμηλό από ότι είναι στην πραγματικότητα. Μέσα κάθεσαι πολύ καλά, όχι πολύ χαμηλά αλλά σε απόλυτη συμφωνία με το Brabus ύφος. Ίσως λίγο περισσότερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα να ήταν χρήσιμη αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα υπάρχοντα αποδεικνύονται επαρκή και αποτελεσματικά.
Στην καμπίνα, η εικόνα είναι εκείνη που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που φέρει περήφανα τα σήματα της Mercedes-Benz. Ψηλή κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όλα στη θέση τους όπως πρέπει και μια αίσθηση “αλεξίσφαιρης” κατασκευής που είναι παραπάνω από καλοδεχούμενη. Όπως καλοδεχούμενη είναι και η ευρυχωρία για τους πίσω- παρά την αντίθετη αίσθηση που αφήνει η διαμόρφωση του αμαξώματος.
Πίσω από το τιμόνι, η Full HD οθόνη με τη διαγώνιο των 9,2 ιντσών δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Στην προκειμένη περίπτωση, το #3 Brabus έχει και Head Up Display (10 ιντσών) για να μην παίρνει τα μάτια του από το δρόμο ο οδηγός, ενώ στο μέσο του ταμπλό, βρίσκεται η μεγαλύτερη οθόνη 12,8 ιντσών που δίνει πρόσβαση πρακτικά σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Τα παραπάνω συνθέτουν μια εικόνα λίγο- πολύ αναμενόμενη από το αυτοκίνητο που φέρνει στη νέα εποχή την εταιρεία, δίνοντας και το κάτι παραπάνω ως “απάντηση” σε νεότευκτους μνηστήρες της αγοράς, τώρα που η ηλεκτροκίνηση έχει την τάση να κάνει “μάγκες” ακόμα και τους πλέον καινούργιους παίκτες. Γιατί όταν έρχεται η ώρα των “αποδείξεων”, κάτι που γίνεται μόνο στο πεδίο, τότε ξεχωρίζει η ήρα από το σιτάρι.
Με τις “πλάτες” της Mercedes-Benz λοιπόν, το κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο της Geely και μια εξαιρετική πλατφόρμα ως βάση, το #3 είναι εδώ για να κλέψει καρδιές- ή απλά, να τις κάνει να χτυπούν πιο δυνατά, ειδικά στην έκδοση Brabus με την τετρακίνηση και τους 428 ίππους. Εκεί που το ιδιαίτερα δυναμικό αμάξωμα, βρίσκει το απόλυτο “ταίρι” σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις και τον δυναμισμό στο δρόμο.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σαφώς πιο σκληρή από εκείνη που είδαμε στο #1, χωρίς όμως ποτέ να γίνεται κουραστική. Τα χαρακτηριστικά που εξασφαλίζει στο #3 η ύπαρξη των MacPherson εμπρός σε συνδυασμό με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, είναι ανάλογα πραγματικών σπορ προτάσεων. Στην προκειμένη περίπτωση, είναι και οι εκρηκτικές επιδόσεις που ταιριάζουν απόλυτα.
Κρατήστε τα 3,7 δευτερόλεπτα που χρειάζεται από στάση το #3 Brabus για τα 100 χλμ./ώρα. Με βάση την αίσθηση που εισπράττεις, ο χρόνος αυτός έχει βάση και πραγματικά, λόγω της εξαιρετικής κατασκευής συνολικά, δεν αισθάνεσαι πως κάτι “ζορίζεται” για να επιτευχθεί. Η στιβαρή αίσθηση, δημιουργεί ένα κλίμα “σμιλεμένου” συνόλου- και μόνο η ηχητική συνοδεία από τα ηχεία (στο πρόγραμμα Brabus) “ελαφραίνει” τη διάθεση.
Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, σε βοηθάει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο στην είσοδο της κάθε στροφής και να διαγράψεις μια τροχιά με βάση την επιθυμία σου, αφού η τετρακίνηση συνεισφέρει προκειμένου η γραμμή να είναι ακλόνητη. Στην επιτηδευμένα άτσαλη κίνηση, ειδικά σε γλιστερό οδόστρωμα, τα ηλεκτρονικά συστήματα που υπάρχουν σε αφθονία κάτω από την τεχνολογική ομπρέλα του συνόλου, επεμβαίνουν καίρια, με ακρίβεια και τη δέουσα διακριτικότητα.
Φτάνοντας στον προορισμό σου με το #3 Brabus, έχει αισθανθεί πως οδήγησες ένα εξαιρετικό σπορ αυτοκίνητο, “από τεχνίτες με μεράκι, για ανθρώπους με γούστο” που έλεγε και μια παλιά διαφήμιση. Η μπαταρία του μοντέλου, είναι και εδώ εκείνη των 66 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία 415 χιλιομέτρων σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κατασκευαστής. Όπως και στο #1, το αυτοκίνητο έχει onboard φορτιστή 22 kW.
Αυτό σημαίνει πως η φόρτιση από άδεια έως το 100%, είναι υπόθεση που διαρκεί περί τις 3 ώρες (με wallbox 22άρι). Σε ταχυφορτιστή, το #3μπορεί να δεχτεί έως και 150 kW (κοινά στοιχεία μια και η πλατφόρμα είναι η ίδια και στα δύο νέα smart), εξασφαλίζοντας ένα χρόνο της τάξης των 30 λεπτών για φόρτιση από 10 έως 80%. Προφανώς και αφού έχουμε να κάνουμε με το πιο δυναμικό νέο smart, όλα τα παραπάνω που αφορούν στη μπαταρία και τη φόρτιση, έχουν το δικό τους ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Αυτά όμως είναι τα πρώτα πράγματα που κρατήσαμε από την πρώτη και σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο επί ελληνικού εδάφους. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε όταν το βάλουμε για τα καλά στο χέρι και κάνει τον πλήρη κύκλο μιας κανονικής δοκιμής- κάτι που υπολογίζουμε πως θα συμβεί από το ερχόμενο Φθινόπωρο, όταν και θα αρχίσει η διάθεση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – smart #3 Brabus
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, 428 PS, 343 Nm
Μπαταρία: 66 kWh (Ιόντων Λιθίου)
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο μιας σχέσης
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Ανάρτηση: Εμπρός γόνατα MacPherson, πίσω πολλαπλών συνδέσμων
0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 3,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 17,4
Αυτονομία (χλμ.): 415
Διαστάσεις ΜxΠxY (σε χιλιοστά): 4.400×1.844×1.556
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.785
Χώρος αποσκευών (σε λίτρα): 370 + 15 (Frunk)
Βάρος (κιλά): 1.910
Τιμή: Από 40.900 ευρώ (#3 Pro)- Από 55.280 (#3 Brabus)
Πηγή: Sport24.gr