Δοκιμή του ηλεκτρικού B-SUV Hyundai Kona electric με τα 450 km αυτονομίας

 Δοκιμή του ηλεκτρικού B-SUV Hyundai Kona electric με τα 450 km αυτονομίας

Σημείο των καιρών είναι ότι η δεύτερη αυτή γενιά του Kona σχεδιάστηκε εν λευκώ με βάση την ηλεκτρική του έκδοση: αυτή η προτεραιότητα ήταν που όρισε όχι μόνο τη χωροταξία του και τις αρχιτεκτονικές επιλογές, αλλά και το στιλπνό και απέριττο σχεδιασμό του – που θα έμοιαζε στο μακρινό παρελθόν με κάτι σχεδόν διαστημικό χάρη στις δύο LED λεπτές λωρίδες φωτός στα δύο άκρα του.

Όμως η βασική ανάγκη του σχεδιασμού ήταν να πετύχει την μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης (που κατέβασε το συντελεστή οπισθέλκουσας στο εξαιρετικό Cd 0,27), για να συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας που τόση ανάγκη έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προς το παρόν – πριν έρθει κατά τα τέλη της δεκαετίας η επανάσταση των μπαταριών στέρεου τύπου.

Έτσι, με τη μεγάλη μπαταρία των 65 kWh της έκδοσης Long Range -την κατάλευκη που δοκιμάζουμε εδώ, και μοιάζει με έναν τροχοφόρο storm trooper- η μέση εργοστασιακή κατανάλωση δίνεται από τους Κορεάτες στις 14,7 kWh κατά WLTP, και στην πράξη δεν είναι παρά σχεδόν 2 kWh περισσότερη.

Έτσι, η αντίστοιχη αυτονομία είναι 490 χιλιόμετρα, και ρεαλιστικά περίπου 450 km, που είναι ένα αρκετά καλό νούμερο. Αυτά ισχύουν κατά κύριο λόγο για την πόλη, αλλά πλέον δεν είναι καθόλου δύσκολο κανείς να πετύχει στο ταξίδι ακόμα και 350 km αυτονομίας με λίγη προσοχή – που σημαίνει ότι τα περισσότερα ταξίδια στην ηπειρωτική Ελλάδα απαιτούν από καμία μέχρι μόνο μία στάση για φόρτιση.

Πέραν της αύξησης της αυτονομίας κατά 50 km, το νέο Kona είναι και ισχυρότερο -μιας και το ηλεκτρικό του μοτέρ αποδίδει στην κορυφαία του έκδοση 218 ίππους και 255 Nm ροπής από το μηδέν- και επίσης πιο ευρύχωρο. Με την εκτόξευση του μήκους στα 4,35 μέτρα, πλέον χωρά πέντε επιβάτες, ακόμα και μεγαλόσωμους, αρκετά πιο άνετα – και τους προσφέρει δύο εντυπωσιακές οθόνες 12,3 ιντσών που μεσουρανούν στο ταμπλό.

  • Hyundai Kona Electric: Φουτουρισμός και ευρυχωρία

Πίσω από το φουτουρισμό της εμφάνισης του νέου Kona, που εκφράζεται με τις δύο λωρίδες από LEX “pixels” με την ονομασία Pixelated Seamless Horizon Lamp στο ρύγχος και στην ουρά, βρίσκεται ένα αμάξωμα που έχει μεγεθυνθεί σε όλες του τις διαστάσεις.

Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι κατά 17,5 εκατοστά πιο μεγάλο (στα 4,355 μέτρα), το μεταξόνιο κατά 6 εκατ. (στα 2,66 μέτρα), και το πλάτος και ύψος κατά 2,5 και 2,0 εκατοστά αντίστοιχα. Έτσι, τρεις πίσω επιβάτες θα νιώσουν πιο άνετα στους ώμους, στα γόνατα και στα κεφάλια τους.

Παράλληλα, η μεταφορά του επιλογέα μετάδοσης από τον περιστροφικό διακόπτη της κονσόλας σε διακόπτη που πλέον εκτείνεται από τη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού, απελευθερώνει περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα. Στην άνεση, επίσης, συμβάλλουν τα νέας σχεδίασης καθίσματα εμπρός και το Curveless Bench Seat στον πάγκο των πίσω επιβατών.

Όσο ευεργετική είναι η τεράστια αύξηση των διαστάσεων -και ειδικά το μεταξόνιο και ύψος- για τους επιβάτες, άλλο τόσο είναι και για το χώρο αποσκευών: πλέον το Kona, σε αυτή την ηλεκτρική του εκδοχή, έχει εκτοξεύσει το διαθέσιμο χώρο στα 466 λίτρα, που είναι 162 lt περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, και το ανεβάζουν στα απόλυτα υψίπεδα της κατηγορίας.

  • Hyundai Kona Electric: Με δύο ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών

Πέραν του ηλεκτρισμού, στο άλλο σημείο (αυτών) των καιρών -τις ψηφιακές τεχνολογίες του ταμπλό- το νέο Kona έχει να παραθέσει με μια ελαφρά κλίση προς τον οδηγό μια ευρεία γυάλινη επιφάνεια που φιλοξενεί δύο οθόνες 12,3 ιντσών: αριστερά του πίνακα οργάνων, και δεξιά την οθόνη αφής των πολυμέσων, της συνδεσιμότητας και της πλοήγησης, Μαζί με τους χώρους, αυτό είναι άλλο ένα σημείο διάκρισης του Kona στα B-SUV.

Η έγχρωμη οθόνη του infotainment δέχεται Over-the-Air (OTA) αναβαθμίσεις του λογισμικού και των εφαρμογών, προηγμένη πλοήγηση Connected Car Navigation Cockpit και επίσης το σύστημα Digital Key 2 Touch για τον απομακρυσμένο έλεγχο των βασικών λειτουργιών του Kona EV -π.χ. κλείδωμα, ξεκλείδωμα, ενεργοποίηση κλιματισμού και κινητήρα- μέσω του smartphone.

Λιτό αλλά λειτουργικό, το εσωτερικό δεν αφήνει παράπονα για τα υλικά του -παρότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο των 50 χιλιάδων ευρώ-, με εξαίρεση ορισμένες σκληρές επιφάνειες. Όμως το ανταποδίδει με τον εξοπλισμό του, που περιλαμβάνει -στις πιο ακριβές εκδόσεις- Head-up Display, λειτουργία οδήγησης i-PEDAL με τη χρήση μόνο το πεντάλ γκαζιού, ηλεκτρονικό ενεργό ήχο e-ASD, το πακέτο Eco και βεβαίως ενσωματωμένη ηλεκτρική πρίζα 230V για τη φόρτιση οποιασδήποτε συσκευής.

  • Hyundai Kona Electric: Αυτονομία 450 km και φόρτιση σε 40’

Το Kona διατίθεται με την επιλογή ανάμεσα σε δύο μπαταρίες, με χωρητικότητα 48 kWh και 65 kWh (Long Range). Στην δεύτερη περίπτωση, αυτής της δικής, όπως προαναφέραμε πετυχαίνει με τη σχετική προσοχή αυτονομία 450 χιλιομέτρων, ή 350 km στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.


Το πετυχαίνει χάρη στην αρκετά αξιόλογή του μέση κατανάλωση, που μπορεί να μείνει ακόμα και κάτω από τις 16 kWh στα 100 km, ή και χαμηλότερα με την πιο ήπια χρήση του δεξιού πεντάλ, με το πρόγραμμα Eco, με τη σύστημα -4 επιπέδων- ανάκτησης της ενέργειας της πέδησης, καθώς και με την απενεργοποίηση του κλιματισμού και άλλων ενεργοβόρων συσκευών.

Όσον αφορά στην πλήρωσή του με ηλεκτρική ενέργεια, σε ταχυφορτιστή 100 kW μπορεί να φορτίσει σε ποσοστό 10-80% σε 40 λεπτά και σε φορτιστή 50 kW σε μία ώρα, σε ιδανικές πάντα συνθήκες. Σε Wallbox 11 kW χρειάζεται 6:25 ώρες για πλήρη φόρτιση. Ένα καλό του συστήματός του είναι ότι προσφέρει τη δυνατότητα παροχής ρεύματος σε εξωτερικές συσκευές, με το σύστημα Vehicle-to-Load (V2).

  • Hyundai Kona Electric: Στο δρόμο

Πέραν της ρύθμισης Eco για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και άλλων επιμέρους στοιχείων του, το Kona Electric προσφέρει και τα προφίλ Normal και Sport. Στο δεύτερο εξαπολύονται πλήρως οι 218 ίπποι και τα 255 Nm της ροπής, για να φέρουν την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα.

Αυτό είναι ένα δέκατο λιγότερο σε σχέση με το ηλεκτρικό μοτέρ των 204 ίππων της προηγούμενης γενιάς. Παρότι η τωρινή έχει σημαντικά λιγότερη ροπή, αυτή εμφανίζεται πιο γραμμικά για να προσφέρει ανάλογη, αν όχι καλύτερη, ώθηση στις ρεπρίζ (τις επιταχύνσεις εν κινήσει).

Τον δυναμισμό του κινητήρα συμπληρώνει το εξαιρετικό πάτημα του ηλεκτρικού Kona στο δρόμο: πέραν του ευεργετικού χαμηλού κέντρου βάρους που έχουν (λόγω της μπαταρίας) όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Kona κρύβει στους πίσω τροχούς του ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Αυτή είναι μια πιο ακριβή επιλογή σε σχέση με τον ημιάκαμπτο άξονα, που πετυχαίνει πολύ καλύτερα τον συμβιβασμό μεταξύ της άνεσης και του ελέγχου των κλίσεων του αμαξώματος – που είναι μια κρίσιμη παράμετρος στα ηλεκτρικά, λόγω του αυξημένου βάρους τους. Μαζί με το όχι κακό τιμόνι και την αίσθηση στιβαρότητας του πλαισίου, μπορείς με το Kona EV να κινηθείς αρκετά σβέλτα σε έναν ορεινό δρόμο, έχοντας να αγχώνεσαι περισσότερο για το άδειασμα της μπαταρίας παρά για τις -ελεγχόμενες- αντιδράσεις του υπερυψωμένου αυτού ηλεκτρικού στο όριο.

Παράλληλα, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι εξασφαλίζουν εξαίρετη ποιότητα κύλισης στο ταξίδι, και στην πόλη την αντιμετώπιση σε μεγάλο βαθμό των κακοτεχνιών του δρόμου – αν και η σχετικά σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης παραμένει αισθητή.

Στην τελευταία αυτή περίπτωση το Kona παραμένει ευέλικτο, ξεκούραστο, εύκολο, και με τη λειτουργία i-PEDAL για όσους την συνηθίσουν και την προτιμήσουν. Για όσους δεν την θέλουν, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης -που αντλεί την ενέργεια του φρεναρίσματος και την αποθηκεύει στη μπαταρία- ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα από paddles πίσω από το τιμόνι.

Τέλος, μαζί με την ποιότητα της κύλισης, λίγη παραπάνω ανεμελιά στην οδήγηση δίνει το κλασσικά πλούσιο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας SmartSense (ADAS) της Hyundai, που περιλαμβάνει τον έλεγχο απόστασης και ταχύτητας που προσφέρει το Adaptive Cruise Control, την αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), οπτική εικόνα στον πίνακα οργάνων από τις πλευρικές κάμερες όταν ανάβεις το αντίστοιχο φλας, έξυπνο σύστημα στάθμευσης RSPA και το διαρκές ψηφιακό βλέμμα (DSM) που παρακολουθεί με προσοχή τα μάτια του οδηγούνα μην λοξοκοιτούν για πολλή ώρα ή βαραίνουν.

  • Hyundai Kona Electric: Στο τέλος

Με το πακέτο SmartSense και όλες τις ψηφιακές και άλλες τεχνολογίες του νέου Kona, η Hyundai το διαθέτει -με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh- στις 51.990 ευρώ στην -αρχική- έκδοση Distinctive, όμως το συνοδεύει με προσφορά έκπτωσης λιανικής 5.000 ευρώ. Οπότε, με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ η τιμή του πέφτει στα 38.990 ευρώ.


Η αντίστοιχη έκδοση με τη μπαταρία των 48 kWh είναι 33.990 €, και για την κορυφαία Limited 64 kWh φτάνει στα 40.290 €. Η τελευταία έχει, μεταξύ άλλων άλλων, δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό, ζάντες 19’’, χώρο ασύρματης φόρτισης του κινητού και φιμέ τζάμια. Η Hyundai, επίσης, δίνει 8 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία, 5 χρόνια πλήρη εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια και τεχνικό έλεγχο για το ίδιο χρονικό διάστημα. Και δωρεάν το Wallbox, επίσης.

Όμως, σε τελική ανάλυση, είναι ένα B-SUV που για να προσφέρει αυτονομία ταξιδιού χρειάζεται 39 χιλιάδες ευρώ – την ώρα που πολλά υβριδικά κάνουν την ίδια δουλειά με αρκετά λιγότερα χρήματα, χωρίς το άγχος της αυτονομίας – αλλά και βεβαίως με υψηλότερο κόστος χρήσης.

Είναι υποκειμενική, λοιπόν, η επιλογή, και χρειάζεται μια κάποια ενδοσκόπηση, αλλά το Kona είναι σίγουρα ένα ηλεκτρικό B-SUV, ένα αληθινά καλό αυτοκίνητο, με τα καλύτερα του καιρού του σε ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές τεχνολογίες σε αυτό το εύρος τιμής και μεγέθους.

Hyundai Kona Electric 65 kWh 218 PS

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
  • Μπαταρία: 65,4 kWh λιθίου-ιόντων
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 218 ίπποι
  • Ροπή: 255 Nm
  • 0-100 km/h: 7,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 172 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 14,7 kWh/100 km
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,355 m
  • Μεταξόνιο: 2,660 m
  • Βάρος: 1.773 kg
  • Χώρος αποσκευών: 466-1.300 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 51.990 € (με προσφορά: 46.990 €)

Πηγή: Sport24.gr

Related post