Αυτή είναι η νέα και ακόμα πιο ακραία BMW M4 CS- Με 550 ίππους και όχι μόνο ξεχωρίζει από την “απλή” Μ4
Η νέα BMW M4 CS ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά που συνήθως συναντάμε σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων στην πολυτελή μεσαία κατηγορία εμπλουτίζοντάς τα με άφθονο συναίσθημα. Η αυξημένη ισχύς που φτάνει τα 550 hp, η ειδική για το μοντέλο ρύθμιση του πλαισίου και το μειωμένο βάρος προσδίδουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα στη φιλοσοφία της τετραθέσιας BMW M4 Coupé.
Η νέα BMW M4 CS θα παράγεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις της BMW M4 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Τα βιβλία παραγγελιών θα ανοίξουν περί τα τέλη Μαΐου. Η καθαρόαιμη σπορ φύση της νέας BMW M4 CS έρχεται ως απόρροια των αγωνιστικών γονιδίων M, τα οποία κάνουν αισθητή την παρουσία τους τόσο στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης στο δρόμο όσο και στην πίστα.
Τα ειδικά για το μοντέλο χαρακτηριστικά απόδοσης του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα της BMW M4 CS, το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και η έξυπνη τετρακίνηση M xDrive προσδίδουν στη νέα ειδική έκδοση δυναμική ισορροπία και σιγουριά σε κάθε περίσταση. Η άμεση παροχή ισχύος και η βελτιστοποιημένη πρόσφυση εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα.
Σε δοκιμές στην πίστα Nordschleife του Νίρμπουργκρινγκ -το απόλυτο βαρόμετρο για όλα τα αυτοκίνητα BMW M όσον αφορά την χαρακτηριστική συνταγή δυναμικής ισχύος, ευελιξίας και ακρίβειας χειρισμού Μ- η νέα BMW M4 CS κατέγραψε επίσημο και επικυρωμένο χρόνο 7 λεπτά 21,989 δευτερόλεπτα για έναν πλήρη γύρο της πίστας που έχει μήκος 20.832 χιλιόμετρα.
Ο αγωνιστικός χαρακτήρας της νέας BMW M4 CS είναι άμεσα αναγνωρίσιμος και αισθητός σε κάθε ταξίδι. Η ειδική έκδοση χρησιμοποιεί μια ιδιαίτερα ενδυναμωμένη έκδοση του υψηλόστροφου, εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo που αναπτύχθηκε για τη γκάμα των BMW M3/BMW M4. Η μονάδα των 3,0 λίτρων δημιουργήθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις στην πίστα από την πρώτη μέρα της εξέλιξής της.
Η αγωνιστική τεχνολογία παρέχει τα θεμέλια για τις εξαιρετικές δυνατότητες του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 550 hp κάτω από το καπό της νέας BMW M4 CS. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση 20 hp σε σχέση με την αντίστοιχη τιμή απόδοσης της BMW M4 Competition Coupé με M xDrive. Η αύξηση της ισχύος επιτεύχθηκε μέσω στοχευμένων αναβαθμίσεων στην τεχνολογία M TwinPower Turbo.
Οι προσαρμογές που έγιναν αφορούσαν κυρίως την αύξηση της μέγιστης πίεσης πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών στα 2,1 bar και κάποιες ειδικές για το μοντέλο αλλαγές στη διαχείριση του κινητήρα. Οι αναβαθμίσεις προσδίδουν μία ιδιαίτερη διάσταση στα γνώριμα χαρακτηριστικά επιδόσεων M, με άμεση παροχή ισχύος μέχρι και τα ανώτερα κλιμάκια του στροφόμετρου.
Ο κινητήρας της νέας BMW M4 CS αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 650 Nm μόλις από τις 2.750 σ.α.λ. έως και τις 5.950 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύ αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ., ενώ το όριο περιστροφής του κινητήρα φτάνει τις 7.200 σ.α.λ. Στην εξαιρετική απόκριση του κινητήρα συμβάλλουν οι ειδικές για το μοντέλο βάσεις του που διαθέτουν σκληρότερα ελατήρια.
Η άκαμπτη σύνδεση του κινητήριου συνόλου και της δομής του οχήματος εξασφαλίζει την άμεση μετάδοση της ισχύος του στο σύστημα μετάδοσης κίνησης κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το γκάζι. Η άμεσα διαθέσιμη ισχύς και ο υψηλόστροφος χαρακτήρας του κινητήρα αποτελούν τα εχέγγυα για καθηλωτικές τιμές επιτάχυνσης. Η νέα BMW M4 CS επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ το 0 – 200 km/h επιτυγχάνεται σε 11,1 δευτερόλεπτα.
Η εν κινήσει επιτάχυνση (ρεπρίζ) από 80 στα 120 km/h ολοκληρώνεται σε 2,6 δευτερόλεπτα με 4η σχέση και σε 3,3 δευτερόλεπτα με 5η σχέση. Η τελική ταχύτητα της ειδικής έκδοσης – η οποία προσφέρεται στάνταρ με το M Driver’s Package – περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h. Η παροχή ισχύος συνοδεύεται από ένα συναρπαστικό soundtrack από την διπλή διακλάδωση του συστήματος εξαγωγής, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια καιμέρη από τιτάνιο.
Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς της BMW M4 CS μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις είτε με τον ειδικό για τα μοντέλα BMW M επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή από τα ανθρακονημάτινα paddles στο τιμόνι. Το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα επιτρέπει στον οδηγό να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων.
Η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω του συστήματος M xDrive. Αυτή η ευφυής τεχνολογία τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, με αποτέλεσμα να μεγιστοποιείται η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια σε κάθε περίσταση.
Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα. Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential που βρίσκεται στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική αίσθηση M κατά την επιτάχυνση ή την έξοδο του αυτοκινήτου από τις στροφές.
Επιπλέον, το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD, στην οποία η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Η ρύθμιση αυτή εμπλέκει ακόμα πιο έντονα τους έμπειρους οδηγούς στην οδηγική εμπειρία.
Η τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW M4 CS έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, στη συνολική φιλοσοφία του οχήματος και στην κατανομή του βάρους του. Η ανεξάρτητη ρύθμιση της κινηματικής των αξόνων και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις της γωνίας κάμπερ, των αμορτισέρ, των βοηθητικών ελατηρίων και των αντιστρεπτικών δοκών συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της ακρίβειας του τιμονιού.
Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M4 CS διαθέτουν επίσης ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει τόσο με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic που διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, όσο και με το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης.
Οι ρυθμίσεις του συστήματος DSC και του M Dynamic Mode είναι επίσης σκόπιμα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις οδήγησης σε πίστα. Το M Dynamic Mode προσφέρει στους οδηγούς επιπλέον περιθώρια να εξερευνήσουν τα δυναμικά όρια του αυτοκινήτου, μειώνοντας τον βαθμό παρέμβασης των επιμέρους στοιχείων του συστήματος DSC.
Όταν ο οδηγός υιοθετεί ένα εξαιρετικά σπορ στυλ οδήγησης, η ολίσθηση των τροχών που επιτρέπει το σύστημα εξασφαλίζει ακόμα καλύτερη μετάδοση της ισχύος συμβάλλοντας έτσι στη βέλτιστη ώθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο με επιπλέον σιγουριά. Η ειδική έκδοση εφοδιάζεται στάνταρ με φρένα M Compound σε συνδυασμό με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα.
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M4 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με ματ φινίρισμα Gold Bronze ή Black.
Οι ζάντες ελαφρού κράματος (19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα) εφοδιάζονται στάνταρ με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (προαιρετικά: Michelin Pilot Sport Cup 2 R) για τη μεγιστοποίηση της εμπειρίας οδήγησης στην πίστα. Τα εκτενή μέτρα που εφαρμόζονται στον τομέα του σχεδιασμού προκειμένου να μειωθεί το βάρος διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση τόσο των επιδόσεων όσο και του αποκλειστικού χαρακτήρα της νέας BMW M4 CS.
Το cockpit της BMW M4 CS σε γοητεύει με την αυθεντικότητά του. Στοχεύει σε μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία, ενώ συνδυάζει με επιτυχία μία αγωνιστική αίσθηση με χαρακτηριστικά άνεσης για καθημερινή οδήγηση, υιοθετώντας υψηλής ποιότητας υλικά και αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία. Το στάνταρ τιμόνι M Alcantara με τις τρεις ακτίνες και επίπεδο κάτω τμήμα προσφέρει την ιδανική αίσθηση στα χέρια του οδηγού σε δυναμικούς οδηγικούς ελιγμούς αλλά και εντυπωσιακή άνεση στα μακρινά ταξίδια.
Η κόκκινη κεντρική σήμανση στη θέση 12:00 και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων από CFRP προσθέτουν μία αυθεντική αγωνιστική αίσθηση στο cockpit. Τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα M Carbon διαθέτουν ειδική σχεδίαση για το μοντέλο συνδυάζοντας μοναδικά την αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου με την άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Πλήρως ηλεκτρικά και θερμαινόμενα, διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα μαζί με ένα φωτιζόμενο σήμα του μοντέλου.
Τα μπάκετ καθίσματα M Carbon της BMW M4 CS είναι επενδεδυμένα με δέρμα Merino και διαθέτουν αποκλειστική σχεδίαση σε μαύρο/κόκκινο χρώμα με διακριτικές ραφές αντίθεσης. Αυτό το δίχρωμο φινίρισμα επαναλαμβάνεται και στα πίσω καθίσματα. Τα πάνελ των εμπρός θυρών, όσο και τα αντίστοιχα τμήματα στο πίσω μέρος, είναι εξ ολοκλήρου επενδεδυμένα με μαύρο δέρμα.
Το κόκκινο λογότυπο “CS” στην κεντρική κονσόλα, οι ζώνες ασφαλείας M με ραφές αντίθεσης στα χρώματα της BMW M GmbH, η επένδυση οροφής σε χρώμα ανθρακί, οι διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε φινίρισμα από ανθρακόνημα και διακοσμητικές πλάκες στα μαρσπιέ με την επιγραφή “M4 CS” υπογραμμίζουν την αποκλειστική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Η τελευταία έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive που βασίζεται στο BMW Operating System 8.5 παρέχει διαισθητικό έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος και ψηφιακών υπηρεσιών. Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display είναι στραμμένη προς τον οδηγό και προβάλλει αποκλειστικές για τα μοντέλα Μ πληροφορίες χωρίς να διασπά την προσοχή του από την οδήγηση.
Ο πλήρως ψηφιακός συνδυασμός οθονών περιλαμβάνει μια οθόνη 12,3” πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 14,9”. Τα γνώριμα M Shift Lights εμφανίζονται στο επάνω μέρος της οθόνης πληροφοριών, ενώ οι ενδείξεις του συστήματος ευστάθειας οδήγησης, του M xDrive και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης εμφανίζονται στο κάτω τμήμα. Στην αρχική σελίδα της οθόνης ελέγχου μπορούν να προστεθούν ειδικά widgets που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με το τρέχον setup του οχήματος, καθώς και την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών.
Πηγή: Sport24.gr