Αυτόματο κιβώτιο για τις μοτοσυκλέτες της BMW
Το Automated Shift Assistant βασίζεται σε μια έξυπνη τεχνολογία με δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές να αυτοματοποιούν τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή σχέσεων στο εξατάχυτο κιβώτιο, γεγονός που αποτελεί την κύρια διαφορά σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων. Δε χρειάζεται μανέτα για τη λειτουργία του συμπλέκτη. Η εκκίνηση, η ακινητοποίηση και οι ελιγμοί γίνονται εύκολα με το Automated Shift Assistant.
Ο αναβάτης απολαμβάνει την οδήγηση με το Automated Shift Assistant χάρη στις γρήγορες και προσαρμοσμένες τόσο στη στροφές όσο και στο φορτίο του κινητήρα αλλαγές σχέσεων που εξασφαλίζει ακρίβεια στην όλη διαδικασία. Ο φόρτος «εργασίας» του αναβάτη μειώνεται, γεγονός που κάνει την οδήγηση ακόμη πιο ευχάριστη. Επιπλέον, το Automated Shift Assistant δημιουργεί μια ακόμα πιο άμεση σύνδεση με τον ισχυρό boxer κινητήρα.
Αυτό συμβαίνει καθώς η ακριβής ενεργοποίηση του συμπλέκτη, καθιστά ακόμα πιο εύκολο τον έλεγχο της οδήγησης μέσω του γκριπ του γκαζιού και του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων. Στο πρόγραμμα ‘M’ η διαδοχή των σχέσεων μπορεί να γίνεται μέσω του μοχλού στο πόδι, ώστε να αποφασίζει ο αναβάτης πότε να αλλάξει ταχύτητα.
Στο πρόγραμμα ‘D’, το Automatic Shift Assistant αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο. Τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων επιλέγονται αυτόματα από τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Τόσο στο πρόγραμμα “M” όσο και στο “D”, ο αναβάτης επωφελείται από την τέλεια εκτέλεση των αλλαγών που συνοδεύεται από ομαλή διακοπή της ελκτικής ισχύος, το οποίο επιτυγχάνει αποτελεσματική επιτάχυνση της μοτοσικλέτας και αυξημένη οδηγική ευστάθεια.
Στα ανεβάσματα, ο τράνταγμα που σχετίζεται με το κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο με μηχανικό συμπλέκτη εξαλείφεται σε μεγάλο βαθμό, όπως και ο κίνδυνος να έρθουν σε επαφή τα κράνη οδηγού και συνεπιβάτη. Τα κατεβάσματα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλά, ώστε ελάχιστα να επηρεάζουν τη λειτουργία του πλαισίου.
Ειδικά χαρακτηριστικά της αυτόματης λειτουργίας αλλαγής ταχυτήτων αντιστοιχίζονται στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ώστε να διασφαλίζεται η τέλεια διαδοχή αλλαγών, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Σε συνδυασμό με το Active Cruise Control ή την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, η δικτύωση των λειτουργιών φέρνει το μέλλον της μοτοσικλέτας στο σήμερα.
Πηγή: Sport24.gr