Άννα Παναγιωτοπούλου: «Έφυγε» η… Μαντάμ Σουσού – Τρεις Χάριτες, Ντόλτσε Βίτα και ρόλοι που άφησαν Ιστορία
Η Άννα Παναγιωτοπούλου «έφυγε» στα 76 της χρόνια σκορπώντας θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο, αλλά και τους θαυμαστές της, που την αγάπησαν μέσα από τους ρόλους της στην τηλεόραση.
Μπορεί τα τελευταία χρόνια, η αείμνηστη ηθοποιός να είχε απομακρυνθεί από τα φώτα της δημοσιότητας, όμως ορισμένες από τις σειρές που πρωταγωνιστούσε, παρέμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο. Μέχρι και σήμερα, ο κόσμος τη θυμάται ως «Χριστίνα Μαρκάτου» από το Dolce Vita και οι πιο παλιοί, ως «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87.
Η Άννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Στα παιδικά της χρόνια, σκάρωνε παραστάσεις και τις παρουσίαζε στη συνέχεια στην οικογένεια της.
Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου.
Το 1980, το Ελεύθερο Θέατρο σταμάτησε και ιδρύθηκε η Ελεύθερη Σκηνή, από την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε και έγραφε και το σενάριο.
Ενώ έγραψε κείμενα για επιθεωρήσεις και έκανε διασκευές και μεταφράσεις πολλών θεατρικών έργων, δεν αποφάσισε ποτέ να γράψει ένα δικό της θεατρικό έργο.
Μιλώντας παλαιότερα στην εκπομπή «Φώτα Πορείας» και την Έλενα Ακρίτα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στους ανθρώπους που έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη ζωή της. Ένας από αυτούς ήταν ο Μάνος Κατράκης, του οποίου ζήτησε τη γνώμη πριν αποφασίσει να γίνει ηθοποιός. Όπως αποκαλύπτει της είχε πει τότε: «Εάν βγεις στο θέατρο θα χάσεις πάρα πολλά πράγματα. Αν δεν βγεις θα χάσει το θέατρο».
Οι σπουδές στην Ελβετία και η επιστροφή κρυφά στην Ελλάδα
Έτσι, παρόλο που οι γονείς της την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, εκείνη επέστρεψε κρυφά στην Ελλάδα και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί γνωρίστηκε με τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο δημιούργησε μια σχέση ζωής. Συνεργάστηκε επίσης με τους Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Ντίνο Ηλιόπουλο, Αλέκο Αλεξανδράκη, Λευτέρη Βογιατζή, Μίμη Χρυσομάλλη, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Γιάννη Δαλιανίδη, καθώς και με την Μαριανίνα Κριεζή στην ραδιοφωνική εκπομπή «Εδώ Λιλιπούπολη» κ.ά.
Οι σειρές που την αγάπησε ο κόσμος
Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87 (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου, Άγγελο Αντωνόπουλο, Νατάσα Ασίκη κ.ά.).
Μιλώντας στην εκπομπή Happy Day για τη «Μαντάμ Σουσού», διευκρίνισε ότι δεν είναι «τρελή» σαν τον ρόλο της. Ωστόσο, είχε καλή σχέση μαζί της, όχι όμως συνολικά με την τηλεόραση.
Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές «Οι τρεις Χάριτες» (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, Άννας Κυριακού) και «Ντόλτσε Βίτα» (μαζί με τους Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κ.ά.), που θεωρούνται «κλασικές». Η συνύπαρξή τους, χάρισε στιγμές γέλιου στο τηλεοπτικό κοινό και οι ατάκες τους έγραψαν ιστορία.
«Στην τηλεόραση τότε έβγαιναν πολλά χρήματα. Εγώ στο Ντόλτσε Βίτα έπαιρνα ένα εκατομμύριο δραχμές το επεισόδιο. Ανεξάρτητα από την επιτυχία, η συμφωνία ήταν αυτή. Αυτό μου ήρθε εμένα, αυτό είπα. Δεν πίστευα πως θα μου τα δώσουν κιόλας. Έχω κάνει και δουλειές που δεν πήγαν πολύ καλά», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η Άννα Παναγιωτοπούλου σε συνέντευξή της.
Μιλώντας για την τηλεόραση στα «Φώτα Πορείας» τόνισε το εξής: «Έχω την αίσθηση ότι δημιουργεί συγγενείς, όχι σταρς. Δηλαδή σε βλέπουν σαν ένα δικό τους πλάσμα, έναν άνθρωπο που μπήκε στο σπίτι τους».
Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες «Safe Sex», «Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο», «Οξυγόνο», «Αυστηρώς Κατάλληλο» κ.ά.