Αποστολή στην Αυστρία για το νέο ηλεκτρικό SUV Audi Q6 e-tron
Το Audi House of Progress είναι μια τεχνολογική έκθεση σε ένα θαυμαστό κλασσικό κτήριο σε έναν από τους πλέον πολυσύχναστους πεζόδρομους στο κέντρο της Βιέννης, που παραχωρήθηκε στην Audi με τον ρητό όρο να μην γίνει η παραμικρή τροποποίηση στην πρόσοψή του.
Το κτήριο, και η ιστορία του στα βάθη των αιώνων, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα συμβαίνουν στο εσωτερικό του: εκεί η Audi επιδεικνύει τις πλέον προηγμένες από τις τεχνολογίες της -ανάμεσα σε άλλες εκδηλώσεις τεχνών, yoga κ.λπ.- και έχει ήδη παρουσιάσει εκεί τα πιο φουτουριστικά της πρωτότυπα -όπως το “εξωγήινο” grandsphere– που διανοίγουν τους ορίζοντες του μέλλοντος όχι μόνο της Audi αλλά και της αυτοκίνησης.
Το Q6 e-tron έκανε την επίσημη πρεμιέρα του πριν από πέντε εβδομάδες, και ήδη στη χώρα μας έχει ανοίξει η δυνατότητα παραγγελίας του με τη βασική τετρακίνητη έκδοσή του, που κοστολογείται 83.980 ευρώ. Η έκδοση αυτή αποδίδει 388 ίππους, και εξασφαλίζει αυτονομία 625 χιλιομέτρων χάρη στην πρισματική μπαταρία ιόντων-λιθίου των 100 kWh (χρηστικές 94,9 kWh).
Η μπαταρία αυτή αποτελεί μέρος της ολοκαίνουριας πλατφόρμας Premium Platform Electric, του μεγάλου πυρήνα των επερχόμενων premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τον όμιλο Volkswagen. Ενδεικτικό είναι ότι και και η νέα, ηλεκτρική Porsche Macan βασίζεται στην PPE, η οποία είναι τεχνολογίας 800V και συνεπώς μειώνει δραστικά τους χρόνους φόρτισης.
Σε σχέση με την παλαιότερη ΜΕΒ, η PPE είναι πιο ευέλικτη για διαφορετικού μεγέθους και είδους αμαξώματα, συμβάλλει στη μείωση του βάρους, μειώνει κατά 30% την κατανάλωση και βελτιώνει κατά 33% την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων.
Με μήκος 4,77 μέτρων, το Q6 e-tron βρίσκει τη θέση του ανάμεσα στο μικρότερο Q4 e-tron (που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ) και το μεγαλύτερο Q8 e-tron (MLB Evo). Είναι, σε διαστάσεις, αντίστοιχο του σημερινού θερμικού Q5, και έρχεται για να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως οι BMW iX3, το Tesla Model Y, η Ford Mustang Mach-E και η Jaguar I-Pace.
Παρότι για τα ελληνικά δεδομένα η τιμή του καθιστά το Q6 e-tron εξωτικό, η αγορά των μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικών premium SUV ανθίζει τόσο στην κεντρική-βόρεια Ευρώπη (ειδικότερα στη Γερμανία και τη Βρετανία), όσο και στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα. Για τις δύο πρώτες αγορές η Audi στοχεύει να διαθέτει το 50% και 40% των αντιτύπων του Q6 e-tron αντίστοιχα, ενώ για την ασιατική χώρα προορίζει τη μεγαλύτερη έκδοση μεγάλου μεταξονίου του ίδιου αυτοκινήτου.
Πέραν της ηλεκτρικής πλατφόρμας PPE, στο Q6 e-tron κάνει το ντεμπούτο της και η ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική με την ονομασία Ε³ 1.2. Αυτή πλέον αντικαθιστά την πληθώρα του μικρών υπολογιστικών μονάδων με 5 κεντρικές, υψηλής απόδοσης, για όλες τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες από τον έλεγχο της οδικής συμπεριφοράς μέχρι τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και τη λειτουργία των ψηφιακών οθονών στο εσωτερικό.
Η ισχύς της φόρτισης αγγίζει τώρα τα 270 kW, σε αντίστοιχης δυναμικότητας ταχυφορτιστή. Σε αυτή την περίπτωση, και σε ιδανικές συνθήκες, το ηλεκτρικό SUV του Ingolstadt μπορεί να αντλήσει αρκετή ενέργεια για να καλύψει 255 χιλιόμετρα μέσα σε 10 λεπτά, και να γεμίσει σε ποσοστό 10-80% σε 21’. Η καινοτομία εδώ είναι ότι η φόρτιση δεν έχει τόσο ραγδαία πτώση, όσο σε άλλα ηλεκτρικά, μετά το 40% της πλήρωσης της μπαταρίας.
Ο σχεδιασμός του νέου γερμανικού ηλεκτρικού SUV, που μετασχηματίζει το δυναμισμό του e-tron GT σε μια SUV σιλουέτα, έφερε το μεταξόνιο στα 2,9 μέτρα για να επιτευχθεί η απόλυτη άνεση πέντε επιβατών στο εσωτερικό, κρατώντας το χώρο αποσκευών στα 526 λίτρα. Το frunk, ο χώρος κάτω από το καπό, χρησιμεύει για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Στην αρχική του έκδοση, τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες, αργότερα θα προστεθούν και άλλες δύο δικίνητες (με την κίνηση στους πίσω τροχούς) με μόνο ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που θα συνδυάζει την αυξημένη αυτονομία με χαμηλότερη τιμή πώλησης. Η μία από αυτές θα έχει την ίδια μπαταρία των 100 kW, ενώ η άλλη με 83 kW θα αποτελέσει το μοντέλο βάσης του Q6 e-tron.
Στην κορυφή, πάντως, βρίσκεται το SQ6 e-tron, ισχύος 517 ίππων, το οποίο σημειώνει το σπριντ 0-100 km/h σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα, σε σχέση με τα 5,9’’ του τετρακίνητου των 388 hp. Εντυπωσιακό, για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά τους 2,3 τόνους, εκ των οποίων τα 570 κιλά αντιστοιχούν στη μπαταρία.
Στο SQ6 e-tron η αυτονομία είναι λίγο μειωμένη, στα 598 χιλιόμετρα, αλλά σε όλες τις εκδόσεις το καινούριο σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει την ικανότητα να αντλεί έως και 220 kW για να υποβοηθά την αυτονομία. Ο οδηγός μπορεί να αφήσει την ανάκτηση στο αυτόματο, ή να επιλέξει ανάμεσα σε τρία επίπεδα ισχύος ή στη λειτουργία One Pedal για την οδήγηση (κατά κύριο λόγο) μόνο με το πεντάλ του γκαζιού.
Η Audi περιόρισε για το Q6 e-tron τη μεγάλη πληθώρα των εκδόσεων των μοντέλων της, και θα το προσφέρει σε πολύ λιγότερες εκδόσεις με την επιλογή πέντε διαφορετικών πακέτων εξοπλισμού. Όλα αυτά από τον ερχόμενο Ιούνιο, που θα λανσαριστεί και επίσημα στην ελληνική αγορά.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες του Q6 e-tron
Στη Βιέννη παρακολουθήσαμε ένα εργαστήριο σχετικά με τις νέες τεχνολογίες του Q6 e-tron, μάλιστα με την άκρως εντυπωσιακή τρισδιάστατη απεικόνισή τους στο χώρο με τα ειδικά γυαλιά της τεχνολογίας Apple Vision pro. Αυτή εμφανίζει όλα τα επιμέρους εξαρτήματα του αυτοκινήτου να αιωρούνται μέσα στον κατά τα άλλα απαράλλαχτο χώρο που βρίσκεται ο χρήστης.
Η πρώτη από τις τεχνολογίες αυτές είναι η νέα πλατφόρμα PPE, και η δεύτερη τα νέα ψηφιακά φωτιστικά σώματα OLED δεύτερης γενιάς, στις άκρες της μάσκας Singleframe που παραμένει κυψελοειδής, αλλά πλέον είναι κλειστή – συμβάλλοντας καίρια στο δυναμισμό του γερμανικού SUV, μαζί με τους μεγάλους αεραγωγούς του εμπρός προφυλακτήρα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τις νευρώσεις στην επιφάνεια του αμαξώματος.
Με τα νέα OLED, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε οκτώ διαφορετικές φωτεινές “υπογραφές” του εντυπωσιακού αυτού hi-tech φωτεινού ψηφιδωτού, που λειτουργεί με ειδικούς αλγόριθμους. Οι προβολείς έχουν διαχωριστεί και τοποθετηθεί πιο χαμηλά στη μάσκα.
Όσο για τα πίσω φώτα, αυτά παιχνιδίζουν σχηματίζοντας μια νέα διαμόρφωση κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χάρη στον ειδικό αλγόριθμο που καθορίζει τη λειτουργία των 360 επιμέρους τμημάτων, σε έξι διαφορετικά panels. Ο αλγόριθμος αυτός καθορίζει την ένδειξη των πίσω φωτιστικών σωμάτων ώστε να προειδοποιούν τους πίσω οδηγούς για επερχόμενους κινδύνους.
Μια τρίτη εντυπωσιακή νέα τεχνολογία του Q6 e-tron αφορά στην ψηφιακή τεχνολογία της τεράστιας οθόνης του εσωτερικού, που πλέον φέρνει σε πρώτο πλάνο την “ανθρωποκεντρική” φιλοσοφία – στη θέση της παλιάς, καλής “οδηγοκεντρικής” του παρελθόντος.
Ένα τεράστιο, κυρτό πάνελ τεχνολογίας OLED στο ταμπλό περιλαμβάνει μία οθόνη 11,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων στο οπτικό πεδίο του οδηγού, και άλλη μία 14,4 ιντσών στο κέντρο για τα πολυμέσα, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα.
Για πρώτη φορά σε Audi παραγωγής, όμως, έχουμε και μια τρίτη οθόνη, εμπρός από τον συνοδηγό: στις 10,9 ίντσες της ο επιβάτης του δεξιού καθίσματος μπορεί να παίζει παιχνίδια ή να πλέει στο διαδύκτο ή να βλέπει ταινίες ακόμα και εν κινήσει, καθώς η ειδική επιφάνεια της δεξιάς οθόνης την καθιστά μη ορατή από την οπτική γωνία του οδηγού. Κι έτσι δεν αποσπά την προσοχή του από το δρόμο.
Το λογισμικό Audi MMI στο Q6 e-tron, επίσης για πρώτη φορά, ενσωματώνει το λειτουργικό σύστημα Android Automotive OS, με ενσωματωμένες εφαρμογές όπως του YouTube και του Spotify, και έχει εκτεταμένες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ). Ο προσωπικός βοηθός (Audi Assistant) νέας γενιάς μέσω φωνητικών εντολών αλληλεπιδρά με τον οδηγό, και με την προσταγή “Hey Audi” προχωρά σε μέχρι και 800 διαφορετικές ρυθμίσεις, απαλλάσσοντας τον οδηγό από την ανάγκη να τις κάνει χειροκίνητα στην οθόνη.
Άλλη μια ψηφιακή τεχνολογία, εξάλλου, που βοηθά τον οδηγό να κρατά την προσοχή του στο δρόμο είναι το νέο Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας. Στο βλέμμα του οδηγού εμφανίζεται πληθώρα πληροφοριών, δίνοντας την εντύπωση ότι απεικονίζονται με οθόνη 88 ιντσών σε απόσταση 200 μέτρων μπροστά.
Έτσι λοιπόν, με την πολύχρωμη και πολυδιάστατη ψηφιακή και τεχνολογική του αυτή βεντάλια, το Q6 e-tron θα βάλει -από τον ερχόμενο Ιούνιο, που θα λανσαριστεί στη χώρα μας- την Audi και πάλι σε πρωταγωνιστικό ρόλο στα πολυτελή, ηλεκτρικά SUV – ανοίγοντας το δρόμο για την πληθώρα των νέων ηλεκτρικών που αναμένουμε από το Ingolstadt μέχρι το 2026.
Πηγή: Sport24.gr