Δοκιμάζουμε το εξωπραγματικό SUV της BMW με την υπογραφή της “Μ” και τους 653 ίππους

 Δοκιμάζουμε το εξωπραγματικό SUV της BMW με την υπογραφή της “Μ” και τους 653 ίππους

Ο όρος SUV έχει επιβληθεί σε πολλές περιπτώσεις να είναι στην ίδια πρόταση με τη λέξη Sport. Είτε λόγω εμφάνισης, είτε λόγω επιδόσεων, το ένα δεν αναιρεί το άλλο, αν και εννοιολογικά, οι δύο λέξεις δεν -θα έπρεπε να- πηγαίνουν μαζί. Το έχουμε συνηθίσει όμως και δεν “χτυπάει” όσες φορές και αν το αντιμετωπίσουμε. Πόσω μάλλον όταν έχουμε να κάνουμε με περιπτώσεις σαν αυτή εδώ την οριζόντια ιδιοκτησία με βεράντες σε τροχούς.

Το τελευταίο δημιούργημα του M Division, είναι ένα θηρίο. Ένα τεράστιο SUV που δεν κρύβεται με τεχνάσματα “coupe” αμαξώματος αλλά έχει την κυβοειδή λογική των original SUV. Κοιτάς τις κάθετες επιφάνειες του αμαξώματος της XM και βλέπεις μπροστά σου τον αυτοκινητιστικό Λεβιάθαν. Με 5+ μέτρα μήκος, 2+ πλάτος και σχεδόν 1,80 μέτρα ύψος, το θεριό της αποκάλυψης είναι επιβλητικό όπως και να το δεις.

Κάπως έτσι δικαιολογούνται και οι σχεδόν 3 τόνοι του απόβαρου. Η XM είναι ένα σπάνιο κράμα προχωρημένης αισθητικής, μηχανολογικής ανωτερότητας που συνδυάζει ιδανικά τις επιδόσεις με την αποδοτικότητα, σε ένα σε ένα απόλυτα premium SUV πακέτο που έτσι και αλλιώς δεν θα περνούσε απαρατήρητο. Ένα αυτοκίνητο που από τα πρώτα μέτρα που θα κάνεις μαζί του, καταλαβαίνεις πως έχεις στα χέρια σου κάτι πολύ ιδιαίτερο.

Εν προκειμένω, με την απόχρωση του αμαξώματος, τα χρυσαφιά “φιλέτα”, τις 23άρες ζάντες και το φωτισμένο περίγραμμα στο εμβληματικό διπλό άνοιγμα στο κέντρο της μάσκας, η XM που έχουμε εδώ, είναι λίγο πιο διακριτική από έναν μεγαλοπρεπέστατο body builder που κυκλοφορεί Δευτέρα πρωί στην πλατεία Συντάγματος φορώντας μόνο το speedo του.

Για τους φανατικούς της BMW, αξίζει να πούμε πως ετούτη εδώ είναι η πρώτη εξηλεκτρισμένη “Μ” στην ιστορία του δυναμικούς τμήματος της εταιρείας, μια και έχουμε τον ακριβοθώρητο V8 των 4,4 λίτρων να συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένος στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη και εδώ που τα λέμε, αυτό που έχει σημασία για τους ανθρώπους που μπορεί να έχουν μείνει στο κείμενο ακόμα, η απόδοση είναι εξωπραγματική.

Συνδυαστικά, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 653 ίππους και τη θηριώδη ροπή των 800 Nm για να αντισταθμίσει το βάρος του αυτοκινήτου (μαζί με εκείνο των επιβατών) και να κάνει αν θέλει, από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια και τα δημιουργήματα του M Division -πλην ελαχίστων περιπτώσεων- δεν εξαιρούνται, η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Για μιλήσουμε λίγο ακόμα τη γλώσσα της τεχνολογίας, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα και μόνο, είναι 197 ίπποι, που σε συνδυασμό με τη μπαταρία που φέρει ενσωματωμένη το τέρας, σύμφωνα με την εταιρεία, αρκούν για να κάνει 80 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, πριν ο βραχνός V8 αρχίσει να ακούγεται κάπου στο βάθος. Όλα τα παραπάνω, για όσους είναι μέσα στο “θηρίο”, είναι λεπτομέρειες.

Εκεί βλέπετε, έχουν όλοι να ασχοληθούν με κάτι. Από το φωτισμό στην οροφή, έως το εξαιρετικό ηχοσύστημα και τα καθίσματα οδηγού- συνοδηγού που κλιματίζονται, ενώ προσφέρουν και μασάζ. Η καμπίνα είναι πολυτελέστατη και σε αντίθεση με ότι θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο με το “Μ” στην ονομασία του, δεν προδίδει κάποιο ιδιαίτερο σπορ προσανατολισμό. Τι σημαίνει αυτό;

Ό,τι καταλαβαίνει κανείς. Προφανώς όμως, είναι η νέα τάξη πραγμάτων που επιβάλλει και αυτό το είδος εκσυχρονισμού στις “Μ” προτάσεις της εταιρείας, που κάποτε μπορεί να είχαν ένα ζεύγος σπέσιαλ καθισμάτων για τους εμπρός, με τονισμένη την πλευρική στήριξη- στοιχείο που διαχρονικά παραπέμπει σε έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και μια ιδιαίτερη προσήλωση στην προσφορά σπορ διάθεσης- ακόμα και ως εικόνα.

Εδώ, σήμερα, έχουμε ποιοτικό συνθετικό δέρμα, σε μοδάτη απόχρωση για να συνδυάζεται με το ταμπά επάνω μέρος του ταμπλό αλλά και μια γενικότερη διάθεση πιο χαλαρή. Ναι, η ΧΜ με την επιτάχυνσή της θα σε κάνει να νιώσεις έκπληκτος αλλά προφανώς και δεν θέλει κάτι παραπάνω από αυτό, οπότε και τα καθίσματα είχε μεγαλύτερη αξία να είναι αναπαυτικά και να παραπέμπουν σε πολυθρόνες, παρά σε bucket αγωνιστικής χρήσης.

Το ξεπερνάμε και αυτό όμως, αφού στην πράξη, μια χαρά τα καταφέρνουν με τα ηλεκτρικά μετακινούμενα στοιχεία τους. Εκεί που αρχίζουν τα δύσκολα για την ΧΜ, τουλάχιστον στο ελληνικό στρεβλό οικονομικό περιβάλλον, είναι όταν αρχίζει η συζήτηση για το κόστος απόκτησης και χρήσης. Ο V8 βλέπετε δεν αστειεύεται όταν ο οδηγός πιέσει. Καταναλώνει με περίσσεια χαρά τα λίτρα της αμόλυβδης με ρυθμό πολύ πάνω από τα 15,0 λίτρα σε κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης που κάνει με το γκάζι σε στενή επαφή με την παχιά μοκέτα.

Οι προσπάθειες του ηλεκτρικού “κομματιού” του συνόλου που έχει την ευθύνη της κίνησης, είναι φιλότιμες. Δίνουν το κάτι παραπάνω σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας, ενώ εξυπηρετεί ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Εντάξει και στους πλέον “ψύχραιμους” που θα κάτσουν πίσω από το τιμόνι, θα εξυπηρετήσει και την ανάγκη της αστικής μετακίνησης χωρίς κατανάλωση βενζίνης.

Ίσως όχι για τα 80 χιλιόμετρα που ισχυρίζεται η BMW αλλά σίγουρα πάνω από 50- που και πάλι είναι πολύ καλά για όποιον θέλει να μηδενίσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα από τις καθημερινές του μετακινήσεις. Όλα τα παραπάνω είναι διεκπεραιωτικά όπως καταλαβαίνετε, γιατί με κάποιο τρόπο, πρέπει να βρεθείς με την XM στον ανοιχτό δρόμο.

Ο όγκος του αυτοκινήτου δεν κρύβεται. Ούτε και με την τετραδιεύθυνση που λειτουργεί χαρισματικά. Η ΧΜ είναι ένα τεράστιο αυτοκίνητο που έχει το χάρισμα να κινείται με χάρη και συγκλονιστικά γρήγορα, έχοντας τους επιβάτες της σε νιρβάνα- εντάξει, σχεδόν. Τα ελαστικά με το 35άρι προφίλ που φορούν οι πανέμορφες ζάντες των 23 ιντσών, συμβάλλουν στην κορυφαία απόδοση πρόσφυσης με τα 27,5 εκατοστά του πλάτους τους, όπως όμως και στον περιορισμό της άνεσης των επιβατών.

Αυτό όμως είναι μέρος του κόστους που καλείται να πληρώσει όποιος θέλει αυτό το τεχνολογικό αριστούργημα στην καθημερινότητά του. Γιατί μόνο έτσι μπορεί κάπως να τοποθετηθεί σε ένα πλαίσιο η XM. Μόνο αν τη δεις σαν μια βιτρίνα τεχνολογιών και μηχανολογικής ικανότητας να αμφισβητήσει η BΜW ως εταιρεία τους νόμους της φυσικής, η ΧΜ έχει νόημα να συζητηθεί από κάποιους.

Είναι και τα 200+ χιλιάρικα που απαιτούνται για την αγορά της, που την τοποθετούν έτσι και αλλιώς σε ένα ιδιαίτερα περιορισμένο φάσμα υποψήφιων αγοραστών, που σε αυτό το οικονομικό πλαίσιο, έχουν πολλές άλλες επιλογές που μοιάζουν πιο λογικές- ή αν προτιμάτε, πιο εύκολες στην τελική απόφαση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά της BMW XM

Κινητήρας V8 (κ.εκ.): 4.395

Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.): 489/ 5.400-7.200

Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.): 650/ 1.600-5.000

Ηλεκτρικός κινητήρας (ίπποι/Nm): 197/ 280

Συνδυαστική απόδοση (ίπποι/Nm): 653/ 800

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 25,7

Ηλεκτρική αυτονομία (χλμ.): 80

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 4,3”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250 (ηλ. περιορισμένη)

Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λτ./100 χλμ.): 1,6

Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 37

Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 5.110×2.005×1.755

Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 3.105

Βάρος (κιλά): 2.785

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 527

Τιμή (ευρώ): Από 208.766

Πηγή: Sport24.gr

Related post