Ζέτα Μακρή: Από το Σάββατο έγιναν 35 καταγγελίες μέσω της πλατφόρμας stop bullying – Πώς εξελίσσεται η Εθνική Στρατηγική
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή μιλώντας στο ΕΡΤnews και την εκπομπή «Συνδέσεις» ανέφερε ότι άρχισε η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας stop-bullying.gov.gr, για τη σχολική βία και μέχρι το Σάββατο είχαν γίνει 35 καταγγελίες. Η λειτουργία,οπως είπε, χαρακτηρίζεται από «διακριτικότητα, εχεμύθεια, ταχύτητα και επάρκεια» ,ώστε να δημιουργεί ασφάλεια στους καταγγέλλοντες. Για τα φαινόμενα βίας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι καταγγελίες θα γίνονται απο γονείς και κηδεμόνες ενώ στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από τους ίδιους τους μαθητές που υφίστανται τη βία.
Όπως επεσήμανε η υπουργός Παιδείας και θρησκευμάτων οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν περαιτέρω στο τέλος και στην αρχή του καλοκαιριού σχετικά με τα εργαλεία για την αντιμετώπιση της ανήλικης παραβατικότητας σε συνεργασία με τους μαθητές, καθηγητές, γονείς, ψυχολόγους και συμβούλους σχολικής ζωής.
«Γιατί όπως έχουμε πει και είναι και αλήθεια, πρέπει να υπάρχει και διακριτικότητα, πρέπει να υπάρχει και εχεμύθεια.
Να νιώθουν οι καταγγέλλοντες ασφάλεια, ειδικά τα παιδιά να μη φοβούνται ότι θα υποστούν αντίποινα ή θα γίνουν στόχαστροΘέλουμε να πιστεύουμε ότι θα μειωθούν τα περιστατικά, αλλά φαίνεται ότι αυτός είναι και ο μόνος τρόπος να το διασφαλίσουμε, είπε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πρόληψη του φαινομένου «το οποίο είναι πολυπαραγοντικό και η οικογένεια δεν έχει πάντα τον τρόπο να το αντιμετωπίσει». Γι αυτό και θα υπάρξει μια Εθνική στρατηγική για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού», είπε η Ζέτα Μακρή.
H διαδικασία
Για καταγγελία από μαθητή ή μαθήτρια της Πρωτοβάθμιας, καλείται ο ο γονέας ή κηδεμόνας να την διεκπεραιώσει ενώ στη Δευτεροβάθμια μπρούν οι ίδιοι οι μαθητές, ενώ το πρωτόκολλο είναι πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, είπε η υπουργός Παιδείας υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός, όταν το παρουσιάσαμε στη Θεσσαλονίκη, «είπε πάρα πολύ κατηγορηματικά ότι δεν θα ανεχτώ, να πεταχθεί κάτι στο καλάθι».
Ο διευθυντής και ένας εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας, επιλαμβάνονται της καταγγελίας και ανάλογα με τη σοβαρότητα μπορεί να κάνουν χρήση ψυχολόγου κοινωνικού λειτουργού, ενώ ενδέχεται να ακολουθηθεί μια διαδικασία που μπορεί να εμπλακούν και άλλοι ειδικοί επιστήμονες.
«Ο διευθυντής που συμμετείχε και όλοι γενικώς οι εκπαιδευτικοί μας λένε πως όταν υπάρχει συνεργασία και των γονέων τότε τα επεισόδια λύνονται αναίμακτα, γρήγορα και σχετικά ανώδυνα», τόνισε η Ζέτα Μακρή.
Οι εκπαιδευτικοί το ζήτησαν οι ίδιοι, Δεν έχουν καμία αντίδραση. Εκείνο που θέλανε είναι οι συγκεκριμένες οδηγίες ώστε και η δική τους ευθύνη να είναι καθορισμένη εκ των προτέρων, τόνισε η υπουργός Παιδείας .
Δίνουμε μεγάλη σημασία στο δημόσιο διάλογο, στα μέτρα αυτά τα οποία αντιμετωπίζουν το φαινόμενο και στις συνέπειες που υπάρχουν για τα παιδιά όταν έχουν αυτή τη συμπεριφορά, πρόσθεσε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες σχετικά με την πρόληψη:
Διδάσκουμε το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα με το εργαστήριο Δεξιοτήτων από το νηπιαγωγείο μέχρι την πρώτη Λυκείου και επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί «ώστε να κάνουν τα παιδιά μας ενεργούς πολίτες αλλά και να ανιχνεύονται εγκαίρως τα περιστατικά ώστε να προλαμβάνονται».
Η εθνική στρατηγική
Η οικογένεια στη σημερινή εποχή καμιά φορά δεν θέλει, δεν μπορεί, δεν έχει τον τρόπο να το αντιμετωπίσει.
Άρα θα πρέπει η πολιτεία και θα καλύψει και αυτό το κενό, αναφορικά με την ενδοσχολική βία και την παραβατικότητα των ανηλίκων. Η εθνική στρατηγική για τη βία και παραβατικότητα των ανηλίκων δημιουργείται σε συντονισμό των υπουργείων παιδείας, Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Οικογένειας, Κοινωνικής Συνοχής.
Είναι μια εντολή και οδηγία του Πρωθυπουργού. Σε συνεργασία με τους ειδικούς, μετά από πολύμηνη συνεργασία δόθηκαν και τα πρωτόκολλα και οι οδηγίες και οι αποφάσεις ελήφθησαν, είπε η Ζέτα Μακρή.
Τα μέτρα δεν έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα
Η πενθήμερη αποβολή, η απαγόρευση συμμετοχής σε δραστηριότητες αθλητικές, σε εκδρομές, σε εκδηλώσεις που κάνει το σχολείο για παιδιά που έχουν παραβατική συμπεριφορά, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι αυτά που οι ειδικοί προτάσσουν και επιλέγουν ως συνέπειες για τα παιδιά, γιατί πρέπει να υπάρχει μια καλή λειτουργία μέσα στην τάξη, απάντησε η υπουργός Παιδείας αναφορικά με την κριτική της αντιπολίτευσης στο νέο σχολικό κανονισμό που θα σιχύσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
«Πρέπει να υπάρχει ένα καλό κλίμα παιδαγωγικό. Και τα παιδιά θύτες έχουν ανάγκη από προστασία, πρέπει και αυτό να το λύσουμε και να το αντιμετωπίσουμε», πρόσθεσε.
Στο ερώτημα πώς θα πληρώνουν οι γονείς τις φθορές που τυχόν προκάλεσαν τα παιδιά τους σε σχολικό συγκρότημα, η κυρία Μακρή τόνισε ότι η δαπάνη θα γνωστοποιείται στους γονείς και αν αντιδράσουν θα εισπράττεται ως οφειλή στο δημόσιο δια μέσω της εφορίας.
Οιεκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν ξανά το καλοκαίρι σε δύο κλιμάκια, αρχές και τέλος καλοκαιριού, ώστε να, έχουν τη γνώση αλλά και τις οδηγίες καθώς και τα εργαλεία τα οποία οι ίδιοι ζήτησαν για να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα αυτά, είπε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Είναι ο κλάδος που κατεξοχήν αξιολογεί, άρα πρέπει και να αξιολογηθεί
Τέλος αναφερόμενη στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση ,υπογράμμισε ότι είναι απαραίτητη και ότι συμμετέχει σε αυτή η συντριπτική πλειοψηφία. «Σήμερα το απόγευμα έχουμε συνάντηση με τους συνδικαλιστές για τα θέματα της ειδικής αγωγής. Θέση του υπουργείου είναι ότι η αξιολόγηση είναι νόμος του κράτους και θα εφαρμοστεί και οι απεργίες κακώς στρέφονται κατά μιας νομοθεσίας επιβεβλημένης. Είναι ο κλάδος που κατεξοχήν αξιολογεί, άρα πρέπει και να αξιολογηθεί.
Και μόνον ένα παράδειγμα που κάνει πιο επίκαιρη και πιο αποτελεσματική αυτή την παρατήρησ, είναι το περιστατικό σε παιδικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης. Η αξιολόγηση τέτοια φαινόμενα και θα τα προλάβει και θα τα αντιμετωπίσει.
Και βεβαίως δεν χαρακτηρίζουν τους εκπαιδευτικούς μας. Είναι μια θλιβερή εξαίρεση η συντριπτική πλειοψηφία. Και τη θέλει και συμμετέχει και δεν έχει και τίποτα να φοβηθεί», είπε η Ζέτα Μακρή,
Πηγή: ΕΡΤnews – Εκπομπή «Συνδέσεις»