Αγώνα δρόμου κάνει η Ελλάδα για να φτάσει την υπόλοιπη Ευρώπη στην ηλεκτροκίνηση
Έχει ξεχωριστή αξία να “ακούγεται” από επίσημα χείλη η αδυναμία του να ακολουθήσει η χώρα το ρυθμό ανάπτυξης των υπόλοιπων κρατών- μελών της Ε.Ε. Αυτό ακριβώς διατυπώθηκε, με το απαραίτητο “στρογγύλεμα”, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που ολοκληρώθηκε προ ολίγων ημερών, από τα πλέον επίσημα χείλη- αυτά του Ιωάννη Ξιφάρα, Γενικού Γραμματέα Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Ξιφαράς, στην τοποθέτησή του που αφορούσε στο μέλλον της αυτοκίνησης και στον εξηλεκτρισμό, ανέφερε ξεκάθαρα πως “η Ελλάδα είναι 3,5 χρόνια πίσω από την υπόλοιπη Ευρώπη”. Όπως τόνισε, παρότι μιλώντας σήμερα κανείς για ηλεκτροκίνηση, συνήθως σκέφτεται επιδοτήσεις, αλλά “η πολιτική του κράτους δεν είναι μόνο επιδοτήσεις”.
Πρόσθεσε, δε, πως η μεταστροφή του τομέα των μεταφορών προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια διαρκής άσκηση ισορροπίας. Αναφερόμενος στην καθυστέρηση της Ελλάδας στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Ξιφάρας σημείωσε πως “αν δούμε τι έδαφος έχουμε καλύψει τα τελευταία πέντε χρόνια που έχει αναπτυχθεί η οικονομία μας, αναμένουμε να κάνουμε catchup με την υπόλοιπη Eυρώπη σε λιγότερο από 3,5χρόνια”.
Στη συνέχεια, ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στα δοκιμαστικά δρομολόγια ηλεκτρικών λεωφορείων, επισημαίνοντας πως “η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά την ελίτ”, γι’ αυτό και επενδύει και στις αστικές συγκοινωνίες. Από τα στατιστικά που αναφέρθηκαν στο Φόρουμ και έχουν ξεχωριστή αξία να ακούγονται, είναι και το ότι το 2023 τα καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ήταν το 4,7% των συνολικών πωλήσεων- ένα ποσοστό που για το μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης, επιτεύχθηκε τη διετία 2019-2020.
Πηγή: Sport24.gr