Δοκιμάζουμε την εντυπωσιακή Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC που ορίζει το πλαίσιο των premium SUV
Μπορεί η “λαίλαπα” που ακούει στο όνομα Tesla να έχει “πάρει τα πάσα” από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων σε ότι έχει να κάνει με το hype της ηλεκτροκίνησης αλλά όταν έχουμε μπροστά μας δείγματα όπως αυτό το SUV που προσφέρει η Mercedes-Benz στην αγορά, βλέπουμε υλοποιημένο ένα πλήρες και ιδιαίτερα αξιόλογο “σχέδιο αντίστασης”.
Ναι, ξεκινώντας με την παραδοχή πως ακόμα δεν έχουμε δει “πειστικό” αμιγώς ηλεκτρικό από τη Mercedes-Benz, το πεδίο δράσης που ακούει στο όνομα “υβριδική τεχνολογία” είναι ένα κανονικό γήπεδο για να παίξει τη μπάλα της η Γερμανική παραδοσιακή αυτοκινητιστική δύναμη. Με δείγματα όπως αυτό που έχουμε εδώ, όλα αρχίζουν και αποκτούν νόημα, αξιώνοντας τη δέουσα προσοχή από τους ενδιαφερόμενους.
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος για τη Mercedes-Benz GLC, είναι εκ των ουκ άνευ στη συγκεκριμένη κατηγορία μεγέθους, ανεξαρτήτως του αν μιλάμε για premium προτάσεις ή όχι. Αυτό, το ταμπελάκι που ορίζει ως premium την πρόταση της Mercedes-Benz, έρχεται ως στοιχείο προστιθέμενης αξίας, για να προσμετρηθεί από το κοινό στο οποίο απευθύνονται μοντέλα του είδους. Μιλάμε για αυτοκίνητα που έχουν ως προορισμό τους την άνετη μετακίνηση και την προσφορά αμίμητης ασφάλειας.
Και στους δύο τομείς, η βαθμολογία της ανανεωμένης GLC, είναι άριστη. Μιλάμε για κορυφαία άνεση σε κάθε περιβάλλον αλλά και ασφάλεια που καλύπτεται προς κάθε κατεύθυνση με τον πλέον πειστικό τρόπο, δομικά και εξοπλιστικά. Η εικόνα του μοντέλου είναι επιβλητική. Οι γραμμές είναι χαρακτηριστικές της προελεύσεως και δεν χρειάζεται να πλησιάσει κανείς πολύ για να καταλάβει πως πρόκειται για μοντέλο της εταιρείας με το τριάκτινο αστέρι.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει με το τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό, εκεί που το “ρυθμό” δίνει η MBUX πλατφόρμα του infotainment, κορωνίδα της οποίας είναι η μεγάλη κάθετα τοποθετημένη οθόνη με διαγώνιο 11,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που προσθέτει ένα απόλυτα επιθυμητό hi tech “αέρα” στην ποιοτική και πολυτελέστατη καμπίνα του αυτοκινήτου.
Τα ποιοτικά υλικά με τα οποία έχουν επενδυθεί όλες οι επιφάνειες που αφορούν τον οδηγό και τους επιβάτες, είναι και εκείνα που ορίζουν το εξαιρετικά υψηλό προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο χαρακτηρίζεται από την αρτιότητα της συναρμολόγησης, κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα όταν ο οδηγός κινείται σε προβληματικές ασφάλτινες επιφάνειες. Εκεί η ανάρτηση δοκιμάζεται -αν και δεν χαμπαριάζει- καθώς έχει να κοντρολάρει και το αυξημένο συνολικό βάρος που ξεκινά από τα 2.415 κιλά.
Ο συνδυασμός κινητήρα diesel και ηλεκτρικού συνόλου, λειτουργεί αποτελεσματικά. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περί τα 100 “ηλεκτρικά χιλιόμετρα” (128 ανακοινώνει η εταιρεία), τα οποία γίνονται αθόρυβα, ξεκούραστα, οικονομικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Από εκεί και πέρα, όταν αναλάβει ο diesel κινητήρας, η διαφορά είναι πως στην καμπίνα φτάνει κάτι αδιόρατο ως ήχος- καμία σχέση με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του παρελθόντος.
Μετά λοιπόν τα 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, ένα γεμάτο ντεπόζιτο της GLC (62 λίτρων) εξασφαλίζει σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού, επιπλέον 800+ χιλιόμετρα- κάτι που πρακτικά σημαίνει πως η GLC 300de 4MATIC, είναι η απόλυτη πρόταση για όσους θέλουν να γράφουν χιλιόμετρα χωρίς να πρέπει να σταματήσουν για ανεφοδιασμό, με το ένα ή το άλλο καύσιμο.
Η GLC 300de 4MATIC ταξιδεύει υποδειγματικά. Είναι σταθερότατη και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό της, τόσο με τη σιγουριά που του εμπνέει ο τρόπος με τον οποίο πατάει στην άσφαλτο, όσο και με την ακαριαία αντίδρασή της σε όλες του τις επιθυμίες. Φυσικά και με τα φρένα της, που κερδίζουν την εμπιστοσύνη αβίαστα έχοντας αντοχή και εξαιρετική ικανότητα να ακινητοποιούν το μεγάλο SUV.
Οι 333 ίπποι και τα 750 Nm της ροπής του υβριδικού συνόλου, είναι νούμερα που γεμίζουν αυτοπεποίθηση κάθε οδηγό, ιδιαίτερα από τη στιγμή που το σύνολο πλαισίου- ανάρτησης τα υποστηρίζουν τόσο αποτελεσματικά και τα κάνουν να φαίνονται πολύ “λογικά”. “Σανιδώνοντας” το γκάζι, η ορμή που αποκτά σχεδόν ακαριαία το μεγάλο αμάξωμα, είναι ψαρωτική, από όποια ταχύτητα και αν ξεκινήσει ο οδηγός τη διαδικασία, χάρη και στην ύπαρξη των 9 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου που πάντα, σε κάθε ταχύτητα κίνησης, θα έχει το κατάλληλο γρανάζωμα να δίνει την ταχύτερη επιτάχυνση.
Το ότι από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 6,4 δευτερολέπτων για ένα θηρίο με απόβαρο 2,4 τόνων, είναι ενδεικτικό της συνολικής δυναμικής του σε επίπεδο επιδόσεων. Πίσω από το εντυπωσιακό αυτό νούμερο “κρύβεται” η αγαστή συνεργασία του ηλεκτροκινητήρα με εκείνον που χρησιμοποιεί diesel. Συνδυάζονται ιδανικά και η εκκίνηση με το ρεύμα, δείχνει να “συμπληρώνει” το έτσι και αλλιώς “χαμηλόροπο” δίλιτρο θερμικό μοτέρ.
Η μπαταρία που υποστηρίζει τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων, είναι 31,2 kWh (net 23,4 kWh) και φορτίζει σε 11άρι wallbox μέσα σε 2,5 ώρες. Αντίστοιχα, αρκεί ταχυφορτιστής 60 kW για να φέρει τη μπαταρία από το 10 στο 80% της φόρτισης, μόλις σε 20 λεπτά της ώρας, για όσους θέλουν να φορτίσουν σύντομα ερχόμενοι για παράδειγμα στην Αθήνα και για να μπουν στο δακτύλιο.
Από εκεί και πέρα, η εικόνα του αυτοκινήτου σε όλα τα επίπεδα είναι πλήρης, με τον εντυπωσιασμό των επιβατών και του οδηγού να είναι αβίαστος από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύει κανείς με το κορυφαίο premium SUV. Η ανάρτηση του μοντέλου δείχνει άμεσα πως έχει ρύθμιση με προτεραιότητα στην άνεση των επιβατών και μετά όλα τα άλλα.
Η πληρότητα του εξοπλισμού της GLC 300de 4MATIC από την άλλη, δίνει το απαραίτητο άλλοθι για όσους επιλέγουν Mercedes-Benz και όχι κάποια σύγχρονη mainstream επιλογή, έχοντας ως ακλόνητο “όπλο” στη φαρέτρα των επιχειρημάτων, την μακρόχρονη ιστορία της εταιρείας στη δημιουργία πολυτελών αυτοκινήτων κορυφαίας ποιότητας. Με αυτό συμπληρώνεται και η μεγάλη εικόνα του αυτοκινήτου, χάρη στην οποία δικαιολογείται η υψηλή τιμή αγοράς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mercedes GLC 300 de 4MATIC
Κινητήρας βενζίνης (κ.εκ.): 1.993
Ισχύς (συνδυαστική ίπποι/σ.α.λ.): 333/5.500
Ροπή (συνδυαστική Nm/σ.α.λ.): 750/ 1.700
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 6,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 217
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου- λίτρα/100 χλμ.): 0,4
Ηλεκτρική αυτονομία WLTP (χλμ.): 128
Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 10
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.716×1.890×1.638
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.888
Βάρος (κιλά): 2.415
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 470
Τιμή: Από 83.200 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr