Δοκιμάζουμε το Mazda 3 e-Skyactiv-X 2.0 με τους 186 ίππους
Είναι από τις περιπτώσεις εκείνες των μοντέλων που ξεκινάς γοητευμένος και μόνο από την εμφάνισή τους, πριν μπεις στα ενδότερα και αρχίσεις τις αναλύσεις και τις νοητές συγκρίσεις. Δεν χρειάζεται καν να ξέρεις πως το παρουσιαστικό του μοντέλου έχει κερδίσει πολλά βραβεία σχεδίασης από αναγνωρισμένους οργανισμούς του είδους για να πειστείς για την αξία της όμορφης εικόνας που έχεις μπροστά σου.
Οι φανατικοί της αυτοκίνησης, ξέρουν τι σημαίνει το ότι και μόνο με τη σχεδίασή του το Mazda 3 είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε άνετα να φέρει τα σήματα της -ξεχωριστής σε αυτό τον τομέα- Alfa Romeo. Οι χυτές γραμμές που του δίνουν ένα δυναμικό προφίλ, ευθυγραμμίζονται με την προσέγγιση των φωτιστικών “υπογραφών” με τα στρογγυλά στοιχεία εμπρός και πίσω, που ορίζουν ένα απόλυτα σύγχρονο σύνολο.
Η μεγάλη εικόνα για τη Mazda, είναι πως πρόκειται για μια premium Ιαπωνική μάρκα, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε επίπεδο ποιότητας συναρμολόγησης αλλά και υλικών στην καμπίνα, προκειμένου να συγκριθεί στα ίσια με τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα. Στην προκειμένη περίπτωση, το Mazda 3 έρχεται να γοητεύσει και με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.
Είναι βλέπετε ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας που συνδυάζει κορυφαίες τεχνολογίες βενζινοκινητήρων αλλά και diesel (όπως θα δούμε πιο κάτω) που “κάνει αυτά που υπόσχεται” και προσφέρει στον οδηγό ένα σύνολο απολαυστικό για οδήγηση, με ένα τρόπο που τείνει να ξεχαστεί. Φυσικά και λείπει το “ξέσπασμα” του turbo αλλά η γραμμικότητα και η γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας, προσφέρουν μια αξιοζήλευτη ομοιογένεια στο δρόμο.
Είχαμε επισημάνει τις αρετές του κινητήρα όταν τον είδαμε στο πανέμορφο SUV CX-30 πριν λίγο καιρό αλλά εδώ, στο αμάξωμα του Mazda 3, οι εντυπώσεις είναι ακόμα καλύτερες. Το ατμοσφαιρικό μοτέρ δίνει ρέστα ευστροφίας όταν έχει χώρο και ο οδηγός ζητήσει και την τελευταία ικμάδα ζωντάνιας. Είναι εξαιρετικός ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρίνεται στον ανοιχτό δρόμο και προσφέρει μια πολύ ευχάριστη -αν και για πολλούς ξεπερασμένη- αίσθηση συμμετοχής του οδηγού στην απόδοση.
Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί, όλη η παραπάνω εικόνα δεν έρχεται στο προσκήνιο εις βάρος της ελαστικότητας του συνόλου. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και επίτηδες “κρεμασμένος” με τέταρτη και 1.000 σ.α.λ., ο δίλιτρος της Mazda θα “σηκώσει κεφάλι” ανταποκρινόμενος στην πίεση του γκαζιού και θα κινήσει ικανοποιητικά τα ομολογουμένως “κρατημένα” (άλλο ένα στοιχείο υπεροχής για το μοντέλο της Mazda) 1.359 κιλά του απόβαρου.
Ο τρόπος με τον οποίο το μοτέρ ανταποκρίνεται στην πίεση, είναι πραγματικά ιδιαίτερος. Η τεχνολογία του Skyactiv-X με το συνδυασμό των μπουζί και της αυτανάφλεξης -δάνειο από τους κινητήρες diesel- για το καύσιμο μίγμα, μοιάζει να βελτιώνει σημαντικά την απόδοση και την επακόλουθη απόλαυση για τον οδηγό που θέλει να κινηθεί γρήγορα.
Μοναδική αίσθηση ελαστικότητας και διάθεση για στροφάρισμα στο όριο του κόφτη χωρίς να μειώνεται η απόδοση. Αυτά τα δύο στοιχεία είναι τα πρώτα που εισπράττεις “γεμίζοντας” τις ταχύτητες του 6τάχυτου κιβωτίου, με το χαρακτηριστικό πως όσο η ταχύτητα στο κοντέρ αυξάνει, αναλογικά δείχνει και το μοτέρ να “ανασαίνει” πιο ελεύθερα, αποδίδοντας το μέγιστο που μπορεί και το φύλλο των τεχνικών χαρακτηριστικών της εταιρείας, υπόσχεται.
Η συνολική αίσθηση είναι φυσικά “ξένη” για όσους έχουν συνηθίσει τα χαρακτηριστικά των turbo κινητήρων που έχουν γεμίσει την αγορά. Ωστόσο, το γέμισμα που κάνει ο ατμοσφαιρικός “X”, είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο και βοηθά τον οδηγό να “συνεργαστεί” μαζί του και να πάρει το καλύτερο που μπορεί. Η υψηλή αυτή απόδοση, έρχεται ως ιδανικό συμπλήρωμα του πολύ καλού πατήματος, από ένα πλαίσιο που συνδυάζει ένα πολύ καλά τα γόνατα MacPherson εμπρός, με τον “ψαγμένο” ημιάκαμπτο πίσω.
Η ρύθμιση είναι σχετικά σφιχτή τονίζοντας τη σπορ διάθεση του αυτοκινήτου, κάτι που εκτιμάται σε δρόμους με στροφές, όπου ο οδηγός θα δείξει τη σχετική διάθεση να πάρει ότι περισσότερο μπορεί από το αυτοκίνητο. Συμπαραστάτης, ο εξαιρετικός επιλογέας με τις μικρές διαδρομές και το κορυφαίο κούμπωμα αλλά και το άμεσο τιμόνι που μεταφέρει ακαριαία τις εντολές του οδηγού για αλλαγή κατεύθυνσης.
Στο ύψος των περιστάσεων και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς και την αντοχή στη σκληρή χρήση. Εν ολίγοις, το μηχανολογικό ολοκλήρωμα που έχουμε μπροστά μας, είναι συνεπές σε αυτά που υπόσχεται με ένα τρόπο που μπορεί να έχει κάπως old school αίσθηση αλλά είναι απόλυτα ευχάριστο για τον οδηγό που ξέρει τι θέλει από το αυτοκίνητό του- και το κυριότερο, δεν θα χρειαστεί να καταφύγει σε after sales λύσεις για να το φέρει στα μέτρα του.
Κάπως έτσι διαμορφώνεται μια συνολική εικόνα πολύ θετική για το μοντέλο της Mazda που τη φέρνει “στα βαθιά” μιας κατηγορίας που έχει πολύ δυνατούς παίκτες και προτάσεις φοροτεχνικά πιο “ταιριαστές” στις στρεβλώσεις και τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Προφανώς και για τους φίλους της μάρκας το Mazda 3 είναι “μονόδρομος” όταν τίθεται θέμα αγοράς αυτοκινήτου από τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Τα μικρομεσαία στα οποία ανήκει το Mazda 3, είναι μια κατηγορία με αρκετά μεγάλη απήχηση στην ελληνική αγορά, κάτι που μάλλον θα ισχύει πάντα και το Ιαπωνικό μοντέλο προσπαθώντας να βρει κοινό εκτός της αφοσιωμένης στη μάρκα “δεξαμενής”, αντικειμενικά θα δυσκολευτεί. Πρέπει να ζήσει κάποιος μαζί του για να εκτιμήσει τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του αλλά και την πληρότητά του σε όλα τα επίπεδα και να δει πως με ένα ποσό κάτω από τα 29.000 ευρώ (για την εισαγωγική Prime Line) μπορεί να αποκτήσει ένα συνολικά εξαιρετικό αυτοκίνητο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά –Mazda 3 e-Skyactiv-X 2.0 186 ps
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.998
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 186/ 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 240/ 4.000
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 8,0”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 216
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.460×1.795×1.435
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.725
Βάρος (κιλά): 1.359
Κατανάλωση (εργοστασιακή μικτού κύκλου, λίτρα/100 χλμ.): 4,4
Εκπομπές CO2 WTLP (γρ./χλμ.): 120
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 356
Τιμή (Ευρώ): Aπό 28.791 € (Prime Line)
Πηγή: Sport24.gr