Τι έκανε τόσο ξεχωριστή τη Ferrari F512M του Μπέργκερ που εντοπίστηκε 30 χρόνια μετά την κλοπή της
O Γκέρχαρντ Μπέργκερ, όπως και ο έτερος οδηγός της Scuderia Ferrari στη Formula 1 το 1995 Ζαν Αλεζί, έπεσαν θύματα κλοπής των αυτοκινήτων τους στην Εμίλια Ρομάνια έπειτα από τον αγώνα της Ίμολα της χρονιάς εκείνης. Ο Μπέργκερ κατέθεσε στις αρχές πως το αυτοκίνητό του απλώς εξαφανίστηκε έξω από το ξενοδοχείο όπου διέμενε.
Πέρασαν σχεδόν 29 χρόνια, μέχρι τον φετινό Ιανουάριο. Η Ferrari ενημέρωσε τη Μητροπολιτική Αστυνομία του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με μια αγοραπωλησία που έπεσε στην αντίληψή της, όταν κλήθηκε να ελέγξει τη γνησιότητα μιας F512M Testarossa από έναν Αμερικανό αγοραστή που την απέκτησε από μια βρετανική εταιρεία το 2023.
Από τον αριθμό του πλαισίου, διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο ήταν κλεμμένο. Τέσσερις μέρες αργότερα, η βρετανική αστυνομία είχε βρει τα ίχνη του: ήταν η Ferrari F512M Testarossa που είχε κλαπεί από τον Μπέργκερ τον Απρίλιο του 1995.
Οι ληστές του το είχαν στείλει αμέσως μετά την κλοπή στην Ιαπωνία, ώσπου το σπάνιο αυτό Cavallino επέστρεψε ξανά στην Ευρώπη στο τέλος του 2023. Φυσικά, οι βρετανικές αρχές κατέσχεσαν το αυτοκίνητο, προκειμένου να αποτρέψουν την μεταφορά του στο εξωτερικό. Κι έπειτα, ανακοίνωσαν ότι βρήκαν την κλεμμένη Ferrari του Γκέρχαρντ Μπέργκερ μετά από 29 χρόνια.
“Δουλέψαμε σβέλτα με τη συνεργασία της Εθνικής Εγκληματολογικής Υπηρεσίας, όπως και της Ferrari και διεθνών αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, και αυτή η σύμπραξη ήταν κρίσιμη για να καταλάβουμε το υπόβαθρο του αυτοκινήτου και να εμποδίσουμε την έξοδό του από τη χώρα” είπε ο επικεφαλής της έρευνας, Αστυνομικός Μάικ Πίλμπιμ.
Ο ίδιος προσδιόρισε την αξία του αυτοκινήτου στις περίπου 350.000 λίτρες Αγγλίας, που ισοδυναμούν με σχεδόν 410.000 ευρώ. Η αξία αυτή οφείλεται στη σπανιότητα αυτής της Ferrari, που διέφερε από τις υπόλοιπες Testarossa.
Πρόκειται για την τελευταία Ferrari που παρήχθη με τον θρυλικό επίπεδο (180 μοιρών) κινητήρα V12 που είχε παρουσιαστεί το 1973 (με τη Ferrari 365 GT4/ΒΒ), και για το “κύκνειο άσμα” της δυναστείας της Testarossa με την υψηλότερη ισχύ και την πιο εξελιγμένη τεχνολογία της εποχής.
Πριν από την F512M είχε προηγηθεί η κλασσική και γνωστή μας Testarossa, που παρήχθη σε περίπου 7.000 αντίτυπα, και έπειτα η εξέλιξή της 512 TR. Η F512M ήταν η τρίτη και τελευταία εξέλιξη, που έκανε την πρεμιέρα της στο Σαλόνι του Παρισιού το 1994.
Στην ονομασία της, το γράμμα “F” παραπέμπει στη Ferrari και το “M” στη λέξη “Modified” (τροποποιημένη), όπως συνέβαινε και σε ένδοξους προγόνους της. Σε σχέση με την προηγούμενη 512 TR (της περιόδου 1991-1994) ο κινητήρας F113 G είχε την ίδια χωρητικότητα των 4,943κ.εκ., με ίδια διάμετρο και διαδρομή, αλλά διέθετε ελαφρύτερο στροφαλοφόρο, μπιέλες από κράμα τιτανίου, σφυρήλατα έμβολα και εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι.
Με όλες αυτές τις αλλαγές η F512M ήταν 130 κιλά ελαφρύτερη από την 512 TR, εκ των οποίων τα 60 κόπηκαν από τον κινητήρα. Με την αύξηση της σχέσης συμπίεσης, η ισχύς του 12κύλινδρου μοτέρ αυξήθηκε από τους 428 στους 440 ίππους, που ήταν οι περισσότεροι που πέτυχε ποτέ ο επίπεδος V12 του Μαρανέλο.
Ως αποτέλεσμα, η F512M σημείωνε την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,68 δευτερόλεπτα, που ήταν διαστημικά για την εποχή, και άγγιζε τελική ταχύτητα 315 km/h. Μάλιστα, ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία του εξοπλισμού της εκείνη την εποχή ήταν το σύστημα ABS.
Θα έχετε ήδη παρατηρήσει, επίσης, ότι σε σχέση με την πρώτη Testarossa, τα φώτα της F512M δεν ήταν αναδυόμενα αλλά σταθερά, πίσω από την επιφάνειά τους από Plexiglas στο ρύγχος του Cavallino. Πέραν αυτού, η γρίλια ήταν ανασχεδιασμένη, με περισσότερες καμπύλες, ενώ σημαντική ήταν και η σχεδιαστική αλλαγή της ουράς.
Τη Ferrari F512M διαδέχθηκε το 1996 ένα άλλο Cavallino που έμελλε να περάσει στη σφαίρα του μύθου, η συγκλονιστική 550 Maranello. Παρήχθησαν συνολικά 500 αντίτυπα της F512M, που σημαίνει ότι πλέον αυτό είναι περιζήτητο αυτοκίνητο για τους συλλέκτες, ειδικά στην άψογη κατάσταση που εντόπισε η αγγλική αστυνομία το αντίτυπο που κάποτε είχε ο Γκέρχαρντ Μπέργκερ και μπορείτε να δείτε παρακάτω. Υπολογίζεται ότι αυτή η Ferrari κοστίζει δύο φορές περισσότερο από όσο μια “απλή” Testarossa.
Πηγή: Sport24.gr