Αυτά τα 5 SUV δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και ούτε τα “πιάνει” ο δακτύλιος
Τα οικονομοτεχνικά στοιχεία που προηγούνται μιας αγοράς αυτοκινήτου, είναι ιδιαίτερα σημαντικά και θα πρέπει να ελέγχονται εξονυχιστικά, προκειμένου να αποφευχθούν “εκπλήξεις” μετά την παραλαβή του αυτοκινήτου. Μια από αυτές, είναι και η καταβολή τελών κυκλοφορίας που σε αρκετές περιπτώσεις, επιλέγοντας έξυπνα, μπορεί κανείς να την αποφύγει.
Εδώ λοιπόν έχουμε συγκεντρωμένες πέντε περιπτώσεις από την κατηγορία των B-SUV που φαινομενικά λόγω και του αυξημένου όγκου του εκάστοτε αυτοκινήτου, θα μπορούσαν να έχουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, ενώ στην πραγματικότητα με την επιλογή για παράδειγμα, μιας έκδοσης με μια ίντσα μικρότερη ζάντα στον εξοπλισμό, να μπορούν να “τριπλάρουν” την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.
1. Ford Puma mHEV– ST-Line με 121 γρ./χλμ CO2
Τα προτερήματα του Puma τα έχουμε αναφέρει κατ’ επανάληψη καθώς πρόκειται για το πιο driver friendly μοντέλο της κλάσης από τη Ford. Έλκει τις ρίζες του από το εξαιρετικό Fiesta (που στην αντίστοιχη έκδοση εμφανίζεται να εκπέμπει μόλις 114 gr./χλμ. CO2) και ως τέτοιο, προβάλλει ως ένα από τα πιο σημαντικά του πλεονεκτήματα το οδηγοκεντρικό του προφίλ. Αυτό που σε επίπεδο επιδόσεων, υποστηρίζεται μια χαρά από τον πολυβραβευμένο χιλιάρη κινητήρα με τους 125 ίππους.
Ο συνδυασμός με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, κάνει το Puma πραγματικά απολαυστικό για τον οδηγό του, ενώ στα χαρίσματά του πρέπει να υπολογίζονται και οι εξαιρετικοί χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες του, μαζί με το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Megabox στο χώρο των αποσκευών που διαμορφώνει μια συνολική χωρητικότητα η οποία φτάνει τα 456 λίτρα.
2. Renault Captur LPG – Equilibre TCE 100 LPG με 119 γρ./χλμ. CO2
Η έκδοση του απόλυτα ικανού Renault Captur με το διπλό καύσιμο, έχει ένα ακόμα σημαντικό προτέρημα εκτός της εξαιρετικής εικόνας στον τομέα της οικονομίας (όχι μόνο της κατανάλωσης). Με 119 γραμμάρια εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο, το χαρισματικό SUV της γαλλικής εταιρείας δείχνει να έχει πολλά χαρακτηριστικά ελκυστικά για το μέσο αγοραστή της κατηγορίας.
Δεν είναι μόνο η πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου από την άποψη της άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες του, είναι και η συνολική οικονομία μια και με την τιμή του LPG, το κόστος της κατανάλωσης περιορίζεται συμπιέζεται ακόμα περισσότερο. Ευρύχωρο και ικανό στο πάτημά του, το Captur με τους 100 ίππους, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινείται αξιοπρεπώς σε οποιοδήποτε περιβάλλον.
3. Seat Arona 1.0 EcoTSI- 110 HP Start/Stop με 114 γρ./χλμ. CO2
Όσο το Arona θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους μια πραγματικά έξυπνη επιλογή αυτοκινήτου με χαμηλό προφίλ αλλά εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά και προηγμένη τεχνολογία απλόχερα προσφερόμενη. Στην προκειμένη περίπτωση, η έκδοση του μικρότερου SUV της Seat με τον 1.0 TSI κινητήρα του Ομίλου VW, δίνει ένα ακόμα κολακευτικό χαρακτηριστικό στο σύνολο.
Εκτός της εξαιρετικής οδικής συμπεριφοράς και της πολύ καλής ποιότητας κατασκευής, το Arona είναι προικισμένο και με μια εμφάνιση που αρέσει σε πολλούς, χωρίς να έχει κάποιο χαρακτηριστικό που “προκαλεί”. Στη γκάμα του μοντέλου υπάρχει και η έκδοση με το διπλό καύσιμο που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο που έχει 90 ίππους και εμφανίζει ακόμα πιο χαμηλές εκπομπές CO2 (103 γρ./χλμ.) αλλά από εμάς, “προκρίνεται” εκείνη με τον TSI των 110 ίππων.
4. Suzuki Vitara 48V – 129 ps GL με 119 γρ./χλμ. CO2
Μια από τις πλέον “δυνατές” προτάσεις της κατηγορίας, είναι το -με όνομα βαρύ σαν ιστορία- Suzuki Vitara. Η έκδοση με τον ήπια υβριδικό turbo κινητήρα των 1,4 λίτρων, αποδίδει 129 πολύ ικανούς ίππους και εκτός αυτών, έχει και το χάρισμα της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας. Για το Ιαπωνικό μοντέλο, τα χαρίσματα του οποίου είναι αποδεδειγμένα μέσα στα χρόνια της εμπορικής του πορείας στη χώρα μας και όχι μόνο, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά.
Η χαρακτηριστική φήμη που ακολουθεί όλα τα μοντέλα της Suzuki, για τη μνημειώδη αξιοπιστία και την “αλεξίσφαιρη” συναρμολόγηση, έχει διαχρονικά βασιστεί στον τρόπο με τον οποίο το Vitara διαχειρίζεται το χρόνο. Το Vitara αξίζει να σημειωθεί πως είναι και ένα από τα λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας που εμφανίζεται να έχει τιμή που ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ.
5. Toyota Yaris Cross Active 1,5 Hybrid- 116 ps με 100 γρ./χλμ. CO2
Στιβαρό και εκλεπτυσμένο, το Yaris Cross συνδυάζει την υψηλή απόσταση από το έδαφος, αυξημένο μέγεθος ζαντών αλουμινίου και μυώδεις γραμμές με συμπαγείς διαστάσεις που ταιριάζουν απόλυτα στους δρόμους της πόλης ή στο off-road. Με την ασφάλεια του Toyota Safety Sense, το B-SUV της Ιαπωνικής εταιρείας προβάλλεται ως ένα απόλυτα σύγχρονο μοντέλο της κατηγορίας.
Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές και στη βασική του έκδοση με τους 116 ίππους, έχει και το Yaris Cross το χαρακτηριστικό της απαλλαγής από την υποχρέωσης καταβολής τελών κυκλοφορίας. Με μόλις 100 γραμμάρια εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο, ο ιδιοκτήτης του μικρού μοντέλου της Toyota θα έχει έναν ετήσιο “πονοκέφαλο” λιγότερο για το πορτοφόλι του.
Πηγή: Sport24.gr