Δοκιμή του plug-in υβριδικού SUV BMW X1 xDrive25e με τους 245 ίππους
Αισθητικά, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Από την πρώτη κιόλας ματιά, η BMW φαίνεται πως έχει πετύχει διάνα με τη σχεδίαση της νέας Χ1, που ειρήσθω εν παρόδω, θα αποτελέσει και τη βάση πάνω στην οποία θα χτιστεί η υπόλοιπη γκάμα των SUV του Γερμανού premium κατασκευαστή. Χωρίς περιττά στοιχεία πάνω στο εντυπωσιακό αμάξωμα και με τις τευτονικές γραμμές να ταιριάζουν πολύ στο ύφος του αμαξώματος, η X1 δείχνει να είναι ακριβώς αυτό που ζητούσαν εδώ και καιρό οι οπαδοί της BMW.
Όπως και στο αμάξωμα, έτσι και στην καμπίνα, τα πάντα είναι τοποθετημένα σοφά και με ποιότητα που μοιάζει να έχει επανέλθει πολύ δυναμικά στα μοντέλα της εταιρείας. Η ευρυχωρία έρχεται σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το ποιοτικό προφίλ του αυτοκινήτου που δικαίως δείχνει το δρόμο στην premium κατηγορία, έχοντας απέναντι αντιπάλους που μόνο εύκολους δεν μπορεί να τους χαρακτηρίσει κανείς.
Όπως όλα τα αυτοκίνητα, έτσι και η Χ1, σε ότι έχει να κάνει με τη συνολική της αξία, το τελικό συμπέρασμα βγαίνει μόνο συγκριτικά. Αυτό λοιπόν, είναι ένα ακόμα παράσημο στο πέτο για τη BMW, αφού η σύγχρονη Χ1 μένοντας πιστή σε φόρμες και σχεδιαστική λογική, είναι ένα εντυπωσιακό μοντέλο που προκαλεί το βλέμμα οποιουδήποτε το αντικρίζει, χωρίς κατ’ ανάγκη να μιλάμε για φίλο της μάρκας.
Στην καμπίνα, τα μαλακά ποιοτικά υλικά έχουν τον πρώτο λόγο σε όλες τις επιφάνειες που έρχονται σε επαφή τα χέρια οδηγού και επιβατών, ενώ η διαμόρφωση του ταμπλό είναι όσο σύγχρονη επιτάσσει η κυρτή οθόνη που εκτείνεται από την αριστερή πλευρά πίσω από το τιμόνι, έως και τη μέση του συνολικού πλάτους. Το lay out της οθόνης είναι ρυθμιζόμενο από τον οδηγό, ανάλογα με το τι θέλει να βλέπει πίσω από το τιμόνι αλλά και στο κεντρικό μέρος της οθόνης.
Η επιλογή της ενιαίας οθόνης, που αποτελείται στην πράξη από δύο υψηλής ευκρίνειας 10,25 ιντσών πίσω από το τιμόνι και 10,7 ιντσών στο κέντρο, δείχνει να λειτουργεί πολύ καλά ακόμα και όταν το αυτοκίνητο δε λειτουργεί, καθώς η αισθητική τους είναι εξαιρετική. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι ένας ιδιαίτερα κοντός διακόπτης πάνω στην αιωρούμενη κονσόλα που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Εκεί που εδράζονται και μια σειρά από άλλους διακόπτες, καθώς και το στρογγυλό περιστροφικό στέλεχος με το οποίο γίνεται ο χειρισμός του συστήματος infotainment που είναι εφοδιασμένο με το πλέον σύγχρονο λειτουργικό σύστημα της BMW. Κάτω από την κονσόλα αυτή, υπάρχουν πρακτικές ποτηροθήκες και ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης αντικειμένων.
Δεν είναι το σύνολο των χωροταξικών επιλογών που κάνουν τη διαφορά και κερδίζουν τον όψιμο χρήστη. Είναι η αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής, που ακολουθεί ακόμα και την παραμικρή επαφή με το αυτοκίνητο- από το διακόπτη με τον οποίο ανοίγει το υποβραχιόνιο, έως και το πλήκτρο για την εκκίνηση του κινητήρα. Πιο πίσω, στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα των 490 λίτρων δεν είναι αυτή που θα λέγαμε πως μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Αντιθέτως όμως, αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά υπέρ του μοντέλου της BMW, είναι το υβριδικό σύνολο με το οποίο η εταιρεία έχει εφοδιάσει τη συγκεκριμένη έκδοση. Με βάση το 1.500άρι τρικύλινδρο σύνολο, οι 245 ίπποι της συνολικής απόδοσης ακούγονται ως μια εξαιρετική απόδοση- και στην πράξη αποδεικνύεται πως όντως είναι. Η ηλεκτρική αυτονομία της έκδοσης που έχουμε εδώ, είναι έως 91 χιλιόμετρα.
Κάτι που στην πράξη σημαίνει πως για τις καθημερινές μετακινήσεις, η μπαταρία του συνόλου φτάνει και περισσεύει για απόσταση από 60 έως 80 χιλιόμετρα, σχεδόν μηδενίζοντας το κόστος. Προφανώς και με τον τρόπο αυτό, η ηλεκτρική αυτονομία “συμμετέχει” και στη συνολική οικονομία που κάνει όποιος χρησιμοποιεί την xDrive25e, τη βασική plug-in υβριδική εκδοχή του μοντέλου- μέχρι να λανσαριστεί και στη χώρα μας η sDrive20e.
Με τους 245 ίππους και τα 477 Nm ροπής, η Χ1 χρειάζεται για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, μόνο 6,8 δευτερόλεπτα. Σημαντική είναι η συμβολή που προκύπτει από την “οδήγηση” των πίσω τροχών από τον ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων, που με την αμεσότητα και την ομαλή μετάδοση που προσφέρει, κάνει το μοντέλο τετρακίνητο και ιδιαίτερα αποδοτικό, τουλάχιστον σε ότι αφορά στις δυναμικές επιδόσεις.
Στο δρόμο η Χ1 xDrive25e είναι ένα τυπικό δείγμα της ικανότητας που έχει η BMW να προσφέρει αυτοκίνητα που ακόμα και αν δεν το δείχνουν, μπορούν να “ξεσηκώσουν” τον οδηγό τους. Της εξαιρετικής απόδοσης του υβριδικού συνόλου συμπεριλαμβανόμενης, το αυτοκίνητο έχει όλα εκείνα τα συστατικά που ψάχνουν οι παραδοσιακοί οπαδοί της BMW, ενώ προσφέρει πειστική αίσθηση ποιότητας και αυτοπεποίθησης, ακόμα και σε όσους έρχονται για πρώτη φορά κοντά στο γαλανόλευκο έμβλημα.
Ταξιδεύει υπέροχα με αρχοντικό πάτημα και ωραία αίσθηση από το δρόμο, καθώς η ανάρτησή της έχει την ιδανική ρύθμιση για να μην είναι κουραστική αλλά να δείχνει τόσο “σφιχτή” όσο χρειάζεται για να κρατήσει υπό έλεγχο όλες τις τάσεις του αμαξώματος για κλίσεις. Δεν είναι μικρό το βάρος που ελέγχει, καθώς και μόνο με τον οδηγό, ξεπερνά τους 2 τόνους.
Σταθερή και ευθύβολη, η Χ1 “δίνει ρέστα” σε επίπεδο αίσθησης, με το τιμόνι να είναι πάντα εκεί που πρέπει για να πληροφορεί τον οδηγό αλλά και τα φρένα να αποδίδουν το μέγιστο, κατ’ επανάληψη, ακούραστα και με συνέπεια στην αίσθηση από το πεντάλ. Σημαντική ένδειξη για το πόσο ραφιναρισμένο είναι το σύνολο, είναι το ακόμα και ο πιο έμπειρος να είναι πίσω από το τιμόνι, δύσκολα θα καταλάβει το σημείο που ο βενζινοκινητήρας θα εκκινήσει αλλά και το “σκαλοπάτι” στην απόδοση των φρένων όταν θα ξεπεραστεί το σημείο επέμβασης της ανάκτησης ενέργειας.
Ειδικά για το τελευταίο, η BMW έχει καταφέρει τεχνολογικά να δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την υψηλή τιμή των προϊόντων της κι αυτό γιατί άμεσα ο οδηγός αντιλαμβάνεται πως δεν έχει να κάνει με ένα “βασικό” σύστημα ανάκτησης αλλά με κάτι πιο εξελιγμένο, που πολύ διακριτικά “παρακολουθεί” μέχρι και τη ροή της κίνησης μπροστά από το αυτοκίνητο και ρυθμίζει την επέμβασή του για να κρατήσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω, η τιμή των 50.760 ευρώ για τη BMW X1 xDrive25e, είναι μάλλον λογική, με δεδομένο και το πως τοποθετείται απέναντι σε ανταγωνιστικές, SUV και μη, προτάσεις σε αυτό το οικονομικό πλαίσιο. Καθώς τα αυτοκίνητα του είδους είναι “αγαπημένα” στους κύκλους των εταιρικών χρηστών και όσων επιλέγουν την απόκτηση αυτοκινήτου με leasing, αξίζει να σημειωθεί πως το μοντέλο δεν επιβαρύνεται από εταιρικό φόρο, λόγω της λιανικής τιμής προ φόρων που είναι κάτω από τις 38.000 ευρώ.
Συνεπώς, στα χέρια μας έχουμε ένα εξαιρετικό πακέτο δυναμικών χαρακτηριστικών αλλά και πληρότητας εξοπλισμού, που τοποθετεί τη συγκεκριμένη πρόταση της BMW ανάμεσα στις πλέον αξιόλογες του είδους στην ελληνική αγορά. Ειδικά από τη στιγμή που όπως έχουν έρθει τα πράγματα, βλέπουμε υβριδικές ή αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, που ούτε τόσο premium είναι αλλά ούτε και από τόσο “βαρύ” όνομα, να “πατάνε” τα 50 χιλιάρικα στην τιμή και να -θέλουν να- το θεωρούμε όλοι, φυσιολογικό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW X1 xDrive25e
Τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης (κ.εκ.): 1.490
Ισχύς (συνδυαστική ίπποι/σ.α.λ.): 245/4.000
Ροπή (συνδυαστική Nm/σ.α.λ.): 477/1.500
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 6,8”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου- λίτρα/100 χλμ.): 1,2
Ηλεκτρική αυτονομία WLTP (χλμ.): 92
Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 15
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.500×1.845×1.620
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.692
Βάρος (κιλά): 1.930
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 490
Τιμή: Από 50.760 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr