Swiftposium: Μελετητές συγκεντρώθηκαν στη Μελβούρνη για να αναλύσουν το φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ
Ενώ η Τέιλορ Σουίφτ παρακολουθούσε το Super Bowl και πανηγύριζε για τη νίκη των Kansas City Chiefs και του συντρόφου της Τράβις Κέλσι απέναντι στους San Francisco 49ers, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης διοργάνωναν μια άλλη μεγάλη εκδήλωση: το «Swiftposium», τριήμερο διεθνές ακαδημαϊκό συνέδριο αφιερωμένο στην πολιτιστική επιρροή της τραγουδίστριας.
Αρχικά, οι διοργανωτές νόμιζαν ότι θα φιλοξενούσαν «ένα μικρό συνέδριο με 50 ερευνητές σε δύο αίθουσες, όπως εξήγησε η πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής του «Swiftposium» Ελοϊζ Φέιχνεϊ.
Στη συνέχεια, όταν έγιναν αναφορές για το συνέδριο στο Rolling Stone και στον Guardian, η ζήτηση από την ακαδημαϊκή κοινότητα να λάβει μέρος δεν είχε προηγούμενο σε σύγκριση με τα όσα είχε δει μέχρι τώρα σε ένα ακαδημαϊκό συνέδριο, ανέφερε.
Χαρακτήρισε δε το συνέδριο ευκαιρία να καταδειχθεί η αξία της ακαδημαϊκής έρευνας –ιδιαίτερα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών– σε όλα τα πεδία της κοινότητας και του πολιτισμού.
Ακαδημαϊκοί από 78 ιδρύματα υπέβαλαν περισσότερες από 400 εργασίες, σύμφωνα με τον ιστότοπο του «Swiftposium».
Τελικά έγιναν δεκτές 130 εργασίες που καλύπτουν 60 ακαδημαϊκά θέματα, τα οποία συνδέονται με τη μουσική βιομηχανία, την ποπ κουλτούρα, το φύλο, τη λογοτεχνία, τα οικονομικά, την υγεία και άλλα.
«Η Τέιλορ Σουίφτ έχει αναδειχθεί σε πολιτιστικό σύμβολο εξαιρετικής επιρροής. Το Swiftposium είναι ένα υβριδικό ακαδημαϊκό συνέδριο για ακαδημαϊκούς για να συμμετάσχουν σε κριτικό διάλογο σχετικά με τη δημοτικότητα της Σουίφτ και τη βαθιά επιρροή της σε μια σειρά θεμάτων» αναφέρεται στον ιστότοπο του «Swiftposium» που οργανώθηκε από κοινού από μελετητές από έξι πανεπιστήμια της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας στις 11-13 Φεβρουαρίου.
Οι διοργανωτές του «Swiftposium» γνωρίζουν ότι η εκδήλωσή τους είναι ένας εύκολος στόχος για τους κριτικούς που δεν θεωρούν την καριέρα της Αμερικανίδας τραγουδίστριας άξια ακαδημαϊκής ανάλυσης.
Μία από τις κεντρικές ομιλήτριες στο συνέδριο, η Τζόρτζια Κάρολ, διδάκτωρ Κοινωνιολογίας δήλωσε στην εφημερίδα The Guardian ότι πιστεύει ότι μέρος της κριτικής έχει τις ρίζες του στην προκατάληψη βάσει φύλου.
Το φαινόμενο των πιστών θαυμαστών της Τέιλορ Σουίφτ, η σχέση της με κοινωνικά κινήματα όπως ο φεμινισμός και τα δικαιώματα της LGBTQ+ κοινότητας, συμπεριλαμβανομένης της επιρροής της στον πολιτικό λόγο, η διαμάχη της με τον Kanye West, ζητήματα προστασίας από deepfakes -παραποιημένα βίντεο που μοιάζουν αληθινά -είναι ορισμένα από τα θέματα που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο.
Για τους λάτρεις της λογοτεχνίας, στο συνέδριο μητέρα και κόρη διάβασαν ποίηση για την περιφρόνηση που δείχνει η κοινωνία για τα ενδιαφέροντα των νεαρών γυναικών και για τους ενδιαφερόμενους για την πολιτική, ένας ακαδημαϊκός παρουσίασε πώς Αυστραλοί βουλευτές χρησιμοποιούν τη Σουίφτ για να γίνουν δημοφιλείς.
Η ακαδημαϊκός Μαντλίν Πέντλαντ βρήκε περισσότερες από 30 ομιλίες, στις οποίες παρατίθενται στίχοι τραγουδιών της Σουίφτ. Η ερευνήτρια ανακάλυψε ότι άντρες είναι πιο πιθανό να επικαλούνται τα λόγια της τραγουδίστριας, αλλά έχουν την τάση να χρησιμοποιούν τους στίχους της για πολιτική επίθεση ή κοροϊδία, ενώ οι γυναίκες είναι πολύ πιο πιθανό να τους χρησιμοποιήσουν για να υποστηρίξουν θέματα συζήτησης.
Η ιδέα για το «Swiftposium» γεννήθηκε τον περασμένο Ιούλιο ως ένα μισοαστείο tweet με μόλις μερικές δεκάδες likes. Αλλά όταν οι διοργανωτές ανακοίνωσαν σιωπηλά την εκδήλωση μήνες αργότερα, έγινε διεθνώς viral μέσα σε μια νύχτα, σύμφωνα με το BBC.
Έργο μας είναι να ασχολούμαστε με όλες τις πτυχές της ζωής και αυτό περιλαμβάνει οποιοδήποτε φαινόμενο μεγάλης κλίμακας, τόνισε η δρ. Τζένιφερ Μπέκετ από τη συντονιστική επιτροπή του «Swiftposium».
Θαυμάστριες με ρούχα με στρας, καουμπόικες μπότες και τα χαρακτηριστικά βαμένα με κόκκινο κραγιόν χείλη της Σουίφτ συνέρρευσαν στο εμβληματικό Capitol Theatre της Μελβούρνης για να ακούσουν διαλέξεις για τη σταρ.
Το συνέδριο φιλοξένησε το Τμήμα Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ