Έρευνα: Κάθε χρόνος εκπαίδευσης αυξάνει το προσδόκιμο ζωής
Κάθε χρόνο που περνάμε στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο αυξάνει το προσδόκιμο ζωής μας, σύμφωνα με μια μελέτη που ανέλυσε περισσότερα από 10.000 δεδομένα από 59 βιομηχανικές και αναπτυσσόμενες χώρες, αποκαλύπτοντας ότι η έλλειψη μόρφωσης βλάπτει την υγεία μας, όπως το κάπνισμα ή η κατανάλωση αλκοόλ.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι κάθε επιπλέον έτος εκπαίδευσης μειώνει τη θνησιμότητα κατά 2%. Η ολοκλήρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μειώνει τον κίνδυνο θνησιμότητας κατά 13% σε σύγκριση με τη μη συμμετοχή στην σχολική εκπαίδευση.
Η αποφοίτηση από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μειώνει τον κίνδυνο θνησιμότητας κατά 25% σε σύγκριση με όσους/όσες δεν συμμετείχαν στη σχολική εκπαίδευση.
Η ολοκλήρωση 18 ετών εκπαίδευσης μειώνει τον κίνδυνο θνησιμότητας κατά 34% και είναι συγκρίσιμη με την πρακτική εφαρμογή της υγιεινής διατροφής.
Η μη συμμετοχή στη σχολική εκπαίδευση θεωρείται επιβλαβής παράγοντας για την υγεία στον ίδιο βαθμό όσο και η κατανάλωση πέντε ή περισσότερων αλκοολούχων ποτών την ημέρα ή το κάπνισμα 10 τσιγάρων την ημέρα για 10 χρόνια.
Ενώ τα οφέλη της εκπαίδευσης είναι μεγαλύτερα για τους νέους, όσοι είναι άνω των 50 ή ακόμη και 70 ετών εξακολουθούν να επωφελούνται από τα προστατευτικά αποτελέσματα της εκπαίδευσης.
«Το κλείσιμο του εκπαιδευτικού χάσματος σημαίνει μείωση των ανισοτήτων στη θνησιμότητα», εξηγεί η Claire Henson, μία από τις συγγραφείς.
Όπως εξηγεί ο David Finch, διευθυντής της φιλανθρωπικής οργάνωσης The Health Foundation, «όσοι είναι μορφωμένοι έχουν καλύτερες κοινωνικές συνδέσεις, κατανοούν καλύτερα τις πληροφορίες και επομένως είναι σε θέση να κάνουν καλύτερες επιλογές».
«Με άλλα λόγια, η εκπαίδευση μας δίνει τα εργαλεία για να ζήσουμε καλύτερα. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, μας επιτρέπει να κερδίζουμε περισσότερα και να έχουμε καλύτερη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, ειδικά σε χώρες όπως οι ΗΠΑ όπου δεν είναι δημόσια και όπου μόνο ένα γεμάτο πορτοφόλι μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά όταν είναι ώρα για θεραπεία», τονίζει ο David Finch.