Ιαπωνία: Αύξηση του προσωπικού για την ασφάλεια ζητούν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο Χανέντα μετά το δυστύχημα του Ιανουαρίου
Το σωματείο που εκπροσωπεί τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην Ιαπωνία ζήτησε «σημαντική αύξηση» του αριθμού των εργαζομένων για τη βελτίωση της ασφάλειας των λειτουργιών του αεροδρομίου. Το αίτημα έρχεται μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στο αεροδρόμιο Haneda του Τόκιο τον περασμένο μήνα, αναφέρει το Reuters.
Η δήλωση που εκδόθηκε αργά χτες Τρίτη από τον πρόεδρο της εκτελεστικής επιτροπής του συνδικάτου εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών δεν ανέφερε ότι τα προβλήματα προσωπικού συνέβαλαν στη συντριβή στις 2 Ιανουαρίου μεταξύ ενός αεροπλάνου της Japan Airlines και ενός μικρότερου στροβιλοκινητήριου της ακτοφυλακής.
Διεξάγεται έρευνα για τη σύγκρουση του διαδρόμου στο τρίτο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του κόσμου, κατά την οποία και οι 379 επιβαίνοντες στο επιβατικό αεροσκάφος Airbus A350 επέζησαν από θαύμα, αλλά πέντε από τα έξι μέλη του πληρώματος στο μικρότερο αεροσκάφος της Ακτοφυλακής έχασαν τη ζωή τους .
Οι αρχές δημοσίευσαν ηχογραφήσεις από τον πύργο ελέγχου που δείχνουν ότι το αεροσκάφος της ακτοφυλακής κλήθηκε να πάει σε χώρο κράτησης σε τροχόδρομο κοντά στον διάδρομο προσγείωσης, αλλά παραμένουν ερωτήματα σχετικά με τον λόγο για τον οποίο το αεροπλάνο στη συνέχεια μπήκε στον διάδρομο, προφανώς απαρατήρητο.
Ως έκτακτο μέτρο μετά το ατύχημα, οι αρχές διέταξαν τους πύργους ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Haneda και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας να παρακολουθούν συνεχώς τα συστήματα ραντάρ για τον εντοπισμό πιθανών εισβολών στον διάδρομο προσγείωσης.
Ο Masato Yamazaki από τους εργαζόμενους είπε ότι αυτό επιβαρύνει περαιτέρω το προσωπικό της πρώτης γραμμής, αν και είπε ότι ελπίζει ότι το υπουργείο θα προβεί σε νέες προσλήψεις για να καλύψει τον ρόλο. Είπε ακόμη ότι τα επανειλημμένα αιτήματα προσωπικού προς την κυβέρνηση, η οποία προσλαμβάνει απευθείας τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Ιαπωνίας, έχουν εγκριθεί μόνο εν μέρει τα τελευταία χρόνια, παρά την αύξηση του φόρτου εργασίας των ελεγκτών. «Δεν αρκεί να δημιουργηθεί πραγματική ασφάλεια».
Το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας δεν ήταν άμεσα διαθέσιμο για σχόλιο.
Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και της Γαλλίας, παλεύουν με ελλείψεις σε προσωπικό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, κάτι που οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι ενέχουν κινδύνους για την ασφάλεια των αερομεταφορών.
Πέρυσι, ο αριθμός του προσωπικού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Ιαπωνία έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τουλάχιστον 19 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, συνεχίζοντας τη σταδιακή μείωση κατά τη διάρκεια της περιόδου. Εκτός από την απότομη πτώση του αριθμού των πτήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID, ο αριθμός των πτήσεων που διαχειρίζεται κάθε αερομεταφορέας αυξάνεται σταθερά. Το 2019, κάθε φορέας ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Ιαπωνία χειρίστηκε σχεδόν 7.000 πτήσεις, από περίπου 4.600 το 2004, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου.
Πηγή: Digi24.ro