Bloomberg: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού πετρελαίου
Μόνο οκτώ ελληνικά τάνκερ φορτώθηκαν με ρωσικό αργό τον περασμένο μήνα – οι Έλληνες πλοιοκτήτες μπορεί να έχουν αποθαρρυνθεί από τις αμερικανικές κυρώσεις και τις επιθέσεις των Χούτι, αναφέρει το Bloomberg.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού πετρελαίου μετά την αύξηση των αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν εμπόρους και ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία. Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες που μεταφέρουν ρωσικό αργό μειώθηκε σε μόλις οκτώ τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που επεξεργάστηκε το Bloomberg. Είναι μειούμενος αριθμός σε σύγκριση με τα περισσότερα από 40 πλοία που ήταν τον Μάιο και σε σύγκριση με τα περίπου 20 πλοία που βρίσκονταν σχεδόν σε όλο το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους.
Η απόσυρση των ελληνικών πλοίων έρχεται αφού το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ «τρόμαξε» τους δυτικούς ιδιοκτήτες πετρελαιοφόρων ζητώντας τους να εξηγήσουν τι έχουν κάνει για να συμμορφωθούν με το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολαρίων το βαρέλι για το ρωσικό πετρέλαιο. Εκπρόσωποι δύο εταιρειών με έδρα την Αθήνα δήλωσαν λίγο αργότερα ότι ενεργούσαν προσεκτικά καθώς αξιολογούσαν την κατάσταση.
Οι ειδοποιήσεις στάλθηκαν τον Νοέμβριο σε εταιρείες σε περίπου δώδεκα χώρες και ακολούθησαν κυρώσεις σε εκείνες τις εταιρείες που εμπορεύονται ρωσικό πετρέλαιο και σε πλοιοκτήτες που βοηθούν στη μεταφορά του.
Τα ελληνόκτητα πλοία έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από το εμπόριο ρωσικού αργού που φορτώνεται στους ρωσικούς τερματικούς σταθμούς στον Ειρηνικό και μεταφέρεται σε αγοραστές στην Κίνα και την Ινδία. Οι ποιότητες αργού εκεί (premium), κυρίως η ESPO και η Sokol, διαπραγματεύονται σε υψηλότερη τιμή σε σχέση με την κορυφαία κατηγορία της Μόσχας, τα Urals, και πολύ πάνω από το ανώτατο όριο που έχει ορίσει το G-7.
πηγή: Euractiv.ro