H Honda αλλάζει σελίδα με τα νέα SUV e:Ny1, ZR-V και CR-V
Η απόφαση της Honda για τον εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της -που πλέον αποτελείται μόνο από υβριδικά e:HEV και ηλεκτρικά- συνέπεσε με τα παγκόσμια προβλήματα έλλειψης microchips στα πρώτα τρία χρόνια αυτής της δεκαετίας. Σε συνδυασμό με την πανδημία, η ιαπωνική εταιρεία δεν ήταν σε θέση να καλύψει τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, και μοιραία οι πωλήσεις της στα μέρη μας βρέθηκαν σε ελεύθερη πτώση.
Όμως, τώρα η Honda εκκίνησε τη στρατηγική Europe 2.0, με την οποία γυρίζει ολοκληρωτικά τη σελίδα της παρουσίας της στην Ευρώπη. Και τη γυρίζει ανεβαίνοντας στο τρένο της εποχής, που έχει δύο ατμομηχανές: τα SUV και την ηλεκτροκίνηση.
Έτσι λοιπόν, το ολοκαίνουριο ZR-V και η νέα γενιά του διαχρονικού CR-V, δύο παραλλαγές στα άνω όρια μεγέθους των κατηγοριών C-SUV και D-SUV αντίστοιχα, είναι δύο οικογενειακά με την υβριδική τεχνολογία e:HEV. Το τρίτο, το e:Ny1, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής εταιρείας, που τοποθετείται στην κατηγορία C-SUV και δεν έχει καμία σχέση με το HR-V παρότι μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό.
Honda e:Ny1
To e:Ny1 είναι προς το παρόν το μοναδικό ηλεκτρικό της Honda στην Ευρώπη -μετά το ήσυχο πέρασμα του Honda e στη σκιά- και δεδομένου ότι βασίζεται στη νέα πλατφόρμα e:N Architecture F είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Στο δάπεδό του φιλοξενεί μπαταρία χωρητικότητας 68,8 kWh, η οποία του εξασφαλίζει αυτονομία 412 χιλιομέτρων (κατά WLTP) και μπορεί σε ταχυφορτιστή 100 kW να γεμίσει με ενέργεια σε ποσοστό 10-80% σε 45 λεπτά.
Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του e:Ny1 φτάνει τους 204 ίππους και τα 310 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h επιτυγχάνεται σε 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του e:Ny1 περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h.
Παράλληλα, η Honda έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση και στο εσωτερικό. Εκεί, στο κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής διάστασης 15,1 ιντσών για τα πολυμέσα, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα. Τόσο η κεντρική οθόνη όσο και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ υιοθετούν τη νέα φιλοσοφία HMI της Honda για πιο διαδραστική διεπαφή.
Όσο για τις τιμές του, το e:Ny1 ξεκινά από τις 45.900 ευρώ (με την κρατική επιδότηση) στην πρώτη του έκδοση Elegance και φτάνει στα 50.000 ευρώ στην έκδοση Advance.
Honda ZR-V
Δίπλα στη μακροχρόνια παράδοση των HR-V και CR-V, το ZR-V συμπληρώνει τώρα ένα θριαμβευτικό φουλ του SUV για τη Honda, στον απόλυτο πυρήνα του αγοραστικού ενδιαφέροντος στην Ευρώπη. Από πλευράς διαστάσεων, με τα 4,568 μέτρα του τοποθετείται μεταξύ των δύο διαχρονικών SUV των Ιαπώνων, στο άνω σύνορο των κατηγοριών C και D-SUV, για να προσφέρει οικογενειακούς χώρους στα 2,657 μέτρα μεταξύ των δύο αξόνων του.
Η πρακτικότητα αυτή εξασφαλίζεται παρά τον αρκετά δυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματος, που στρέφει το βλέμμα του στα δημοφιλή Coupe-SUV. Πέραν του ικανοποιητικού χώρου για πέντε επιβάτες, ο χώρος αποσκευών του ZR-V προσφέρει 390 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση, δηλαδή 20% περισσότερο από το HR-V, ενώ με την αναδίπλωσή τους προστίθενται επιπλέον 921 λίτρα (1.311 lt συνολικά).
Πιο μπροστά, η μεγάλη οθόνη 9,0 ιντσών (είτε 10,2’’ στην έκδοση Advance) βρίσκεται στο κέντρο του διευρυμένου άνω τμήματος του ταμπλό, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της καμπίνας, και συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0’’ που βρίσκεται δίπλα στο αναλογικό ταχύμετρο. Και οι δύο οθόνες λειτουργούν με τη διεπαφή του λειτουργικού συστήματος HMI, ενώ η έκδοση Advance διαθέτει προσθέτει εξοπλισμό όπως το head-up display, το ηχοσύστημα Bose Premium Audio, και το mirroringτης οθόνης.
Το υβριδικό κινητήριο σύνολο του ZR-V αποτελείται από τον κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων κύκλου Atkinson με σύστημα άμεσου ψεκασμού, που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες για απόδοση ροπής που είναι εφάμιλλη με εκείνη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης 3,0 λίτρων. Η μονάδα ισχύος παράγει συνολική ισχύ 184 PS και ροπή 315 Nm, εξασφαλίζοντας την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα – αλλά και ταυτόχρονα επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση 5,7 lt/100km (WLTP) και μέση εκπομπή CO2 130 g/km.
Με την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, Honda SENSING, το νέο Honda ZR-V ξεκινά στην ελληνική αγορά από τις 44.700 ευρώ στην αρχική έκδοση Elegance, και φτάνει μέχρι τα 55.800 ευρώ στην κορυφαία Advance.
Honda CR-V
To δημοφιλές CR-V της Honda έφτασε αισίως στην 6η γενιά του, εν λευκώ σχεδιασμένη σε σχέση με την πέμπτη. Η ναυαρχίδα των SUV της Honda διατίθεται και σε πλήρως υβριδική έκδοση e-HEV (δικίνητη ή τετρακίνητη) και σε plug-in υβριδική έκδοση e:PHEV με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της Honda στην Ευρώπη που προσφέρει το Honda SENSING 360, το πιο πρόσφατα εξελιγμένο “πανκατευθυντικό” -όπως το αποκαλεί η Honda- σύστημα ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού.
Στο ιαπωνικό D-SUV το σύστημα e:HEV έχει αναθεωρηθεί και αναβαθμιστεί, διαθέτοντας πλέον μικρότερη σε διαστάσεις αλλά μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας μπαταρία και πιο αποδοτικό κινητήρα, ενώ το νέο e:PHEV, με τη μεγαλύτερη μπαταρία του, προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 82 km. Και οι δύο εκδόσεις βασίζονται στον ίδιο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,0 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson.
Το CR-V e:HEV συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα με ένα εξελιγμένο ελαφρύ, αυτόματο σύστημα μετάδοσης δύο ηλεκτροκινητήρων που βελτιώνει σημαντικά τις επιδόσεις: το sprint 0-100 km/h έρχεται σε 9,0-9,4 δευτερόλεπτα για την 2WD και 4WD έκδοση αντίστοιχα, ενώ η μέση κατανάλωση κρατιέται στα 5,9 και 6,7 lt/100km.
Η έκδοση e:PHEV διαθέτει σημαντικά μεγαλύτερη μπαταρία (17,7 kWh) και έναν ελαφρύ, υψηλής απόδοσης ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα που μαζί προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 82 χιλιομέτρων. Με το plug-in υβριδικό σύστημα οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 18g/km και η κατανάλωση 0,8 l/100km, με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία. Όταν η μπαταρία αδειάσει τελείως, οι τιμές αυτές θα επηρεαστούν οριακά, καθώς το CR-V μετατρέπεται σε αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, προσφέροντας επιδόσεις εφάμιλλες της έκδοσης 2WD e:HEV.
Χάρη στην έξυπνη διάταξη των ηλεκτρικών εξαρτημάτων και την υποδαπέδια τοποθέτηση της μπαταρίας, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 635 λίτρα. Και χάρη στο σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας, για κάθε πλήρη φόρτισή της δεν χρειάζονται περισσότερες από 2,5 ώρες σε ένα Wallbox.
Όσο για το -ακόμα πιο ποιοτικό- εσωτερικό μέσα στα 4,7 μέτρα στα οποία πλέον φτάνει το CR-V, στο λιτό και χαμηλό σε ύψος ταμπλό συναντάμε την οθόνη 9,0 ιντσών του infotainment δίπλα στο μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2’’. Στην πίσω σειρά καθισμάτων ο χώρος για τα πόδια των επιβατών είναι βελτιωμένος κατά 16 mm και η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης των πίσω καθισμάτων έχει αυξηθεί κατά 10,5° έναντι του απερχόμενου CR-V, με 8 επιλέξιμες επιλογές. Ο χώρος αποσκευών παραμένει από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με 587 λίτρα για τις εκδόσεις e:HEV και επιπλέον 72 λίτρα για τις e:PHEV.
Η δικίνητη έκδοση του νέο Honda CR-V e:HEV κοστίζει στη χώρα μας 54.400 ευρώ και η τετρακίνηση 57.900 ευρώ στην Elegance και 63.700 ευρώ στην Advance. Το CR-V e:PHEV, που θυμίζουμε ότι είναι αποκλειστικά δικίνητο, κοστίζει 67.900 ευρώ, με το ανώτατο επίπεδο εξοπλισμού Advance Tech.
Και τα τρία νέα SUV της Honda, e:Ny1, ZR-V και CR-V, προσφέρονται από την ελληνική αντιπροσωπεία με δωρεάν επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης στα 5 χρόνια, καθώς και με 5 χρόνια δωρεάν Service και επίσης πενταετή πανευρωπαϊκή οδική βοήθεια Honda Assist. Τέλος, το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Honda έχει επιδοτούμενο επιτόκιο 2.9% με προκαταβολή του 40% και έως 60 μήνες εξόφληση.
Πηγή: Sport24.gr