Η BMW θα σταματήσει την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης 75 χρόνια μετά το πρώτο της αυτοκίνητο
Μόλις ένα χρόνο αργότερα, θα παράγει μόνον ηλεκτρικά μοντέλα, αποτελώντας την πρώτη εγκατάσταση του υπάρχοντος δικτύου παραγωγής του BMW Group που θα έχει ολοκληρώσει με επιτυχία το μετασχηματισμό της για την υποστήριξη της ηλεκτρικής κινητικότητας από τα τέλη του 2027. Το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ομαλής μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Το 2015, τα πρώτα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW Σειράς 3 κατασκευάζονταν στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το 2021, η BMW i4 έγινε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που προερχόταν από την ίδια γραμμή συναρμολόγησης. Σήμερα, κάθε δεύτερο όχημα που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Από το 2026, η Neue Klasse θα κατασκευάζεται αρχικά στο εργοστάσιο του Μονάχου παράλληλα με τα σημερινά μοντέλα. Ένα χρόνο αργότερα, από τα τέλη του 2027, το μητρικό εργοστάσιο του BMW Group θα είναι η πρώτη από τις υπάρχουσες μονάδες του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής του που θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, μετά από τον απαιτούμενο μετασχηματισμό.
Ως εκ τούτου, η εποχή των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο Μόναχο θα ολοκληρωθεί 75 χρόνια από το λανσάρισμα της BMW 501 το 1952. Μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας και του αντίστοιχου στο Μόναχο, τα οχήματα Neue Klasse θα παράγονται επίσης στο Σενγιάνγκ (Κίνα) και στο Σαν Λουίς Ποτοσί (Μεξικό).
Κατά τη διάρκεια μιας ιστορίας άνω των 100 χρόνων, το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο έχει περάσει από πολλές αλλαγές και έχει επανειλημμένα επαναπροσδιοριστεί. Μαζί με τον μετασχηματισμό του για τη μετάβαση από την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών στην παραγωγή αυτοκινήτων, η επιτυχημένη εισαγωγή της Neue Klasse στη δεκαετία του 1960 αποτελεί ορόσημο στη λίστα των αλλαγών σε όλη την ιστορία της εταιρείας.
Αυτή τη στιγμή, πολλές μεγάλες εγκαταστάσεις αποτελούν απόδειξη της μεταστροφής που συντελείται, καθώς ανοίγουν το δρόμο για την άφιξη της Neue Klasse από το 2026. Η επένδυση ύψους 650 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει τέσσερα κτίρια, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας γραμμής συναρμολόγησης οχημάτων με χώρους logistics και ένα νέο τμήμα αμαξωμάτων.
Προκειμένου να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος στην περιορισμένη επιφάνεια του εργοστασίου στην καρδιά του Μονάχου, η παραδοσιακή κατασκευή κινητήρων μεταφέρθηκε στο Χαμς Χολ στη Μεγάλη Βρετανία και στο Στάιρ στην Αυστρία μετά από περίπου 70 χρόνια φιλοξενίας στο μητρικό εργοστάσιο. Περίπου 1.200 εργαζόμενοι εκπαιδεύτηκαν για διαφορετικές στρατηγικές παραγωγής στο Μόναχο ή προσελήφθηκαν σε άλλες τοποθεσίες του δικτύου παραγωγής.
Όπως και στη δεκαετία του 1960 και σε όλες τις άλλες αλλαγές που έγιναν έκτοτε, ο σημερινός μετασχηματισμός του εργοστασίου του BMW Group στο Μόναχο πραγματοποιείται ενώ η παραγωγή συνεχίζεται. Ανεξάρτητα από τις εργασίες κατασκευής, περίπου 1.000 αυτοκίνητα βγαίνουν καθημερινά από τη γραμμή παραγωγής, μεταξύ των οποίων η BMW Σειρά 3 και η BMW i4 – όλα στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης.
Πηγή: Sport24.gr