Δοκιμάζουμε το υβριδικό SUV πόλης Suzuki Ignis 1.2 με το αυτόματο κιβώτιο

 Δοκιμάζουμε το υβριδικό SUV πόλης Suzuki Ignis 1.2 με το αυτόματο κιβώτιο

To 2016 το Ignis έκοψε τις γέφυρες με το παρελθόν του, καθώς μεταλλάχθηκε σε ένα μικρό Crossover, με νεανική φρεσκάδα στην όψη του, αποκτώντας απόσταση 18 εκατοστών από το έδαφος και τετρακίνητες εκδόσεις. Και πήγε ακόμα ένα βήμα παραπέρα την εντυπωσιακή χωροταξία του, τη μεγάλη του ευχάριστη, η οποία προσφέρει απρόσμενο χώρο για τέσσερις επιβάτες και 267 λίτρα αποσκευών στα 3,7 μέτρα του αμαξώματός του.

Παρόλα αυτά, η Suzuki έμεινε πιστή σε κάτι άλλο: στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες -στον τετρακύλινδρο 1.2 λίτρου, συγκεκριμένα- αδιαφορώντας για το “ρεύμα” των μικρών Turbo, εμπλουτίζοντάς τον τα τελευταία χρόνια στο Ignis με τεχνολογία Mild Hybrid σε όλες του πια τις εκδόσεις. Το υβριδικό σύστημα συμβάλλει με την ηλεκτρική του ενέργεια στην εξαιρετική μέση κατανάλωση κάτω των 6,0 λίτρων / 100 km.

Suzuki Ignis: Κινητήρας & κιβώτιο

Τώρα, η νέα εξέλιξη που το κάνει πιο εύχρηστο και άνετο στην πόλη είναι το αυτόματο κιβώτιο CVT, που αντικαθιστά το παλιό AGS – στην ουσία ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό 5 σχέσεων που δεν αποτελούσε ένα από τα δυνατά σημεία του ιαπωνικού citycar. Με το CVT πλέον η οδήγηση είναι λιγότερο κουραστική – σε αστικούς, εθνικούς αλλά και ορεινούς δρόμους.

Η ευκολία αυτή στην πόλη χάρη στο CVT στέρησε λίγη από την ισχύ του κινητήρα, μειώνοντάς την από τους 90 στους 83 ίππους, όπως εντέλει αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία στην καθημερινότητα που είναι το πεδίο δράσης του Ignis. Το αυτόματο κιβώτιο αυτό διατίθεται, πάντως, μόνο στις δικίνητες εκδόσεις, και όχι στις τετρακίνητες με το σύστημα AllGrip.

To CVT αυξάνει την κατανάλωση κατά περίπου μισό λίτρο στα 100 km, καλύπτοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος από το όφελος των περίπου 0,7 lt/100km (κατά τη Suzuki) που προσφέρει το υβριδικό σύστημα. Έτσι, ενώ με το χειροκίνητο είναι σχετικά εύκολη η επίτευξη της εργοστασιακής μέσης κατανάλωσης των 5,5 lt/100km (σε μεικτές συνθήκες), στο Ignis με το CVT κυμαίνεται στα 6,0 lt. Μια μικρή αύξηση του ρυθμού, όμως, ανεβάζει την τιμή αυτή πάνω από τα 7,0 λίτρα.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS υποβοηθά τον κινητήρα 1.2 DualJet, ο οποίος -τώρα, με το CVT- αποδίδει 83 ίππους και ροπή 107 Nm στις 2.800 (από 120 Nm στις 4.400 στροφές μέχρι πρότινος). Χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα (MHEV) των 12V, από την κύλιση και το φρενάρισμα φορτίζεται η μπαταρία λιθίου-ιόντων των 10 Ah, η οποία προσφέρει την ηλεκτρική της ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα BISG με τη μορφή 3,1 ίππων και, κυρίως, 50 Nm ροπής, σε όλο το φάσμα από το ρελαντί μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.. Η όλη διαδικασία γίνεται ανεπαίσθητα, και ο οδηγός πληροφορείται για αυτή με μια φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Παρότι το CVT τραβά λίγο τα χαλινάρια και του κόβει λίγη από τη ζωηράδα, το Ignis έχει όση ισχύ χρειάζεται σε όλο το φάσμα στροφών, αρκετή ροπή πλέον από πιο χαμηλά, και δεν «κρεμάει» ποτέ – αν και πιο ψηλά αυτό θα κοστίσει σε καύσιμο. Στην πιο ήπια χρήση, μπορεί εύκολα να κινείται στην πλειοψηφία των περιστάσεων μέχρι τις 2.500 στροφές (χάρη στη ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ χαμηλά), ενώ ο καλύτερος πια χρονισμός του κιβωτίουκαι η έλλειψη κραδασμών του, κάνουν ακόμα πιο άνετη την αστική μετακίνηση.

Suzuki Ignis: Σχεδίαση & εσωτερικό

Το σχέδιο του νέου Ignis, πιο νεανικό, φρέσκο, σύγχρονο και καλαίσθητο από ποτέ, ήταν το πρώτο από τα μεγάλα του βήματα σε αυτή τη γενιά. Το ιδιαίτερο ρύγχος με μια μεγάλη μαύρη μάσκα που κρύβει τα πολύ ιδιαίτερα LED φώτα και τις τέσσερις χρωμιωμένες πτυχές της γρίλιας, συνδυάζεται με στοιχεία όπως τα επίσης ξεχωριστά πίσω φώτα στην κοφτή, κάθετη ουρά, με το ξεχωριστό σχέδιο της πίσω κολόνας και με Crossover στοιχεία όπως το αυξημένο ύψος από το έδαφος, τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά και οι ράγες οροφής.

Το εσωτερικό παραμένει απέριττο και αλλάζει λίγο σε αυτή τη νέα έκδοση του Ignis, με νέες ταπετσαρίες και χωρίς το πορτοκαλί χρώμα στο ταμπλό που το έκανε λίγο πιο φωτεινό. Επίσης, αλλάζει και με την αναβάθμιση των υλικών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό παραμένει η σούπερ εύχρηστη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών για τον έλεγχο των πολυμέσων και της συνδεσιμότητας του smartphone, μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

H πιο εντυπωσιακή πτυχή, όμως, αφορά στον τρόπο που οι Ιάπωνες έχουν αξιοποιήσει τη χωροταξία για να προσφέρουν απρόσμενους χώρους – στέλνοντας τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος (με 2,43 μέτρα ανάμεσα στους δύο άξονες) και υιοθετώντας τετράγωνη σιλουέτα για την καμπίνα. Έτσι, εξασφάλισαν αρκετό χώρο όχι μόνο για τα πόδια αλλά και για τα κεφάλι τεσσάρων επιβατών.

Πολύ χρήσιμη είναι η δυνατότητα του πίσω καθίσματος να σύρεται κατά 16,5 εκατοστά, ώστε να διευρύνεται ο χώρος των πίσω επιβατών είτε των αποσκευών. Ο τελευταίος φτάνει τα 267 λίτρα, ενώ ο συρόμενος σε διαδρομή 16,5 εκατοστών πίσω πάγκος διαιρείται κιόλας (κατά 50/50), για να προσφέρει ακόμη καλύτερες μεταφορικές δυνατότητες. Ως αποτέλεσμα, το Ignis είναι πιο ευρύχωρο ακόμα και από αρκετά citycars της μεγαλύτερης κατηγορίας Β.

Suzuki Ignis: Στο δρόμο

Το Ignis απέκτησε το νέο δάπεδο των Swift και Baleno και αυτό του προσέδωσε στιβαρότητα που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία, όπως και ποιότητα κύλισης που ξεφεύγει από τα όρια των citycars. Βεβαίως, για λόφους κόστους, στους πίσω τροχούς δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί μια πιο ακριβή επιλογή αντί του ημιάκαμπτου άξονα, κι αυτός κάνει ορισμένες φορές αισθητή την παρουσία του με ξερές αντιδράσεις σε βαθιές εγκάρσιες κακοτοπιές του δρόμου.

Κατά τα άλλα, στην πόλη είναι ένας «ταχυδακτυλουργός»: ελίσσεται εκπληκτικά με ακτίνα αναστροφής 4,7 μέτρων, προσφέρει άρτια περιμετρική ορατότητα απ’ την ψηλή του θέση οδήγησης, παρκάρει άνετα και χωράει παντού, χάρη στο μικρό του πλάτος.

Σ’ έναν δρόμο με στροφές ο οδηγός μπορεί να εμπιστευτεί το Ignis με το παραπάνω: ελέγχει καλά τις -αυξημένες- κλίσεις του ανυψωμένου αμαξώματός του, και δεν κρύβει καμία έκπληξη παρά μόνο την περισσότερη πρόσφυση από όση ίσως θα περίμενε κανείς, παρά το μικρό σε πλάτος πέλμα των τροχών του.

Το αυξημένο στα 18 εκατοστά ύψος από το έδαφος χαρίζει πολύ καλές γωνίες εισόδου, ράμπας και διαφυγής,εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, και η μόνη ίσως παραφωνία προέρχεται από τον λίγο αυξημένο θόρυβο του κινητήρα, και πλέον και του κιβωτίου CVT, που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών, ειδικά πάνω από τα 110 km/h στον αυτοκινητόδρομο.

Συμπέρασμα

Το νέο Ignis προσφέρει πλέον τις επιλογές δικίνητου ή τετρακίνητου AllGrip, με μηχανικό κιβώτιο ή με CVT μόνο στην πρώτη περίπτωση, και βάσει του τιμολογιακού παραλογισμού των καιρών μας η βασική τιμή του δικίνητου μηχανικού στις 15.880 ευρώ (στην πρώτη έκδοση GL) και του ίδιου με CVT στις 18.880 ευρώ (στην πλουσιότερη έκδοση GL+) είναι καλές.

Για την ακρίβεια τις καθιστά καλές το γεγονός ότι το Ignis είναι ένα πανέξυπνο αυτοκίνητο σε όλες του τις πτυχές, όχι πολύ ισχυρό αλλά όσο ισχυρό χρειάζεται, που είναι οικονομικό στο καύσιμο, εντυπωσιακά ευρύχωρο και πολύ πιο ευχάριστο από όσο δείχνει -σε αίσθηση και εσωτερική ατμόσφαιρα- μέσα στη μιζέρια της αστικής καθημερινότητας, διαθέτοντας πλέον και τα ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος (DCBS) και διατήρησης λωρίδας.

Το Ignis 1.2 CVT στην πιο πλούσιά του έκδοση, GLX, συνοδεύεται από στοιχεία εξοπλισμού όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης, το keyless άνοιγμα των θυρών και του κινητήρα, το cruise control. Οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τις 17.480 ευρώ, οπότε είναι στην προσωπική επιλογή του καθενός να επιλέξει αν χρειάζεται αυτόματο κιβώτιο ή τετρακίνηση.

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.2Ατμοσφαιρικός / Βενζίνη
  • Υβριδικό σύστημα: Mild Hybrid 12V
  • Ηλεκτροκινητήρας: 3,1 PS / 50 Nm
  • Μπαταρία: 10 Ah
  • Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 83 ίπποι / 6.000 rpm
  • Ροπή: 107 Nm / 2.800 rpm
  • 0-100 km/h: 12,4 sec
  • Τελική ταχύτητα: 155 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 124 g/km
  • Μήκος: 3,700 m
  • Μεταξόνιο: 2,435 m
  • Βάρος: 925 kg
  • Χώρος αποσκευών: 267-1.097 lt
  • Τιμή: από 18.880 € (CVT)

Πηγή: Sport24.gr

Related post