Iσπανία: Εθελοντές καθαρίζουν τις ακτές της Γαλικίας, όπου έπεσαν 25 τόνοι μικροπλαστικών

 Iσπανία: Εθελοντές καθαρίζουν τις ακτές της Γαλικίας, όπου έπεσαν 25 τόνοι μικροπλαστικών

Στην Γαλικία, στα βορειοδυτικά της Ισπανίας, ο εφιάλτης του πετρελαιοφόρου Prestige που το 2002 κόπηκε στα δύο, βυθίστηκε και σκόρπισε τόνους πετρελαίου στις ισπανικές ακτές , ξυπνά και πάλι. Μόνο που αυτή τη φορά δεν γεμίζουν οι ακτές της Γαλικίας με τόνους πετρελαίου αλλά με τόνους πλαστικών σφαιριδίων (μεγέθους πέλετ που χρησιμοποιούμε για τις σόμπες πέλετ). Η οικολογική καταστροφή που είχε προκαλέσει το Prestige αλλά κυρίως η χείριστη διαχείριση από πλευράς κεντρικής και τοπικής κυβέρνησης μοιάζει να επαναλαμβάνονται και πάλι. Η κεντρική κυβέρνηση που έχει την ευθύνη των διεθνών υδάτων υποστηρίζει ότι ενημέρωσε επίσημα στα μέσα Δεκεμβρίου 2023, την τοπική κυβέρνηση της Γαλικίας που έχει την ευθύνη των ακτών όμως η τελευταία υποστηρίζει ότι η ενημέρωση έγινε στις αρχές Ιανουαρίου.

Τις ημέρες αυτές εκατοντάδες μέλη οικολογικών οργανώσεων έχουν κατακλύσει τις γαλικιανές αμμουδιές και προσπαθούν να κοσκινίσουν την άμμο στις παραλίες όπου το πλαστικό “πέλετ” έχει σχηματίσει ένα παχύ στρώμα. Επιπλέον οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου καθώς απειλείται η διατροφική αλυσίδα μέσω της αλιείας καθώς τα ψάρια ξεγελιούνται από τα μικρά πλαστικά που καταλήγουν στο τραπέζι μας. Όμως στη Γαλικία σε περίπου 40 ημέρες διεξάγονται τοπικές εκλογές και εν μέσω προεκλογικής καμπάνιας , μία οικολογική καταστροφή μοιάζει να μην ευνοεί τις συνθήκες του καθαρισμού των ακτών.

Αυτά τα πλαστικά σφαιρίδια άρχισαν να ανιχνεύονται σε παραλίες σε όλο τον κόσμο τη δεκαετία του 1970 και δεν είναι μικροπλαστικά που παράγονται από τη φθορά ή τον κατακερματισμό μεγαλύτερων πλαστικών απορριμμάτων που καταλήγουν στη φύση, αλλά μάλλον το βασικό υλικό που χρησιμοποιείται από την ίδια τη βιομηχανία για την κατασκευή του πλαστικού. Μια έκθεση του 2018 του Surfrider Europe υπολόγισε ότι περίπου 160.000 τόνοι από αυτούς τους κόκκους χάνονται κάθε χρόνο στην Ευρώπη και θεώρησε ότι αυτό το υλικό είναι η δεύτερη πιο κοινή πηγή άμεσης μόλυνσης από μικροπλαστικά (η πρώτη πηγή είναι τα μικροσωματίδια που απελευθερώνονται από τα ρούχα στα πλυντήρια ρούχων).

Αναζητώντας την πηγή αυτού του νέου οικολογικού κινδύνου τα ισπανικά ΜΜΕ εντόπισαν την ναυτιλιακή εταιρεία Maersk, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, η οποία παραδέχτηκε ότι στα μέσα Δεκεμβρίου 2023, το πλοίο Toconao έχασε έξι κοντέινερ στη θάλασσα έξω από την Πορτογαλία, τα οποία κατέληξαν στις ακτές της Γαλικίας. Μάλιστα ενημέρωσαν τις ισπανικές λιμενικές αρχές οι οποίες με τη σειρά τους ενημέρωσαν την τοπική κυβέρνηση της Γαλικίας. Το Toconao είναι ναυλωμένο πλοίο, δηλαδή η ναυτιλιακή εταιρεία το νοικιάζει για κάποιο χρονικό διάστημα για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αλλά ούτε το πλοίο ούτε το πλήρωμα είναι δικά της.

Πηγή: ertnews.gr

Related post