Τι αλλάζει σε τρία δημοφιλή Scooters της Honda για το 2024

 Τι αλλάζει σε τρία δημοφιλή Scooters της Honda για το 2024

Τα δύο μικρότερα μοντέλα της οικογένειας Forza και το μεσαίο GT ADV350 ανανεώνονται για το 2024 με καινούργια χρώματα. Το όνομα Forza αποτελεί εδώ και χρόνια κραταιά δύναμη στη γκάμα μοτοσυκλετών της Honda, προσφέροντας έναν premium συνδυασμό σπορ και GT στοιχείων

Πέρυσι, τα Forza 125 και Forza 350 απέκτησαν ένα διακριτικό facelift, με νέους κομψότερους διπλούς προβολείς και εμπρός φέρινγκ εμπνευσμένα από τη ναυαρχίδα Forza 750. Και τα δύο προσφέρουν πλούσιο βασικό εξοπλισμό, όπως σύστημα Selectable Torque Control (HSTC), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type-C, αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα για δύο full-face κράνη, φωτισμό full LED και λειτουργία Smart Key.

Το ADV350 συνδυάζει το σκληροτράχηλο, adventure στυλ του X-ADV με τα χαρακτηριστικά αντοχής που προσφέρουν το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 37mm και τα πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστά δοχεία αερίου. Ο κινητήρας χωρητικότητας 330κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 Ps (21,5kW) και ροπή 31,5Nm, ενώ το HSTC διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού.

Η ζελατίνα ρυθμίζεται ως προς το ύψος, ενώ υπάρχει χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα. Περιλαμβάνεται επίσης μία θύρα φόρτισης USB Type-C στο ντουλαπάκι. Ο LCD πίνακας οργάνων ενσωματώνει το σύστημα Honda RoadSync, και η λειτουργία Smart Key αυξάνει τα επίπεδα άνεσης στην καθημερινότητα. Για το μοντέλο του 2024, το ADV350 αποκτά τέσσερα ολοκαίνουργια, μοντέρνα χρώματα.

Και τα τρία μοντέλα παράγονται στο εργοστάσιο της Honda Italia Industriale SpA, στην Αδριατική ακτή. Το εργοστάσιο αυτό, που ξεκίνησε να λειτουργεί το 1971, έχει κατασκευάσει 40 διαφορετικούς τύπους μοτοσυκλετών και 30 διαφορετικά μοντέλα σκούτερ.

HONDA FORZA 125

Μετά από ένα διακριτικό facelift στο μοντέλο του 2023, το premium sports/GT Forza 125 αποκτά και μία ακόμη νέα απόχρωση για το 2024. Ο εξοπλισμός παραμένει ίδιος και περιλαμβάνει σύστημα HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type-C, αποθηκευτικό χώρο για δύο full-face κράνη, φωτισμό full LED και λειτουργία Smart Key.

Το Forza 125 της Honda ενσωματώνει σπορ και GT χαρακτηριστικά. Κεντρικό ρόλο έχει ο ζωηρός τετραβάλβιδος κινητήρας eSP (enhanced Smart Power) των Ιαπώνων, ο οποίος χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις, το σπορ ‘ταμπεραμέντο’ και η ευκολία χειρισμού του κάνει το Forza ευέλικτο σε συνθήκες πόλης.

Ταυτόχρονα, η πλούσια ισχύς του στις υψηλές στροφές σε συνδυασμό με την άνεση, τους άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και την προστασία από τον αέρα προσφέρουν τη δυνατότητα για μεγαλύτερες αποστάσεις και μικρά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Από την ανανέωση του 2018, θυμίζουμε, το Forza 125 είχε δεχθεί φωτισμός full LED και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ενώ το 2021 έφερε βελτιώσεις στο στυλ και την αεροδυναμική, αυξημένη κατά 40mm διαδρομή για τη ρύθμιση της ζελατίνας (συνολικά στα 180 mm), καθώς και θύρα USB Type-C αντί της πρίζας ACC.

Το Forza 125 του 2023 συνέχισε την πορεία του με την ανανεωμένη εμφάνισή του και με την επιπλέον έκδοση Special Edition. Η λειτουργία Smart Key κάνει πολύ πιο άνετη τη ζωή του αναβάτη στην καθημερινότητα, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δύο full-face κράνη.

Το στιβαρό πλαίσιο παραμένει ίδιο για το 24YM, όπως και ο τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) που συνεργάζεται με το Honda Selectable Torque Control (HSTC) για τη διατήρηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Το μοτέρ των 125 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 14,5 PS με ροπή 12,3 Nm. Με τις τεχνολογίες eSP και Idling Stop, και με δυνητική κατανάλωση 41,7 km ανά λίτρο, η αυτονομία πλησιάζει τα 500 χιλιόμετρα με κάθε πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 11,7 λίτρων.

Τα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη με 3 επιλογές ενδείξεων (modes): 1) συνολικός χιλιομετρητής, υπολειπόμενη αυτονομία και στιγμιαία κατανάλωση, 2) μερικός χιλιομετρητής, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο, 3) θερμοκρασία περιβάλλοντος και ένδειξη τάσης μπαταρίας.

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του Forza 125 παρέχει την απαραίτητη ακαμψία και αντοχή για τις ποικίλες συνθήκες που θα συναντήσει. Το ανθεκτικό, τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm συνεργάζεται με διπλά αμορτισέρ πίσω -με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου 5 σταδίων- λειτουργώντας μέσα από ένα μονοκόμματο, αλουμινένιο ψαλίδι.

Το μικρό βάρος του Forza 125, μόλις 164kg πλήρες υγρών, διευκολύνει το χειρισμό σε μικρές ταχύτητες και το παρκάρισμα. Το μεταξόνιο των 1.490mm εξασφαλίζει σταθερότητα, ενώ η γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης -26,5° γωνία κάστερ και 89mm ίχνος- παρέχει ευελιξία και αυτοπεποίθηση στους συνωστισμένους δρόμους της πόλης.

Ο μπροστινός τροχός 15” από χυτό αλουμίνιο εξοπλίζεται με ελαστικό 120/70-15, ενώ ο πίσω τροχός 14” συνδυάζεται με ελαστικό 140/70-14, παρέχοντας μέγιστη πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Στα φρένα, υπάρχει ένας μεγάλος, μονός δίσκος 256mm μπροστά που συνδυάζεται με έναν 240mm πίσω, ενώ το 2-κάναλο ABS εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές επιφάνειες.

Για το μοντέλο του 2024, το Forza 125 θα διατίθεται στη νέα χρωματική επιλογή Pearl Sienna Red καθώς και στα γνωστά Matt Cynos Gray Metallic (με κόκκινες ζάντες, ραφή στη σέλα, πλαίσια οργάνων, λογότυπα και λεπτομέρειες, μαύρα μαρσπιέ συνεπιβάτη και ανοξείδωτα πάνελ πατώματος), Pearl Falcon Gray και Matt Pearl Pacific Blue

Προαιρετικά, τα αξεσουάρ του Forza 125 περιλαμβάνουν ασορτί Smart top box 35 ή 45 λίτρων, πίσω σχάρα (άμεσης τοποθέτησης), εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες, ειδική σέλα comfort, θερμαινόμενα γκριπ, πάνελ πατώματος από ανοξείδωτο ατσάλι, κουκούλα εξωτερικού χώρου και κλειδαριά δισκόφρενου τύπου U.

HONDA FORZA 350

Διατηρώντας το συνδυασμό σπορ και GT χαρακτηριστικών, που αποτελούν σήμα κατατεθέν του μοντέλου, το μεσαίου κυβισμού Forza εξελίσσεται συνεχώς. Από τις πρώτες γενιές του εμπλουτίστηκε με σύστημα μετάδοσης S MATIC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT (Continuously Variable Transmission), λειτουργία Smart Key, αποδοτικό ψεκασμό καυσίμου PGM-FI και χώρο για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα, πακέτο ηχοσυστήματος με ηχεία και αναβαθμισμένο S MATIC και φρένα με συνδυασμένη λειτουργία ABS.

Το 2016 το Forza 300 επανεμφανίστηκε διαθέτοντας νέα, ‘sit-in’ σχεδίαση σέλας, ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν άνετα, ακόμη και με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Το ριζικά ανανεωμένο Forza 300 του 2018 έγινε ελαφρύτερο, πιο συμπαγές, πιο μοντέρνο και σπορ, διατηρώντας παράλληλα στο ακέραιο τα πλεονεκτήματα του ‘GT’ χαρακτήρα του.

Το 21YM είχε έρθει η στιγμή για το ανανεωμένο Forza 350. Ταχύτερο, ακόμα πιο πρακτικό – με νέα χαρακτηριστικά όπως συνδεσιμότητα μέσω του συστήματος Honda RoadSync και ακόμα πιο ελκυστικό στυλ. Για το 23YM, το Forza 350 δέχτηκε ένα ακόμα κομψό facelift, και τώρα, στο κατώφλι του 24YM αποκτά δύο ολοκαίνουργιες, μοντέρνες αποχρώσεις και ένα νέο χρωματικό συνδυασμό, παραμένοντας μία ακαταμάχητη πρόταση για τους ευρωπαίους αναβάτες.

Το 23YM, το Forza 350 απέκτησε ένα ολοκαίνουργιο εμπρός φέρινγκ. Μπροστά, οι διπλοί προβολείς LED έχουν σχεδιαστική φιλοσοφία που προέρχεται από το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, Forza 750. Η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε εύρος 180 mm, για αίσθηση ελευθερίας ή μέγιστη προστασία από τον αέρα. Η θύρα USB Type-C στο ντουλαπάκι προσφέρει ένα εύχρηστο σημείο φόρτισης, η λειτουργία Smart Key αυξάνει την άνεση, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δύο full-face κράνη.

Το αξιόπιστο πλαίσιο παραμένει ίδιο το 24YM, όπως και ο τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) 330 κ.εκ., που συνεργάζεται με το Honda Selectable Torque Control (HSTC) για τη διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Αποδίδοντας ισχύ 29,2 PS και ροπή 31,5 Nm, εξασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ζωηρή επιτάχυνση και τελική ταχύτητα 137km/h.

Τα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη με 3 επιλογές ενδείξεων (modes): 1) συνολικός χιλιομετρητής, υπολειπόμενη αυτονομία και στιγμιαία κατανάλωση, 2) μερικός χιλιομετρητής, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο, 3) θερμοκρασία περιβάλλοντος και μετρητής τάσης μπαταρίας.

Η ανάρτηση αποτελείται από στιβαρό τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm εμπρός που συνδυάζεται με διπλά αμορτισέρ πίσω -με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου 5 σταδίων- τα οποία συνεργάζονται με ένα μονοκόμματο, αλουμινένιο ψαλίδι. Ο μπροστινός τροχός 15” από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15, ενώ ο πίσω τροχός 14” εξοπλίζεται με ελαστικό 140/70-14, που εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει ένα δισκόφρενο 256mm μπροστά, που συνδυάζεται με πίσω δισκόφρενο 240mm, και με δικάναλο ABS για καλύτερο έλεγχο και αυτοπεποίθηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

Ο πίνακας οργάνων, ανανεωμένος από το 23YM, προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα σύνδεσης με το smartphone του μέσω Bluetooth και του συστήματος Honda RoadSync, το οποίο είναι επίσης συμβατό με συσκευές IOS και Android. Το 24YM Forza 350 θα διατίθεται με τους εξής χρωματισμούς Pearl Nightstar Black και Matt Pearl Cool White, μαζί με τους υπάρχοντες Matt Pearl Pacific Blue (με νέες Black ζάντες), Matt Cynos Gray Metallic και Pearl Falcon Gray.

Στα προαιρετικά αξεσουάρ του περιλαμβάνεται ασορτί Smart top box 35 ή 45 λίτρων, πίσω σχάρα, εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες, ειδική σέλα, πάνελ πατώματος, θερμαινόμενα γκριπ, κλειδαριά δισκόφρενου και αιακοσμητικές, αυτοκόλλητες λωρίδες τροχών.

HONDA ADV350

Όταν το 2016 η Honda αποκάλυψε το X-ADV, συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός scooter μεγάλου διαμετρήματος και μιας μοτοσυκλέτας adventure σε ένα νέο στυλ ADV, έφερε μια μεγάλη επανάσταση στα Scooters. Η επιτυχία του μοντέλου, δικαίωσε και με το παραπάνω την τολμηρή απόφαση της Honda.

Μέχρι τον Οκτώβριο του 2023, το X-ADV ήταν δεύτερο στην κατάταξη πωλήσεων στην κατηγορία άνω των 350cc, πίσω από τη νέα CB750 Hornet. Στο ίδιο καινοτόμο πνεύμα, το ADV350 μετασχηματίζει την έννοια του αστικού σκούτερ: αντλώντας έμπνευση απευθείας από το X-ADV συνδυάζει το εκλεπτυσμένο στυλ και την πρακτικότητα ενός σκούτερ μεγάλου διαμετρήματος, με το σκληροτράχηλο ADV σχεδιασμό και ενσαρκώνει τη φιλοσοφία ‘New Urban Adventure’.

Η πρακτικότητα ήταν ένα ακόμα ζητούμενο για τους σχεδιαστές: υπάρχει χώρος για δύο κράνη full-face κάτω από τη σέλα (που χωρά 48 λίτρα), επίσης διατίθεται θύρα φόρτισης USB και η λειτουργία Smart Key καθιστά ακόμα πιο άνετη την καθημερινότητα του αναβάτη. Στο ντουλαπάκι εμπρός αριστερά, περιλαμβάνεται μία θύρα USB Type-C για τη φόρτιση ενός κινητού. Το ύψος της σέλας στα 795mm είναι άκρως πρακτικό για τον αναβάτη. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε τέσσερις θέσεις ως προς το ύψος (σε εύρος 133 mm) και ο πίνακας οργάνων LCD ενσωματώνει το σύστημα Honda RoadSync.

Ο πίνακας οργάνων LCD του ADV350 ενσωματώνει σύστημα Honda Smartphone Voice Control, που συνδέει τον αναβάτη στο smartphone του εν κινήσει και επιτρέπει τη διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων και της μουσικής μέσω φωνητικών εντολών. Ένα ακουστικό ενσωματωμένο στο κράνος και η εφαρμογή Honda RoadSync App είναι τα μόνα που χρειάζονται για την ενεργοποίηση του συστήματος. Το smartphone του αναβάτη συνδέεται μέσω Bluetooth. Ο έλεγχος του Honda Smartphone Voice Control System γίνεται από το αριστερό γκριπ.

Ο τετραβάλβιδος κινητήρας χωρητικότητας 330cc του ADV350, με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) και τεχνολογία enhanced Smart Power+ (eSP+), πετυχαίνει άριστες περιβαλλοντικές επιδόσεις και υψηλή απόδοση ισχύος -για χρήση εντός και εκτός πόλης- χάρη στην υιοθέτηση τεχνολογίας χαμηλών τριβών.Η μέγιστη ισχύς των 29,2 PS που αποδίδεται στις 7.500 σαλ. συνδυάζεται με μέγιστη ροπή 31 Nm στις 5.250 σαλ. Η κατανάλωση είναι χαμηλή, μόλις 29,4km/l (WMTC), ενώ με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 11,7 λίτρων η δυνητική αυτονομία υπερβαίνει τα 340km. Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές EURO5.

Ο κινητήρας του ADV350 διαθέτει Honda Selectable Torque Control (HSTC), που ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω της διαχείρισης ψεκασμού καυσίμου, για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στον πίνακα οργάνων αναβοσβήνει όταν το σύστημα επεμβαίνει για τη διαχείριση της πρόσφυσης.

Ο περιπετειώδης χαρακτήρας φαίνεται στο εμπρός τμήμα του ADV350. Η θέση οδήγησης προσφέρει φυσικό έλεγχο, και το πλαίσιο -με ανεστραμμένο πιρούνι 37mm, με πάνω και κάτω τιμονόπλακες τύπου μοτοσυκλέτας, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο και πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστά δοχεία αερίου – είναι μελετημένο ώστε να παρέχει ευελιξία, καλή κατευθυντικότητα και άριστη πληροφόρηση και αίσθηση στον αναβάτη.

Ελαφριοί τροχοί 15 ιντσών μπροστά/14 ιντσών πίσω φοράνε tubeless ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 μπροστά και 140/70-14 πίσω με πέλμα τύπου block pattern, που εξασφαλίζουν άφθονη πρόσφυση στο ADV350 ανεξαρτήτως των συνθηκών. Το σύστημα φρένων εξοπλίζεται με έναν δίσκο 256mm μπροστά, έναν πίσω δίσκο 240mm και 2-κάναλο ABS. Το σύστημα Emergency Stop Signal (ESS) ενεργοποιεί τα πίσω φλας ως αλάρμ σε ένα απότομο φρενάρισμα, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν

Το ADV350 κινείται με άνεση τόσο την πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Ο τετραβάλβιδος κινητήρας SOHC 330κ.εκ. με τεχνολογία Enhanced Smart Power+ (eSP+), αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 Ps (21,5kW) και ροπή 31,5Nm. Τα συστήματα Honda Selectable Torque Control (HSTC) και Emergency Stop Signal προσφέρονται στο στάνταρ εξοπλισμό.

Το 24YM ADV350 θα διατίθεται σε τέσσερις καινούριες χρωματικές επιλογές: στις Matt Coal Black Metallic, Pearl Falcon Gray, Matt Pearl Cool White και Matt Pearl Pacific Blue. Στα έξτρα του περιλαμβάνει Smart top box 50L, πίσω σχάρα, εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες, θερμαινόμενα γκριπ, κλειδαριά δισκόφρενου τύπου U και κουκούλα εξωτερικού χώρου.

Πηγή: Sport24.gr

Related post