Η ιδέα του “μικρού SUV” δεν είναι και πολύ καινούργια- Για τη Ford κοντεύει να γίνει 40 χρονών
Μη νομίζετε πως το πολύ καλό από κάθε άποψη, Puma είναι το πρώτο του είδους “μικρό SUV” για τη Ford. Ούτε καν σαν ιδέα. Τα “ανήσυχα πνεύματα” της πολυεθνικής εταιρείας, είχαν τοποθετηθεί επί του θέματος από το 1977, όταν και πρωτοείδαν το φως της δημοσιότητας κάποιες εικόνες του πρωτότυπου Tuareg που αποτελούσε μια εναλλακτική πρόταση του Fiesta πρώτης γενιάς.
Οι παραλληλισμοί με το Puma και το αντίστοιχης γενιάς Fiesta σταματούν εκεί, μια και όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, τα κοινά χαρακτηριστικά δεν είχαν να κάνουν μόνο με τα μηχανικά μέρη των δύο μοντέλων. Οι σχεδιαστές της ανεξάρτητης ακόμα τότε Ghia, είχαν πάρει ένα Fiesta παραγωγής και του είχαν… αλλάξει τα φώτα στις επεμβάσεις.
Το aero kit στο αμάξωμα, έχει κάνει το Fiesta να φαίνεται ακόμα πιο “τετράγωνο” από ότι αρχικά ήταν, με το διαφορετικό πίσω μέρος να κλείνει με γωνία 90 μοιρών από την οροφή στην πόρτα του χώρου των αποσκευών. Το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του Tuareg, τόνιζε το εμπρός καπό με το ιδιαίτερο ανάγλυφο, που μας αφήνει να πιστεύουμε πως οι σχεδιαστές του, “ονειρεύονταν” κάποιο V6 σύνολο από κάτω.
Οι τροχοί είναι μεγάλου πλάτους και με ελαστικά για εκτός δρόμου χρήση, με προτίμηση στα σαθρά εδάφη, τα “σπαρμένα” με πέτρες και μετά, το λόγο είχε ο ηλεκτρολόγος. Πρόσθετοι προβολείς στο εμπρός μέρος αλλά και -σαν ψηλά τοποθετημένοι εξωτερικοί καθρέπτες- στο επάνω μέρος του παρμπρίζ, δίνουν το απαραίτητο εκτός δρόμου ύφος μαζί με τη σχάρα οροφής, στο μικρό μοντέλο.
Η διαμόρφωση του πίσω μέρους έχει ορίσει παραλληλόγραμμα πίσω πλευρικά παράθυρα αν και από τις φωτογραφίες της Ford που σώζονται μέχρι σήμερα, δεν είναι δυνατό να καταλάβουμε αν υπάρχουν και πίσω θέσεις στο πρωτότυπο. Στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου των αποσκευών, διακρίνεται η διαμόρφωση αεροτομής ενσωματωμένης, καθώς προφανώς κρίθηκε πως ταιριάζει στο σύνολο.
Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε “με σάρκα και οστά” στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 1979 και όλα έδειχνα πως θα μπορούσε να περάσει στην επόμενη φάση, για να εγκριθεί η παραγωγή του έστω και με κάποιες μικρές αλλαγές. Όμως η Ford, απλά έδειξε πως υπήρξε ένας “σπόρος” σχεδιαστικός και τότε, δεν προχώρησε στην παραγωγή κάποιου αντίστοιχου μοντέλου.
Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε για να φτάσουμε να δούμε το Fiesta να αποτελεί “βάση” για τη δημιουργία κάποιου SUV ή crossover μοντέλου. Σαν να μην φτάνει αυτό, ακόμα και τα ίχνη του ενός και μοναδικού πρωτότυπου, αγνοούνται, κάτι που πραγματικά είναι κρίμα, καθώς θα μπορούσε να έχει -ειδικά σήμερα- μια περίοπτη θέση στο μουσείο των μοντέλων από το παρελθόν της μάρκας.
Πηγή: Sport24.gr