Ρίχνει ο Superman τρικλοποδιά στον Aquaman;
«Μπάρμπι», «Όπενχαϊμερ» και «Φύλακες του Γαλαξία 3» εκτίναξαν το πληγωμένο από τα δύο lock down ταμείο στα ύψη, όμως το box office απέχει παρασάγγας από τα συνολικά νούμερα της προηγούμενης δεκαετίας. Στον απόηχο των εισπράξεων του 1.442 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Barbie, αναμέναμε η νέα ταινία του Aquaman να είχε επενδύσει μεγάλα ποσά στη διαφήμιση, αντ’ αυτού όμως, με εξαίρεση την εμφάνιση του Momoa στο Saturday Night Live (στο οποίο μάλιστα αναφέρθηκε στα μισά της εκπομπής ελάχιστα, χωρίς καν να δώσει πραγματικές προσδοκίες για 3η συνέχεια), οι προωθητικές κινήσεις για την ταινία που κάνει εμφάνιση τις μέρες των γιορτών είμαι μηδαμινή.
Το πρώτο Aquaman έφερε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια στα ταμεία της Warner Bros. Γιατί όμως η «Warner Bros. Discovery» μοιάζει να μην υποστηρίζει έστω διαφημιστικά μια ταινία με προϋπολογισμό 200 εκατομμύρια δολάρια; Έχει αυτό να κάνει με την απεργία των ηθοποιών και την προσπάθεια τους να κερδίσουν ένα δίκαιο μέρισμα από την πνευματική τους εργασία; Μήπως οι ηθοποιοί μετά την απεργία έχουν δεσμεύσεις που δεν τους επιτρέπουν να συμμετέχουν σε τέτοιες δράσεις· ή ίσως είναι απρόθυμοι [ή ανίκανοι] να ακολουθήσουν τις απαιτήσεις των στούντιο; Ή με τις συνεχόμενες απογοητεύσεις [βλέπε «Black Adam», «Shazam!: Η οργή των Θεών» και «Blue Beetle»] των DC Studios, απλά οι παραγωγοί παραδίδουν τα όπλα πριν από τη μάχη;
Η Warner Bros. Discovery περνάει δύο χρόνια με απώλειες. Το 2022, το στούντιο έχασε 2,28 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ μέχρι στιγμής το 2023 χάνει μόλις 407 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό κάνει την επιτυχία της Barbie, να μοιάζει πυροτέχνημα που επιβραδύνει την κατηφορική πορεία, χωρίς να τους δίνει χώρο για να περάσουν στην επιθετική αντεπίθεση.
Ας δούμε τώρα αναλυτικά τα νούμερα της DC στη μετά την πανδημία εποχή για να εμπεδώσουμε τους πιθανούς φόβους του στούντιο. Με budget 104 εκατομμύρια δολάρια, το «Blue Beetle» πιάνει τα 72.488.072, με budget 220 εκατομμύρια δολάρια, το «The Flash» πιάνει τα 108.133.313, με budget 125 εκατομμύρια δολάρια, το «Shazam! Η Οργή των Θεών» πιάνει τα 57.638.006, με budget περίπου 230 εκατομμύρια δολάρια το «Black Adam» πιάνει τα 168.152.111. Το κινούμενο σχέδιο με budget 90 εκατομμύρια δολάρια «H DC Λεγεώνα από τα Σούπερ-Κατοικίδια» έπιασε τα 93.657.117, με budget 200 εκατομμύρια δολάρια το «The Batman» -με καλύτερο σκορ από τα παραπάνω- πιάνει τα 369.345.583, με budget 185 εκατομμύρια δολάρια το «Ομάδα Αυτοκτονίας 2» πιάνει τα 55.817.425 και τέλος, με budget 200 εκατομμύρια δολάρια, το «Wonder Woman 1984» πιάνει τα 46.801.036.
Με δεδομένο ότι η Warner φοβάται ότι μια ακόμα αποτυχία θα αμαυρώσει περαιτέρω το εμπορικό σήμα DC, προτιμάει ένα χαλαρό σε επιθετικότητα προωθητικό πλάνο, ακόμα και αν αυτό ισοδυναμεί με χασούρα σε ένα ακόμα blockbuster άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Disney μετά από συνεχόμενες εμπορικές απογοητεύσεις από τη σωρεία υπερπαραγωγών της Marvel [και με αφορμή το μεγάλο φιάσκο της ταινίας «Marvels»] που έβαλε το στούντιο μέσα κατά εκατομμύρια δολάρια, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι μάλλον το έχουν παρακάνει με τις υπερηρωϊκές ταινίες. Η ερμηνεία όμως της Disney ρίχνει μεγαλύτερο βάρος ευθυνών στην απεργία των ηθοποιών και την αδυναμία τους να προωθήσουν τις ταινίες τους με τον τρόπο που είχαν συνηθίσει: περιοδείες, διαδραστικά events με τους συντελεστές και πρεμιέρες!
Ο Joshua M. Patton από το cbr.com παρατηρεί: «το κόστος των εισιτηρίων [σ.σ. στην Αμερική] παραμένει ακριβό, με το κοινό να επιλέγει να περιμένει τις νέες κυκλοφορίες να κάνουν πρεμιέρα στις υπηρεσίες ροής». Θα συμπληρώσει δε ότι «το κόστος ενός μήνα Max (η διαδικτυακή πλατφόρμα που προβάλλει ταινίες της Warner) χωρίς διαφημίσεις είναι φθηνότερο από δύο εκπτωτικά εισιτήρια σε έναν κινηματογράφο».
Ο σκηνοθέτης του «Saw» και του νέου «Aquaman» James Wan, ξέρει να κάνει αυτόνομες ταινίες και να στήνει επικές σκηνές που αξίζει να βλέπουμε στις μεγάλες οθόνες.
H Warner δείχνει να είναι αφοσιωμένη στη συνέχεια του crossover της ταινίας με τους υπερήρωες της DC, το «Superman: Legacy» ταινία σε σκηνοθεσία James Gunn που θα βγει το 2025, για την οποία οι σκληροπυρηνικοί θαυμαστές είναι έτοιμοι να δώσουν τον οβολό τους και στην αίθουσα και στην πλατφόρμα.
Τελικά ο Σούπερμαν μάλλον βάζει τρικλοποδιά στον Aquaman και όλοι μας παρακολουθούμε το στιγμιότυπο (δυστυχώς) από τις μικρές μας οθόνες.
Πηγή: ertnews.gr