Πόσο θα κοστίσει το χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ενδεικτικές τιμές από τον Σ. Αναγνωστόπουλο – «Μύθος» τα φθηνότερα προϊόντα στο εξωτερικό
Συγκρατημένες περιγράφει τις τιμές για το εορταστικό τραπέζι ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αντικρούοντας την αύξηση του 20% που ανακοίνωσε ο ΙΝΚΑ και αντιπαραθέτοντας στοιχεία του ΙΕΛΚΑ σύμφωνα με τα οποία τα γαλακτοκομικά και άλλα προϊόντα δεν είναι ακριβότερα σε σχέση με το εξωτερικό. « Η γαλοπούλα έχει παραμείνει στις περυσινές τιμές και σε ορισμένες περιπτώσεις οι ίδιες αλυσίδες μειώνουν τη τιμή, ενώ για το αρνί είναι στα 10 ευρώ και για το κατσίκι στα 11, σύμφωνα με τον κ. Αναγνωστόπουλο.
Οι πλημμύρες στη Θεσσαλία φαίνεται ότι δεν επηρέασαν τόσο την ελληνική παραγωγή, οπότε έχουμε μια καλή εικόνα στην αγορά, χωρίς ελλείψεις, χωρίς προβλήματα τροφοδοσίας, είπε ο κ Αναγνωστόπουλος συμπληρώνοντας:.
Σε ό, τι αφορά τους ελέγχους, πράγματι όταν έχουμε μια πολύ αυξημένη ζήτηση προϊόντων, είναι σαφές ότι υπάρχουν ευκαιρίες για όσους θέλουν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος του καταναλωτικού κοινού. Πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί όχι μόνο σε επίπεδο ελεγκτικού μηχανισμού, αλλά και σε επίπεδο καταναλωτή», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, υπενθυμίζοντας τον ηλεκτρονικό και τηλεφωνικό τρόπο καταγγελιών:
- στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου μέσω του kataggelies.mindev.gov.gr
- και μέσω της τετραψήφιος γραμμής 1520
Η ακρίβεια που έχουμε αυτή τη στιγμή στην ελληνική οικονομία είναι η ίδια που υπάρχει και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση, τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου χαρακτηρίζοντας μύθο ότι σε σχέση με το εξωτερικό είναι ακριβότερα τα προϊόντα μεοσταθμικά.
«Αυτό έχει αποδειχθεί και από τις οργανωμένες έρευνες οι οποίες έχουν γίνει. Να μνημονεύσω πρώτα το ΙΕΛΚΑ την έρευνα η οποία είναι κυλιόμενη και επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ότι στα ελληνικά σούπερ μάρκετ κατά μέσο όρο τα προϊόντα είναι φθηνότερα απ’ ότι είναι στο εξωτερικό. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν προϊόντα στην Ελλάδα που είναι ακριβότερα απ ότι είναι στο εξωτερικό, όπως και το ανάποδο. Αυτό προφανώς είναι ένα σημείο το οποίο κινητοποιεί της ελεγκτικούς μηχανισμούς για να δούμε αν αυτό είναι δικαιολογημένο, δηλαδή αν οφείλεται σε κάποια εμπορική πρακτική η οποία είναι θεμιτή με την έννοια του μεταφορικού κόστους ή με την έννοια της απόστασης από τα κέντρα παραγωγής».
Στα απορρυπαντικά για παράδειγμα, επιβλήθηκαν πρόστιμα εκεί όπου υπήρχε υπέρβαση του μέγιστου περιθωρίου κέρδους.
Σε ότι αφορά στο γιαούρτι, στη φέτα, σε άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, πρέπει να θυμόμαστε ότι τα προϊόντα αυτά δεν έχουν πάντα την ίδια σύνθεση σε όλες τις οικονομίες. Το δεύτερο είναι ότι η κατανάλωση που υπάρχει στη φέτα στην Ελλάδα είναι μεγάλη, αλλά στη Γερμανία αυτό δεν συμβαίνει. Συνεπώς πολλές φορές οι έμποροι που πωλούν φέτα, για παράδειγμα στη Γερμανία, προκειμένου να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς, πωλούν φθηνότερα, πολλές φορές και κάτω του κόστους», εξήγησε.
Η πληθωριστική κρίση πλήττει περισσότερο την αυξημένη ζήτηση
Η ακρίβεια είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Σιγά σιγά μειώνεται πληθωρισμός τροφίμων στην Ευρώπη όμως, σε ό, τι αφορά την αισχροκέρδεια, είμαστε υποχρεωμένοι να την καταπολεμήσουμε και βλέπετε ότι από την έναρξη της πληθωριστικής κρίσης, έχουν επιβληθεί πάρα πολύ υψηλά πρόστιμα σε όλο το κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας από τη λιανική πώληση, τις εταιρείες εμπορίας, τις εταιρείες παραγωγής. Είναι κάτι το οποίο δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ στην Ελλάδα, τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Μέτρα για τους κινδύνους που διατρέχουν οι ανήλικοι καταναλωτές
Η σεξουαλική θυματοποίηση των ανηλίκων, όπως επίσης και η δημιουργία κακών καταναλωτικών συνηθειών, όπως το άτμισμα και η προμήθεια προϊόντων τα οποία προκαλούν εθισμό, είναι κίνδυνοι που η Πολιτεία σχεδιάζει να αντιμετωπίσει με νέα μέτρα, είπε, τέλος, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου.