«Χορδές»: Μια συγκινητική παράσταση για το bullying και τη διαφορετικότητα
Η Κάθυ, η κιθάρα με τις 3 χορδές, έχει ένα μεγάλο όνειρο… να παίξει στη μεγάλη συναυλία του φεγγαριού. Μπορεί όμως να τα καταφέρει όταν της λείπουν άλλες 3 χορδές;
Μια πρωτοποριακή θεατρική παράσταση για παιδιά από 10 -18 χρόνων, γονείς και εκπαιδευτικούς, όπου αναδεικνύονται έννοιες όπως η αυτοεικόνα, η αυτοεκτίμηση, η αναγνώριση, η εκπλήρωση, η ελπίδα και η απελπισία.
Τα παιδιά αναγνωρίζουν χαρακτήρες και συνθήκες που συναντούν στο σχολικό τους περιβάλλον και τα εμποδίζει να προχωρήσουν σε μία ευτυχισμένη ζωή. Οι γονείς και οι δάσκαλοι έρχονται σε επαφή με τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά στο σχολείο, αλλά και γενικότερα στη ζωή.
Όλοι μαζί στο τέλος της παράστασης συζητούν με τη βοήθεια ειδικού επιστήμονα (προαιρετική συμμετοχή) για το πώς μπορούμε να υπερπηδήσουμε τα προβλήματα και να οδηγηθούμε σε μία ευτυχισμένη ενήλικη ζωή, πλημμυρισμένη από αγάπη. Θα παρευρίσκεται επίσης ένας καλεσμένος από τον χώρο του θεάματος που θα μοιραστεί με το κοινό τους δικούς του εφηβικούς προβληματισμούς από την ενήλικη πια ματιά του.
Λίγα λόγια για την ιστορία
Στη μακρινή Μουσoχώρα, όπου κάποτε ζούσαν οι εννέα μούσες, εκεί όπου γεννιούνται όλες οι μουσικές ιδέες των ανθρώπων, ζουν όλα τα μουσικά όργανα, που σκοπό έχουν να υλοποιούν τις μουσικές ιδέες των ανθρώπων.
Ηρωίδα μας είναι η Κάθυ, η πρώτη ακουστική κιθάρα, που της λείπουν οι τρεις από τις έξι χορδές. Η Κάθυ δεν μπορεί να νιώσει ολοκληρωμένη, δεν μπορεί να είναι ο εαυτός της και δεν μπορεί ποτέ να σταθεί ισάξια ανάμεσα στα υπόλοιπα μουσικά όργανα, τα οποία την διώχνουν από την ορχήστρα.
Ο δρόμος για να βρει τον εαυτό της είναι μακρύς και κανένα άλλο από τα όργανα δε μπορεί να κατανοήσει το κενό στην ψυχή της και να την υποστηρίξει…μέχρι που κάνει την εμφάνιση του ο Μαέστρος και όλα θα αλλάξουν!
Εκπαιδευτικοί στόχοι της παράστασης
Για τους μαθητές:
- Αυτοεικόνα και Αυτοεκτίμηση:
Διδάσκει πώς η αυτοεικόνα επηρεάζει την αυτοπεποίθηση.
Διδάσκει τον τρόπο αντιμετώπισης των προσωπικών ανασφαλειών.
- Αναγνώριση και Αυτοβελτίωση:
Επισημαίνει τη σημασία της αναγνώρισης των αδυναμιών.
Προάγει την αυτοανάπτυξη και την προσπάθεια για βελτίωση.
- Ελπίδα και Απελπισία:
Διδάσκει τη σημασία της ελπίδας και της αισιοδοξίας.
Ενθαρρύνει την αντιμετώπιση δυσκολιών με δύναμη.
- Ανεξάρτηση από τις προσδοκίες των άλλων:
Δίνει ένα δυνατό μήνυμα ότι μπορούμε να επιδιώκουμε την ευτυχία μας ανεξάρτητα από τις προσδοκίες των άλλων.
- Συνεργασία και Συμπόρευση:
Υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας και της συμπόρευσης για την ανάπτυξη του εαυτού.
Τονίζεται η σημασία της φιλίας και της ανάπτυξης πνεύματος συνεργασίας χωρίς διακρίσεις.
Διάχυτο Μήνυμα: Καθιστά σαφές ότι όλοι έχουμε προσωπικές αδυναμίες και προσπαθούμε να τις ξεπεράσουμε. Ενισχύει την αυτοανακάλυψη και την αυτοαποδοχή.
Για τους εκπαιδευτικούς:
- Παρέχει μια ευκαιρία για διδασκαλία σημαντικών ζωτικών διδαγμάτων μέσω της τέχνης του θεάτρου.
- Ενθαρρύνει τη συζήτηση με τα παιδιά και την ανάλυση των θεμάτων αυτοεικόνας, αυτοεκτίμησης, ελπίδας, και ανεξαρτησίας.
- Προωθεί την ενσυναίσθηση και την καλλιέργεια της ανθρώπινης εμπειρίας μέσω της τέχνης του θεάτρου.
Συμμετοχή ειδικού ψυχολόγου
Η συμμετοχή ειδικού ψυχολόγου στο τέλος της παράστασης βοηθάει τα κοινό που θα επιλέξει να μείνει στο εργαστήρι να συνδέσει τα γεγονότα της ιστορίας με πραγματικές συναισθηματικές και ψυχολογικές εμπειρίες, κατανοώντας με αυτόν τον τρόπο καλύτερα τα μηνύματα και τα διδάγματα της παράστασης. Η συζήτηση θα είναι σχετικά με τις δικές μας χορδές που μας λείπουν και νιώθουμε πως χωρίς αυτές δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στη ζωή και να διεκδικήσουμε το καλύτερο για τον εαυτό μας.
Μέσα από το εργαστήριο οι μαθητές θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν τα απαραίτητα εκείνα εργαλεία στην σκέψη τους αλλά και στις επιλογές τους, έτσι ώστε μέσα από την αυτοεξέλιξή τους να οδηγηθούν σε μία ευτυχισμένη ενήλικη ζωή.
Στους εκπαιδευτικούς του σχολείου θα δοθεί έντυπο υλικό, δημιουργία της εξειδικευμένης επιστημονικής ομάδας μας, με ιδέες προς αξιοποίηση μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Λίγα λόγια για τη σκηνοθέτιδα
Η Βίκυ Κουμούτσου είναι πτυχιούχος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, της δραματικής σχολής του Γιώργου Αρμένη «Νέο Ελληνικό Θέατρο» και της Φιλολογίας Αθηνών. Έχει master στη Διοίκηση Πολιτιστικών Μονάδων.
Τα τελευταία δεκαοχτώ χρόνια διδάσκει ως θεατρολόγος και φιλόλογος σε ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ως ηθοποιός έχει πάρει μέρος σε τηλεοπτικές σειρές και θεατρικές παραστάσεις.
Είναι ιδρύτρια της εταιρείας With Bibi και πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα και παραστάσεις για παιδιά. Έχει σκηνοθετήσει, επίσης, παραστάσεις στο National Theater στο Abu Dhabi, στο Ductac Theater στο Dubai και στο National Theater στη Sharjah.
Ταυτότητα παράστασης Χορδές
Πρεμιέρα: Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023
Σκηνοθεσία – επιμέλεια κειμένου: Βίκυ Κουμούτσου
Κείμενο – στίχοι: Δημήτρης Μπομπόλας
Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Μπομπόλας – Βίκυ Κουμούτσου
Κοστούμια – σκηνικά: Ελένη Κοτρίδου
Κινησιολογία: Κάλλια Βουιδάσκη
Παραγωγή: Βίκυ Κουμούτσου
Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Άμσελεμ Μάιρα, Μεϊμαρίδου Εβίτα, Ραμπαούνη Βαρβάρα
Πληροφορίες Παραστάσεων
Πού: Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα / Στάση μετρό Κεραμεικός
Πότε:
- Κυριακή 10 Δεκεμβρίου στις 15:00
- Κυριακή 17 Δεκεμβρίου στις 15:00
- Σάββατο 23 Δεκεμβρίου στις 13:00
- Σάββατο 30 Δεκεμβρίου στις 13:00
Τιμές εισιτηρίων: 9 € και ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις και σχολεία.
Συμμετοχή στο εργαστήρι με τον ψυχολόγο: 2€
Προπώληση: Ticketservices.gr
Πληροφορίες και κρατήσεις: [email protected] και στο 210-3428650 / 6947360903
Διάρκεια: 60’ η παράσταση και 60 λεπτά η συζήτηση-εργαστήρι με τον παιδοψυχολόγο και τον καλεσμένο από τον χώρο του θεάματος.
Πηγή: ertnews.gr