Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Η χρονιά που αναδύθηκε ξανά το γνήσιο “ακροπολικό” πνεύμα

 Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Η χρονιά που αναδύθηκε ξανά το γνήσιο “ακροπολικό” πνεύμα

Και εντέλει κέρδισε εκείνος που πλοηγήθηκε αρτιότερα ανάμεσα στα προβλήματα, ο Τιερί Νεβίλ στο πανηγυρικό 1-2-3 της Hyundai.

Στα βάθη των δεκαετιών του, το άκουσμα του ονόματος του Ράλλυ Ακρόπολις προκαλούσε νευρικότητα για τους καλύτερους οδηγούς, με τα καλύτερα rallycars του πλανήτη: ήταν ένα διαβόητο θηρίο, ένα σπαστήρι αναρτήσεων, το ευρωπαϊκό αντίστοιχο του Ράλλυ Σαφάρι της αφρικανικής σαβάνας – και, εντέλει, μια σπάνια περγαμηνή για όσους το δάμαζαν και τα κατακτούσαν.

Με τον καιρό, και με το γύρισμα των εποχών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Ακρόπολις προσαρμόστηκε στους καιρούς: έκανε το τερέν του πιο flat, απομάκρυνε τις φυτευτές του πέτρες, αύξησε τις ταχύτητες των αυτοκινήτων, περιόρισε τα χιλιόμετρα του. Όμως, το πνεύμα του ποτέ δεν έσβησε – και αυτό αποδείχθηκε με το συγκλονιστικό Ράλλυ Ακρόπολις του 2024.

Επί τρεις διαδοχικές ημέρες όλοι οι αστέρες του WRC βίωσαν ένα αυθεντικό Ακρόπολις στην Οίτη, στο Καλλίδρομο, στα Γεράνια, όπου η σκληρότητα του τερέν, η πρόκληση του σχεδιασμού του αγώνα και οι υψηλές θερμοκρασίες έβγαλαν ξανά στην επιφάνεια αυτό το πνεύμα της μεγάλης αυτής ελληνικής αυτοκινητικής περιπέτειας που ο πρώτος λίθος της μπήκε το 1953.

Επί τρεις διαδοχικές ημέρες, οι προκλήσεις που έκρυβαν τα ελληνικά βουνά και τα σκληρά τους χώματα -έπειτα από ένα ξηρό καλοκαίρι και μια δυνατή νεροποντή το βράδυ του Σαββάτου- έφεραν αναρίθμητες ανατροπές, έστησαν το σκηνικό ενός εκ των πιο απρόβλεπτων αγώνων του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Δεν υπήρξε κανένα από τα εννέα πληρώματα των εργοστασιακών ομάδων, με τα κορυφαία αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 Hybrid, που να μην αντιμετώπισε μικρά ή μεγάλα, λίγα ή πολλά προβλήματα: σπασμένες αναρτήσεις έπειτα από άλματα (Αντριέν Φουρμό) ή επαφές με βράχους (Τακαμότο Κατσούτα), κλαταρίσματα (Έλφυν Έβανς, Οττ Τάνακ, Ντάνι Σόρδο, Σεμπαστιάν Οζιέ) ή μηχανικά προβλήματα καθώς τα θηριώδη rallycars τα έβαζαν με τις διαχρονικές προκλήσεις του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024.

Σε μια αγωνιστική γιορτή που έστησαν και φέτος δεκάδες χιλιάδες θεατές στα ελληνικά βουνά, δεν έλειψαν ούτε καν και οι περιπτώσεις που οι ίδιοι οι θεατές χρειάστηκαν να επέμβουν για να συνδράμουν στην προσπάθεια των πληρωμάτων – όπως, π.χ., στην περίπτωση του Έβανς που τούμπαρε το Σάββατο και χρειάστηκε βοήθεια για να πατήσει και πάλι το Toyota GR Yaris Rally1 στους τροχούς του.

Έτσι, με μηχανικά προβλήματα, από την αρχή του αγώνα τέθηκε εκτός μάχης για τη νίκη ένας εκ των τεσσάρων διεκδικητών του τίτλου -ο Έλφυν Έβανς- και μέχρι το τέλος της ημέρας και ένας ακόμα – ο Σεμπαστιάν Οζιέ. Κι ενώ ο τρίτος διεκδικητής -Οττ Τάνακ- πήρε την πρωτοπορία, με το ξεκίνημα του Σαββάτου δύο κλαταρίσματα άφησαν τον Εσθονό επίσης εκτός διεκδίκησης.

Τότε, ο Ντάνι Σόρδο της Hyundai καρπώθηκε την πρωτοπορία του αγώνα, αλλά στην αμέσως επόμενη Ειδική ένα κλατάρισμα ελαστικού ανάγκασε τον Ισπανό να την παραδώσει στον Τιερί Νεβίλ. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας είχε χάσει χρόνο την Παρασκευή “καθαρίζοντας” το δρόμο, μιας κι εκκινούσε πρώτος, αλλά και λόγω ενός μηχανικού προβλήματος.

Όμως για τον Νεβίλ όλα αυτά τα προβλήματα εξαφανίστηκαν το Σάββατο, και μόλις απέκτησε την πρωτοπορία από τον Σόρδο έβαλε μπροστά το πλάνο του – το μοναδικό πλάνο με το οποίο μπορείς να κατακτήσεις το Ακρόπολις: να κινείσαι με ακριβώς εκείνον το ρυθμό, και την προσοχή, που χρειάζεται για τη “χρυσή τομή” της προστασίας του αυτοκινήτου και της προάσπισης της διαφοράς σου στην κορυφή.

Κερδίζοντας και τη μεγάλη γιορτή της Superspecial Stage το Σαββατόβραδο στο ΣΕΑ Σείριος, στην πρώτη φορά που αυτοκίνητα ράλι κινήθηκαν ανάποδα σε εθνική οδό, ο Τιερί Νεβίλ έγραψε για δεύτερη φορά (μετά το 2022) το όνομά του στο πάνθεον του Ακρόπολις.

Όμως μέχρι και το τέλος η ανατρεπτική εξέλιξη του φετινού αγώνα επεφύλασσε κι άλλο ένα απρόοπτο: την ανατροπή του GR Yaris Rally1 του Οζιέ στην τελευταία Ειδική Wolf Power Stage, που χάρισε στον Νεβίλ ένα γενναίο προβάδισμα στην κορυφή της βαθμολογίας.

Ενδεικτικό του σκληρού χαρακτήρα του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ήταν το γεγονός ότι στην τελική κατάταξη μόνο οι τρεις πρώτοι, της Hyundai, ήταν της κορυφαίας κατηγορίας Rally1. Ακολούθησε μια στρατιά από αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2, όπου και πάλι το Ακρόπολις επεφύλασσε κάτι απίστευτο.

Ο Φινλανδός Σάμι Πάγιαρι και ο Εσθονός Ρόμπερτ Βίρβες τελείωσαν τον αγώνα μετά από τρεις μέρες, και εκατοντάδες αγωνιστικά χιλιόμετρα, ακριβώς με τον ίδιο χρόνο! Εντέλει νικητής αναδείχθηκε ο πρώτος, διότι ήταν ταχύτερος στην πρώτη Ειδική του αγώνα.

Την ίδια στιγμή, στην κατηγορία Junior WRC με τη “στρατιά” από τα Ford Fiesta Rally3, το φετινό Ακρόπολις προσέφερε μοναδικές ευκαιρίες να ανδρωθούν οι αστέρες των ράλι του μέλλοντος: όπως ο νικητής της κατηγορίας, Ρουμάνος Νόρμπερτ Μάιορ, αλλά και ο μόλις 18χρονος Πολωνός Huber Laskowski της ομάδας της CYCLON – ενός εκ των εμβληματικών χορηγών της ιστορίας του Ράλλυ Ακρόπολις, που γύρισε φέτος μετά από τρεις δεκαετίες.


Μετά το “βάπτισμα του πυρός” την πρώτη ημέρα, ο Huber Laskowski κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια φωτιά που ξέσπασε στο Fiesta του -από διαρροή λιπαντικού του κιβωτίου στην καυτή εξάτμιση- αλλά επέστρεψε για να πετύχει την επόμενη μέρα τον μικρό άθλο του τερματισμού στο πρώτο του Ράλλυ Ακρόπολις – μαζί με τον πρώτο χρόνο της κατηγορίας στην Power Stage!

Αν και αγωνίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο νεαρός Πολωνός έδωσε τα διαπιστευτήρια του ταλέντου του, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στο πλαίσιο του WRC3, πρωταθλήματος για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3 και του Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 29 ετών, στην καταληκτική Power Stage του αγώνα και δίχως την προαναφερθείσα ατυχία κατά τη δεύτερη ημέρα, θα είχε τερματίσει ψηλότερα στην κατάταξη.

Μέχρι το σημείο της προσωρινής εγκατάλειψης στην 8 η ειδική διαδρομή (Θήβα), οι Laskowski-Kusnierz είχαν προλάβει να εντυπωσιάσουν, καθώς βρίσκονταν στην 6 η θέση του WRC3 και τουJunior WRC. Την τελευταία ημέρα του αγώνα ο Hubert κινήθηκε σε εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς με αποτέλεσμα, ο οδηγός της CYCLON να ολοκληρώσει τον αγώνα τερματίζοντας στη 10 η θέση του Junior WRC και την 14 η θέση του WRC3, έχοντας κάνει χρήση του κανονισμού SupeRally.

Με τις επιδόσεις του στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις, ο νεαρός Πολωνός έδειξε πως το μέλλον του ανήκει, δικαιώνοντας την CYCLON για την επιλογή να τον στηρίξει. O Hubert Laskowski δήλωσε: “Αν και χρειάστηκε η διαδικασία SupeRally για να ανέβουμε στη ράμπα τερματισμού, μπορώ να πω ότι η πρώτη μου συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις έχει θετικό πρόσημο. Πρόκειται για έναν αγώνα όπου η εμπειρία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς απαιτείται συνδυασμός ταχύτητας και αξιοπιστίας“.

Για να συνεχίσει λέγοντας “οι ειδικές διαδρομές ήταν σκληρές, ενώ η δεύτερη ημέρα (Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου) αποτέλεσε ξεχωριστή πρόκληση, καθώς δεν υπήρχε ενδιάμεσο σέρβις. Μια ατυχία μας έθεσε προσωρινά εκτός αγώνα, ωστόσο επανήλθαμε για την τελευταία ημέρα. Αναμφίβολα, κορυφαία στιγμή για εμάς, ήταν ο ταχύτερος χρόνος στην Power Stage, στο πλαίσιο του WRC3 και του Junior WRC. Ευχαριστώ πολύ την CYCLON για την εμπιστοσύνη και για την ευκαιρία να αγωνιστώ στον θρυλικό ελληνικό αγώνα του WRC“.

Το Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 είναι, πλέον, παρελθόν. Μαζί με όλες τις αγωνιστικές του συγκινήσεις και τα απρόοπτα, τις εκδρομικές του εμπειρίες στα ελληνικά βουνά της Στερεάς Ελλάδας και της Κορινθίας, με τη σύναξη των καλύτερων οδηγών και ομάδων του κόσμου στο αστραφτερό Σέρβις Παρκ της Λαμίας, μπήκε επάξια και ο φετινός αγώνας στο πάνθεον της ιστορίας ενός εκ των ιστορικότερων και θρυλικότερων Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ραντεβού το 2025!

Πηγή: Sport24.gr

Related post