Αυτό που έπρεπε να κάνουν κι άλλοι κατασκευαστές με τα δικά τους τετραθέσια coupe, το έκανε η Renault με το R17
Αυτές οι δημιουργίες μαρτυρούν την ικανότητα της μάρκας να συνδυάζει την κληρονομιά, το design και την καινοτομία, δημιουργώντας, παράλληλα, ένα μοναδικό πεδίο που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες έκφρασης στους σύγχρονους σχεδιαστές. Η Renault επιστράτευσε αυτή τη φορά το δημιουργικό ταλέντο του Ora Ïto, ενός από τους πιο avant-garde σχεδιαστές της γενιάς του, με στόχο την επανεφεύρεση της αισθητικής του Renault 17.
Το Renault 17, που κυκλοφόρησε το 1971, ήταν η επιτομή της αισθητικής της δεκαετίας του 1970. Ένα sports coupe αμάξωμα με καθαρές γραμμές, που ήταν διαθέσιμο σε 4θέσια έκδοση coupe ή cabrio, και αντανακλούσε τέλεια, με την εμφάνιση και τις επιδόσεις του, το πνεύμα της εποχής. Ένα μοντέλο με κίνηση μπροστά, με διαμήκη κινητήρα, στη συνέχεια διαθέσιμο με ψεκασμό και μια σειρά πρωτοποριακών χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Το Renault 17 ήταν ένα μοντέλο που συνδύαζε την υψηλή τεχνολογία, ήταν κομψό και είχε ένα εσωτερικό, σχεδιασμένο για απαιτητικούς πελάτες. Πάνω από 92.000 μονάδες κατασκευάστηκαν μεταξύ 1971-1979 που το μοντέλο έμεινε στην παραγωγή. Το R17 electric restomod x Ora Ïto είναι ένα μοναδικό μοντέλο και όχι ο πρόδρομος ενός μελλοντικού οχήματος παραγωγής.
Σχεδιασμένο ως restomod από τον Ora Ïto, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ομάδα του τμήματος σχεδίασης της Renault. Γνωστός για τις πρωτοποριακές του δημιουργίες και την τολμηρή προσέγγισή του, ο Ora Ïto απέκτησε φήμη «χακάροντας» κορυφαίες μάρκες με τα ψηφιακά του προϊόντα. Πιστεύει ακράδαντα στην απλότητα, συμμετέχοντας σε συνεργασίες κύρους, που του έχουν εξασφαλίσει βραβεία σε όλο τον κόσμο.
Ένα δίθυρο κουπέ με 3η πίσω πόρτα, το Renault 17 διέθετε σπορ σχεδίαση που τονιζόταν από τους τέσσερις στρογγυλούς προβολείς, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, το αμάξωμα χωρίς μεσαία κολώνα, τα πλήρως ανοιγόμενα πίσω τζάμια, και τα τριγωνικά πίσω φινιστρίνια με περσίδες. Βασισμένο στη μονοκόκ δομή του αμαξώματος, όπως και το αρχικό μοντέλο, το R17 electric restomod x Ora Ïto, έχει την ίδια καμπίνα, πόρτες, παράθυρα, τζάμια, τσιμούχες και κάτω μέρος αμαξώματος.
Το αμάξωμα είναι 17cm φαρδύτερο για καλύτερο κράτημα στο δρόμο, ενώ ο σχεδιασμός των φτερών και των τροχών, του δίνουν μια εντυπωσιακή, όσο και κομψή, εμφάνιση. Οι προβολείς έχουν σχήμα τεσσάρων ορθογώνιων μονάδων με στρογγυλεμένες γωνίες, ενώ τα πίσω φώτα σχηματίζουν μια ενιαία φωτεινή λωρίδα. Το μοντέλο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και στο πίσω μέρος φιλοξενείται ένας ηλεκτροκινητήρας 270 ίππων.
Το σασί από ανθρακόνημα με τις ρευστές του γραμμές, διατηρεί το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.400 κιλά. Το χρώμα Galactic Brown είναι μια πρωτότυπη απόχρωση για το αμάξωμα, που εξελίχθηκε ειδικά για το μοντέλο επίδειξης. Το R17 διέθετε όλα τα εσωτερικά χαρακτηριστικά ενός πραγματικού tourer, με τη χαρακτηριστική θέση οδήγησης, τα άνετα καθίσματα, την πλήρη γκάμα εξοπλισμού και το προσεγμένο φινίρισμα.
Η έκδοση restomod διατηρεί τα αρχικά στάνταρ της άνεσης, ενσωματώνοντας παράλληλα, μια σειρά από αλλαγές στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα. Τα καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί με βάση τη φιλοσοφία της δομής “πέταλου”, με νέες ταπετσαρίες εμπνευσμένες από τον κόσμο της εσωτερικής διακόσμησης: σατέν επένδυση από λεπτό ύφασμα Merino για την καφέ ταπετσαρία και ένα λεπτό, ελαφρύ ύφασμα, για την μπεζ ταπετσαρία.
Ως σύγχρονο όχημα, το R17 electric restomod x Ora Ïto διαθέτει κεντρική οθόνη με το σημερινό γραφικό περιβάλλον της Renault, αλλά και τέσσερις μικρές τετράγωνες οθόνες πίσω από το τιμόνι, εμπνευσμένες από τον πίνακα οργάνων του αρχικού μοντέλου. Το R17 electric restomod x Ora Ïto βρέθηκε στο Maison5 στο Παρίσι, ενώ στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί στον διαγωνισμό Chantilly Arts & Elegant Richard Mille, πριν εκτεθεί στο περίπτερο της Renault στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Πηγή: Sport24.gr