Στο υβριδικό Opel Corsa με τους 100 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο αναδυκνύει τον απόλυτα σύγχρονο χαρακτήρα του
Το Corsa στη σύγχρονη εκδοχή του, είναι ένα μικρό μοντέλο απόλυτα εναρμονισμένο με τις σύγχρονες επιταγές της κατηγορίας που κάποτε ήταν πράγματι “μικρή”. Βλέπετε, τώρα πια, οι εκπρόσωποι του B-Segment, είναι αυτοκίνητα που καλούνται να παίξουν σύνθετους ρόλους και δεν είναι μόνο για όσου θέλουν “το πρώτο τους” ή κάποιο δεύτερο (ή και τρίτο) όχημα για την οικογενειακή εξυπηρέτηση.
Μέσα από τον Όμιλο Stellantis, αυτό που έχει προκύψει και είναι αξιοθαύμαστο, είναι ένα τεχνολογικό πάρκο που “μοιράζεται” αναλογικά στις εταιρείες που έχουν εύλογο ενδιαφέρον να το χρησιμοποιήσουν. Στην προκειμένη περίπτωση, το απόλυτα ικανό υβριδικό σύνολο που βλέπουμε εδώ, το έχουμε δει ξανά και σε άλλες προτάσεις του Ομίλου, πάντα αφήνοντάς μας πολύ καλές εντυπώσεις.
Μην μπερδεύεστε. Ο πληθυντικός δεν είναι μεγαλοπρέπειας- μακριά από μένα αυτά. Απλά αναφέρομαι στις εντυπώσεις και των δύο ανθρώπων που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα στο Sport24. Για να το προσωποποιήσω μια και στο κάτω- κάτω αυτό που διαβάζετε εδώ είναι η άποψή μου για το αυτοκίνητο, το Corsa στην υβριδική του εκδοχή, είναι ένας κρίκος που έλειπε από την πολύ εύστοχη “αλυσίδα” μοντέλων της Opel.
Είναι ένα μοντέλο που έχει και αδυναμίες αλλά έχει και πολύ δυνατά σημεία, που στα δικά μου τουλάχιστον μάτια, επαρκούν για να αμβλύνουν τις μέτριες εντυπώσεις σημείων όπως η λειτουργία του κλιματισμού (όταν ο κινητήρας βενζίνης δεν λειτουργεί) ή η αρχική εντύπωση από την ανάρτηση, πως είναι αχρείαστα σκληρή- και μοιάζει με προφορτισμένη, ειδικά μπροστά.
Το Corsa που ξέρουμε και εκτιμούμε, είναι και πάλι εδώ, σε μια έκδοση που έχει ψηλά στις προτεραιότητές της την οικονομία των μετακινήσεων. Ο συνδυασμός του turbo μεταβλητής γεωμετρίας στον 1.200άρη τρικύλινδρο κινητήρα, με τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 28 ίππους και 5 Nm ροπής, δίνει το κάτι παραπάνω στο μικρό Opel την ίδια στιγμή που του προσφέρει τη δυνατότητα να κινείται οικονομικότερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, το “απλό” μη υβριδικό Corsa με τον ίδιο κινητήρα, χρειάζεται μεσοσταθμικά 1 λίτρο περισσότερο καύσιμο για κάθε 100 χιλιόμετρα σε όλους τους κύκλους μέτρησης της κατανάλωσης από ότι το νεοεισαχθέν στη γκάμα Hybrid. Ο οδηγός αυτό το εισπράττει με το καλημέρα, ως καλύτερη απόκριση από τον κινητήρα που ανά πάσα στιγμή δείχνει πιο ικανός από ότι προδιαθέτουν οι 100 ίπποι του.
Για το βάρος που σας έλεγα νωρίτερα, σίγουρα έχει να κάνει και με την τοποθέτηση της μπαταρίας των 432 Wh (που εξασφαλίζει έως και 1 χιλιόμετρο αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης στο μοντέλο όταν είναι πλήρως φορτισμένη) κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Σίγουρα τα 92 κιλά της διαφοράς ανάμεσα στο “απλό” 100άρι Corsa (1.175 κιλά) και στο Hybrid (1.267 κιλά) είναι ένας καλός λόγος για μια διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση.
Αυτή που φαίνεται να είναι αρκετά σκληρή στο αστικό περιβάλλον με την προβληματική επιφάνεια σε πολλές περιπτώσεις, που οδηγεί σε… έντονες αναταράξεις την καμπίνα. Στον ανοιχτό δρόμο ωστόσο, το μειονέκτημα αυτό, αλλάζει πρόσημο. Το Corsa διαχειρίζεται την ισχύ του πολύ καλά και προσφέρει στον οδηγό την πλατφόρμα που θα χρειαστεί για να απολαύσει μια διαδρομή με στροφές.
Το 6άρι αυτόματο (με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη) κιβώτιο ταχυτήτων, που φέρει ενσωματωμένο τον ηλεκτροκινητήρα και την κεντρική μονάδα ελέγχου, μαζί με τον μετατροπέα DC ρεύματος, λειτουργεί υποδειγματικά και είναι όσο άμεσο θα ζητήσει ο οδηγός του, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Στη χειροκίνητη λειτουργία του, με τη χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι, το σύνολο είναι απολαυστικό και η απόκρισή του άμεση.
Το Corsa δείχνει πραγματικά πως είναι πιο ικανό από ότι αφήνουν να εννοηθεί οι 100 ίπποι της ονομαστικής απόδοσης του συνόλου. Με τα χαρακτηριστικά αυτά, η υβριδική έκδοση του μοντέλου, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως “mild hybrid”, είναι η πλέον πλήρης. Με την πραγματική κατανάλωση να είναι σταθερά και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, κάτω από τα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, το Corsa “βγάζει γλώσσα” στις παραδοσιακές υβριδικές προτάσεις της κατηγορίας.
Φυσικά σε αυτό παίζει το ρόλο της και η αναβάθμιση του μηχανικού συνόλου που λειτουργεί σε κύκλο Miller (και όχι Atkinson όπως συμβαίνει στα περισσότερα υβριδικά) και ικανοποιεί τις απαιτήσεις της αυστηρότερης νόρμας Euro 6 περί ρύπων. Η “υποστήριξη” από τον ηλεκτροκινητήρα, δίνει έναν άλλο τόνο στην απόδοσή του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας.
Εκεί δηλαδή που έχει περισσότερη σημασία για ένα αυτοκίνητο που η κατηγορία του το προσδιορίζει ως αστικό μεταφορέα. Η εμφάνιση του Corsa με τη Vizor μάσκα της τελευταίας ανανέωσης, το κάνει ακόμα πιο κομψό. Ο συνδυασμός του συγκεκριμένου χρώματος με τις σκούρες ζάντες, τονίζει τη σπορ διάθεση του συνόλου, που σε πείθει όταν πρόκειται να το “δεις ζεστά” για αγορά.
Στην καμπίνα, το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του “υποστηρίζεται” από την κορυφαία τεχνολογία της Qualcomm Technologies, που φέρνει στην καθημερινότητα του οδηγού μια πιο εκτενή εκμετάλλευση της τεχνητής νοημοσύνης, διευκολύνοντας όλες τις λειτουργίες που μπορεί εκείνος να αναζητήσει. Σε αυτό το πλαίσιο, ιδιαίτερη μνεία (λόγω της κατηγορίας στην οποίας ανήκει το αυτοκίνητο) αξίζουν σε στοιχεία όπως η δυνατότητα φωνητικών εντολών και οι OTA (Over The Air) ενημερώσεις του λογισμικού.
Τούτων λεχθέντων, το Corsa μπαίνει σε μια άλλη κλάση, καθώς εκλαϊκεύει την τεχνολογία που συναντάμε σε premium αυτοκίνητα. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, μπορεί να γίνει κατανοητό το ότι η βασική του τιμή δεν είναι κάτω από τα 20 χιλιάρικα, όπως θα περίμενε κάποιος που “ξεψαχνίζει” την κατηγορία των υβριδικών του B-Segment. Το τεχνολογικό του υπόβαθρο και η συνολική του αξία, δικαιολογεί απόλυτα τα 24.100 ευρώ της εκκίνησης.
Με δεδομένη την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου σε επίπεδο ευρυχωρίας, την οποία ειρήσθω εν παρόδω, υπογραμμίζει η ικανότητα του Corsa για φιλοξενεία αποσκευών (309 λίτρα), το μικρό Γερμανικό μοντέλο δείχνει να έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ήδη να ξεχωρίζει σε επίπεδο πωλήσεων. Το φρεσκαρισμένο interface στο ταμπλό, απλώς αναβαθμίζει την εικόνα και υπενθυμίζει πως πρόκειται για την πλέον σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου.
Οι ψηφιακές οθόνες πίσω από το τιμόνι και στο κέντρο του ταμπλό, “τραβούν το μάτι” από τα σκληρά πλαστικά του περιβάλλοντος, αναβαθμίζοντας τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου που προβάλλει και τα πολύ καλά καθίσματα, ως σημείο αναφοράς για την άνεση της καμπίνας (υστερούν αρκετά σε πλευρική στήριξη αλλά είπαμε: δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα για να εξετάζονται ως σπορ).
Η υβριδική εκδοχή του μοντέλου, προφανώς και θα παίξει το ρόλο της στην απόλυτα επιτυχημένη εμπορική του πορεία, μια και θα μπορέσει να “μπει” σε “παραθυράκια” αναζήτησης εκτός των ιδιωτών και σε εταιρικούς χρήστες. Σίγουρα θα είναι η αφορμή για να υπάρχει συνέχεια και να δούμε κι άλλες ευχάριστες εκπλήξεις σε επίπεδο εκδόσεων αλλά και ικανοτήτων.
Tεχνικά χαρακτηριστικά – Opel Corsa 1,2 Hybrid 100 ps
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.199, τρικύλινδρος
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 100/ 5.500
Pοπή (Nm/σ.α.λ): 205/ 1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων (e-DCT6)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,9”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 198
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 102
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.060×1.765×1.433
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.538
Βάρος (κιλά): 1.267
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 309
Τιμή: Από 24.100 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr